Game Pc Samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

ittimous

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Hallo,

Ik wil graag een geheel nieuwe pc ( Game pc ) deze die ik nu heb ik erg oud en kan je bijna niks mee:(

Ik heb zelf ook al wat zitten puzzelen en dit heb ik uitgekozen:
http://img690.imageshack.us/img690/6194/samenstelling.jpg

Ik heb een budget van rond de 800.
Ik heb geen Beeldschermen of muizen en andere dingen nodig enkel de kast.

Heeft iemand hiervan wijzigen of wil je er zelf 1 samen stellen?
Ga je gang zal ik zeggen!

Processor koelen en al die extra dingen zitten hier niet bij maar die weet ik wel te vinden;)

Laatst bewerkt:
voor een echte game pc moet de grafische kaart een beetje beter (2000MB of meer) maar voor de rest is hij wel goed.:thumb:

Welke zou ik dan moeten hebben? want het lieft wil ik wel met crossfireX
en anders zijn ze 350 euro meer en dat heb ik helaas niet:(

Laatst bewerkt:
eigenlijk is de grafische kaart die je nu hebt geselecteerd ook wel goed ik heb hem ook en ik programmeer en ben een hele fanatieke gamer en bij mij is hij best goed in iedergeval goed genoeg om bij na alle game,s van ea supersnel te spelen (bijvoorbeeld de sims 3 en spore).

klopt ;) maar dat is geregeld

Ik denk gewoon zoiezo die videokaart en dan koop ik nog een extra koeler van 21 euro en dan kan ik eindelijk is gamen:)

Maar als iemand nog iets beter's of goedkopers heeft graag zegt het me!

voor een echte game pc moet de grafische kaart een beetje beter (2000MB of meer) maar voor de rest is hij wel goed.:thumb:
Dat is onzin.
Het ligt ook aan de kloksnelheid van dit geheugen.
Beter 1024 MB met een snelheid van 3900 mhz dan 2048 MB met een snelheid van 1000 mhz.

Bovendien is het sterk afhankelijk van je GPU, en de kloksnelheid daarvan.

Omg sorry:S nu is alles weer weg..:) vergeten op te slaan:P

Naja ff overnieuw alles erin doen

Mmm raar als ik klik op winkelwagen opslaan dan staat er: winkelwagen wordt opgeslagen.

Maar als ik hem dan wil loaden dan heeft die er geen.

Klopt, bij alternate kan dit niet. je zult een printscreen moeten maken of op azerty of 4launch of bij een ander moeten samenstellen

maar wat ik ook hoorde is dat als je alles apart koopt dat je dan geen garantie hebt op je gehele pc.

dus wel je losse onderdelen maar niet je pc. want als je pc dan een x crasht of de hele tijd naar wie en wat stuur je dan naar de fabriek op?

Want dat kan dan niet of moeilijk en dan ben je erg gen**it

maar wat ik ook hoorde is dat als je alles apart koopt dat je dan geen garantie hebt op je gehele pc.

dus wel je losse onderdelen maar niet je pc. want als je pc dan een x crasht of de hele tijd naar wie en wat stuur je dan naar de fabriek op?

Want dat kan dan niet of moeilijk en dan ben je erg gen**it
Ik dacht al, waarom is die i5 zo duur.
Maar alles staat 2 keer opgeslagen dus daarom moeten we het totaalbedrag door 2 delen (of je hebt meer koelers).

Ik wil je een paar dingen aanbevelen:

- Zoek een setje RAM geheugen mét heatspreaders, bij voorkeur van GEIL. Deze setjes draaien namelijk op laag voltage al heel goed!

- Vervang je voeding door een Modulaire 750 W voeding van Corsair. Dit scheelt straks in de kabelzooi, en dat bevordert je airflow (voor zover het mogelijk is in die case ;)) Daarnaast heb je dan jouw molex splitter kabeltje niet meer nodig. (Ik heb in jouw geval een setup gemaakt met een case + psu, houdt de prijs wat lager. Indien gewenst kan het natuurlijk anders!)

- Crossfire bridges hoef je niet los te bestellen, zitten naar mijn weten áltijd bij de gpu zelf in de doos.

- Verder: Kijk ook eens of je die samenstelling bij Azerty ook kunt maken. Deze leveren jouw gpu in de meeste gevallen voor 30 euro minder :)

- Er zit nu een HDD koeler in. Waarom je dit per se wilt geen idee, maar ik laat het maar zo ;)

- 80 mm fan vervangen door een 120 mm fan, meer luchtverplaatsing bij lagere dB :) Omdat ik dacht dat je die er graag in wilde. In deze case zitten al 2 fans.

Dit is het

hey,

je crossfire:
heb je al een ATI kaart ?? anders heeft die Crossfire bridge totaal geen nut, ook zit dit al bij de kaart in..

geheugen:
Je moet toch echt wel voor de 4 gb gaan als je ook wat games wilt spelen en als je een aantal dingen open hebt staan heb je de 4 gb ook echt wel nodig.

HDD cooler:
dit is eigenlijk wel onzin.. je hebt het eigenlijk niet nodig..
en het maakt ook nog eens lawaai ook (omdat er een fan op zit)

Voeding / connector:
die extra aansluiting van 2x molex naar 1x 6pins pci is niet nodig..
ik denk dat je genoeg aansluitingen hebt

Laatst bewerkt:
Ik wil je een paar dingen aanbevelen:

- Zoek een setje RAM geheugen mét heatspreaders, bij voorkeur van GEIL. Deze setjes draaien namelijk op laag voltage al heel goed!

- Vervang je voeding door een Modulaire 750 W voeding van Corsair. Dit scheelt straks in de kabelzooi, en dat bevordert je airflow (voor zover het mogelijk is in die case ;)) Daarnaast heb je dan jouw molex splitter kabeltje niet meer nodig. (Ik heb in jouw geval een setup gemaakt met een case + psu, houdt de prijs wat lager. Indien gewenst kan het natuurlijk anders!)

- Crossfire bridges hoef je niet los te bestellen, zitten naar mijn weten áltijd bij de gpu zelf in de doos.

- Verder: Kijk ook eens of je die samenstelling bij Azerty ook kunt maken. Deze leveren jouw gpu in de meeste gevallen voor 30 euro minder :)

- Er zit nu een HDD koeler in. Waarom je dit per se wilt geen idee, maar ik laat het maar zo ;)

- 80 mm fan vervangen door een 120 mm fan, meer luchtverplaatsing bij lagere dB :) Omdat ik dacht dat je die er graag in wilde. In deze case zitten al 2 fans.

Dit is het
Waarom promoot jij toch altijd GEIL?
Volgens mij is Kingston veel beter.

Ja de 4GB word het zeker.. was denk ik nog een foutje.

Misschien komt er later nog een 2e zelfde videokaart daarom die crossfire maar dat hoeft dus nog niet. en ik zal is bij azerty kijken,

alleen overal zijn de 5870 en 5850 uitverkocht of langer an 10 dagen levertijd. mar deze komen dan toch nog wel binnen toch?

En waar kan ik daar een bulder vinden? ik vind azerty beetje onduidelijk.

Bedoel je deze? Corsair CMPSU-750TX

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan