Gaming PC 1020 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiceCream

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
hallo Helpmij:thumb:

Ik wil een nieuw pc kopen binnen 1 week maar ik weet niet precies welk, zouden jullie mij aub willen helpen.

Budget - 1020 euro ( maar dit is echt max)
Doel - Heel veel Gamen en muziek luisteren
Hoe belangrijk is stilte? - heel belangrijk ik wil het namelijk 24/7 aan laten staan ivm downloads/ programma's erop laten draaien etc het moet in m'n kamer dus 's avonds moet het muisstil zijn :)
Assemblage - de winkel

Opties: geen
Besturingssysteem - ik heb al xp maar ben van plan om later nog te upgraden naar windows 7
Andere software? - nvt

Randapparatuur - Speakerset (2.1)? , Muis, Keyboard,(gamers) Headset, en Beeldscherm(!) 22'' of meer ( HD? of goede beeldkwaliteit)

Het liefst bij 4launch bestellen (rembours) omdat ik daar dicht in de buurt woon ik woon namelijk in venlo (als er een onlineshop dichterbij is vind ik dat ook goed)
maar als er echt een te grote prijsverschil is dan liever bij azerty.
owja ik wil em binnen 4 jaren upgraden dus een moederboard met crossfire hoef ik niet.

dat was het geloof ik :o

Edit:

het moet ook wlan hebben was het ff vergeten te melden :(

Laatst bewerkt:
hallo Helpmij:thumb:

Ik wil een nieuw pc kopen binnen 1 week maar ik weet niet precies welk, zouden jullie mij aub willen helpen.

Ja

Budget - 1020 euro ( maar dit is echt max)

Hoe weet je dat zo precies?

Doel - Heel veel Gamen en muziek luisteren

Oke

Hoe belangrijk is stilte? - heel belangrijk ik wil het namelijk 24/7 aan laten staan ivm downloads/ programma's erop laten draaien etc het moet in m'n kamer dus 's avonds moet het muisstil zijn :)

Hoeveel db ongeveer? Iedereen bedoelt met stil net iets anders.... Wil je echt geen geluid horen of mag het wat 'gggggggen'?

Besturingssysteem - ik heb al xp maar ben van plan om later nog te upgraden naar windows 7

Wil je het nu er bij hebben of niet?

Randapparatuur - Speakerset (2.1)? , Muis, Keyboard,(gamers) Headset, en Beeldscherm(!) 22'' of meer ( HD? of goede beeldkwaliteit)

Oke...

Het liefst bij 4launch bestellen (rembours) omdat ik daar dicht in de buurt woon ik woon namelijk in venlo (als er een onlineshop dichterbij is vind ik dat ook goed)

Je kan ook op azerty met rembours betalen(wel extra kosten) Ik zou het met Ideal of acceptgiro betalen, maar het is jou computer

maar als er echt een te grote prijsverschil is dan liever bij azerty.
owja ik wil em binnen 4 jaren upgraden dus een moederboard met crossfire hoef ik niet.

Hoeveel usb/firewire poorten wil je hebben?
dat was het geloof ik :o[/QUOTE]

Nou heb ik een beetje het uitganssysteem samengesteld:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[234412]=1&product[242662]=1&product[35578]=1

(moet nog worden gewijzigd)

Hoe weet je dat zo precies?

Hoeveel db ongeveer? Iedereen bedoelt met stil net iets anders.... Wil je echt geen geluid horen of mag het wat 'gggggggen'?

Wil je het nu er bij hebben of niet?

Je kan ook op azerty met rembours betalen(wel extra kosten) Ik zou het met Ideal of acceptgiro betalen, maar het is jou computer

Hoeveel usb/firewire poorten wil je hebben?

tja eigenlijk wil ik gewoon iets van 1000 euro maar als er iets is dat voor een paar euro's veel beter is dan is dat het wel waard denk ik.

ik ben iemand die licht en weinig slaapt en heb mn slaap hard nodig dus meschien een scyte mugen 2? :)

nee ik heb al een CD dus doemaar niet

Doe maar gewoon via rembours

4 of meer usb poorten , firewire kweenie wat dat is :)

zo duidelijk genoeg?

owja ik dacht meer aan zo'n kast? (mooi design en best stil geloof ik)

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/20788#p-4-productid-035324

allemaal beetje prijzige kasten vind ik...:confused:
Als je een stille wil met een goede airflow, is zon dure echt niet nodig hoor

Antec nine hundred, perfect ding, stil is ie ook wel.
ik heb de fans op high/medium lopen.
en hij is niet luid!

Ik heb een systeem samengesteld voor u. Ik ben er vanuit gegaan dat u zelf geen pc kan assembleren (stond niet aangeduid). Over de behuizing u had gekozen voor de cm 690 een zeer verstandige keus. Hij is zeer stil heeft aardige performance en is bij hardware info weer tot beste behuizing uitgeroepen.

De bedienings apparatuur: hier heb ik gekozen voor logitech (zeer betrouwbaar) het toetsenbord ziet er netjes uit en werkt prima(heb ik zelf ook) de muis lijkt me een prima ding.

Beeldscherm: Ik heb gekozen voor een 24' samsung beeldscherm een prima ding. U heeft met dit beelscherm full hd perfect voor te gamen en u heeft de aansluiting dvi en vga wat makkelijk kan zijn.

Hoofdtelefoon: Ik heb op dit vakgebied weinig verstand, maar ben gegaan voor een philips waar ik zelf ook gebruik van maak en ik ben er zeer tevreden over.

Processor: Corei5 heeft hoge performance voor zijn prijs

Moederbord: Ik heb gekozen voor dit moederbord, omdat er 3.0 usb bij zit dit heeft een overdrachtssnelheid van 5gb/s en 2.0had 480mb/s waardoor u hier 4 jaar goed mee door kunt.

Geheugen: gekozen voor ocz het is 4gb met een snelheid van 1600mhz voor 7euro duurder heb je inplaats van 1333mhz 1600mhz, daarom zou ik voor 1600mhz gaan.

Harddisk: een 320gb van samsung niet zeer veel, maar genoeg om mee rond te komen lijkt mij.

Videokaart: Een 5750 met zeer behoorlijke performance waardoor u aardig kunt.
gamen :thumb:

Voeding: van OCZ heeft 550watt wat meer dan voldoende is voor dit systeem

Dit is het link: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[226356]=1&product[7517]=1&product[245679]=1

Het is 12euro te duur als dit niet kan moet u het aangeven dan gaan we schrappen. :(

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
meschien een goedkopere speakerset? :\
en uhmm iets goedkopere toetsenbord maar iets duurdere muis ( met gwichtjes?)
is 520 wat niet erg zwak? :O
ook meschien een iets goedkopere beeldscherm zodat ik mn ram kan verbeteren?
meschien is het bij 4launch wel wat goekoper

Ik heb 2 setups voor je gemaakt:

Intel-based

AMD-based

Gekozen voor de Sapphire Vapor-X HD 5750, welke stiller en koeler zou moeten blijven. Goedkoper beeldscherm maar presteert in mijn ogen gelijk aan de Samsung uit de setup van meer40 ;) Duurdere (20 e) surround speakerset, indien gewenst. Heb ik zelf ook staan en ik raad hem je zeker aan! Een combi case-psu (500 Watt), bespaart ook! (maak je geen zorgen 500 Watt is zát voor jouw setup ;)) Logitech MX-518 gekozen voor jou als muis en een fatsoenlijk toetsenbord. Is wel zo aangenaam als je gaat gamen, maakt een enorm verschil! Als laatste een headset die goed bekend staat als zijnde budget kwaliteit product.

De AMD setup doet zéker niet onder voor de i5. Wat dat betreft ligt de keuze aan jou. Verschil in prijs is dan 30e in het voordeel van AMD.

Ik weet niet waar je woont. De setups zijn nog excl. assembly. Als je in de buurt woont bied ik je aan om het te doen. Als je liever hebt dat de heren en dames bij Azerty dit gelijk voor je doen, moet ik de setups herzien. Geen probleem :)

Ik heb 2 setups voor je gemaakt:

Intel-based

AMD-based

Gekozen voor de Sapphire Vapor-X HD 5750, welke stiller en koeler zou moeten blijven. Goedkoper beeldscherm maar presteert in mijn ogen gelijk aan de Samsung uit de setup van meer40 ;) Duurdere (20 e) surround speakerset, indien gewenst. Heb ik zelf ook staan en ik raad hem je zeker aan! Een combi case-psu (500 Watt), bespaart ook! (maak je geen zorgen 500 Watt is zát voor jouw setup ;)) Logitech MX-518 gekozen voor jou als muis en een fatsoenlijk toetsenbord. Is wel zo aangenaam als je gaat gamen, maakt een enorm verschil! Als laatste een headset die goed bekend staat als zijnde budget kwaliteit product.

De AMD setup doet zéker niet onder voor de i5. Wat dat betreft ligt de keuze aan jou. Verschil in prijs is dan 30e in het voordeel van AMD.

Ik weet niet waar je woont. De setups zijn nog excl. assembly. Als je in de buurt woont bied ik je aan om het te doen. Als je liever hebt dat de heren en dames bij Azerty dit gelijk voor je doen, moet ik de setups herzien. Geen probleem :)

dankjewel voor je reactie , als je dichtbij venlo woont kan je het best wel doen ;)
maar ik heb liever assemblage want daar krijg ik nog garantie bij

Ik woon in Houten, das in de buurt van Utrecht en volgens mij wel een stukkie weg :) Garantie zit op elk stuk hardware van je pc individueel, dus dat is sowieso geen probleem. Bij complete pc's (bijv. kant en klare Acer pc's) heb je een garantie op het gehele systeem. In jouw geval dus op elk onderdeel apart :)

Maar laat jij nou maar die assemblage door Azerty doen, lijkt me veel handiger ;) Als je dichterbij woonde had ik het graag gedaan.

Laatst bewerkt:
Ik woon in Houten, das in de buurt van Utrecht en volgens mij wel een stukkie weg :) Garantie zit op elk stuk hardware van je pc individueel, dus dat is sowieso geen probleem. Bij complete pc's (bijv. kant en klare Acer pc's) heb je een garantie op het gehele systeem. In jouw geval dus op elk onderdeel apart :)

Maar laat jij nou maar die assemblage door Azerty doen, lijkt me veel handiger ;) Als je dichterbij woonde had ik het graag gedaan.

zou je mij nog 1x willen helpen ( meschien een beetje arrogant :()
zou je de pc bij 4launch (www.4launch.nl) in elkaar zetten aub met assemblage omdat ik er achter kwam dat rembours daar een stuk goedkoper is ( sorry het zo erg uitgebreid ik kan niet vinden wat ik zoek)
Owjaa het zou best kunnen dat het over de 1020euro(incl rembours) gaat dan zou je bv een iets goedkopere speakset of toetsenbord kunnen kiezen
als je me wilt helpen zou ik dat zeer op prijs stellen :thumb:

AcerGuy,

U heeft een volledig nieuw systeem samengesteld terwijl ik al een prima systeem had samengesteld nut ervan?? U kunt mijn systeem bijvoorbeeld verbeteren en dan aangeven waarom u dit doet!! U stelt ook een ''amd-based'' systeem samen een beetje raar, omdat meneer toch een aardig budget heeft. En u stelt een pc samen van 1000euro wat prima is, maar doet er geen assemblage bij:confused:.

U neemt een kast die te vergelijken is met een kast van 30euro van coolermaster. Dan kun je toch velen malen beter voor de CM 690 gaan?

U kiest voor een liyama beeldscherm dit scheelt ongeveer 20euro met eentje van Samsung liyama is niet echt betrouwbaar. Dus ik zou eerder op het gekozen zeer dure toetsenbord gaan besparen.

Meneer wilde bij mij mischien een iets goedkopere speakerset u gaat hem duurder maken :confused:

Over het algemeen zal ik toch iets eerder voor mijn systeem gaan.

Groetjes,

Meer40

AcerGuy,

U heeft een volledig nieuw systeem samengesteld terwijl ik al een prima systeem had samengesteld nut ervan?? U kunt mijn systeem bijvoorbeeld verbeteren en dan aangeven waarom u dit doet!! U stelt ook een ''amd-based'' systeem samen een beetje raar, omdat meneer toch een aardig budget heeft. En u stelt een pc samen van 1000euro wat prima is, maar doet er geen assemblage bij:confused:.

U neemt een kast die te vergelijken is met een kast van 30euro van coolermaster. Dan kun je toch velen malen beter voor de CM 690 gaan?

U kiest voor een liyama beeldscherm dit scheelt ongeveer 20euro met eentje van Samsung liyama is niet echt betrouwbaar. Dus ik zou eerder op het gekozen zeer dure toetsenbord gaan besparen.

Meneer wilde bij mij mischien een iets goedkopere speakerset u gaat hem duurder maken :confused:

Over het algemeen zal ik toch iets eerder voor mijn systeem gaan.

Groetjes,

Meer40

precies maar zou u dan aub een systeempje op 4launch willen samenstellen met mijn wensen aub :o

Ik raad je aan om in ieder geval voor een Cooler Master Storm Sniper behuizing te gaan, dit omdat hij stil moet zijn en dat is deze behuizing.

Wat dacht je hiervan:

54hms9.jpg

Intel-based, maar dan iets aangepast.
Wel exclusief assemblage.

Ja, meer40... leuk: iedereen zegt dat zijn / haar systeem beter is om te kiezen, heb je niet zoveel aan. Daarom zet ik er 2 compleet andere systemen in omdat dat mijn visie is... Zo kan hij een paar compleet verschillende systemen zien, welke wij weer kunnen combineren tot één beste pc. Het is niet zo dat alleen jouw systeem goed is, dus je hoeft niet meteen zo aangevallen te reageren!

Iiyama is prima betrouwbaar, goed merk. We hebben hier zelf ook een schermpje van staan (m'n vader) en die heeft nooit problemen gehad... Baseer je die opmerking nog ergens op of wat"?

Ik raad je aan om in ieder geval voor een Cooler Master Storm Sniper behuizing te gaan, dit omdat hij stil moet zijn en dat is deze behuizing.

Wat dacht je hiervan:

54hms9.jpg

Intel-based, maar dan iets aangepast.
Wel exclusief assemblage.

ik heb het gevoel dat niemand naar mijn vraag luistert:(
zou iemand een systeempje op 4launch willen samenstellen MET assemblage en MET een headset en dat het systeempje niet meer dan 1020 euro mag zijn incl rembours :o

Hier heb ik het antwoord op je vraag, bij 4launch... Het knappe is dat het systeem daar in totaal 250 euro duurder is, wat mij niet lijkt te kloppen!

Link

Denk niet dat je daar heel erg blij van wordt...

Ik heb nog even wat aanpassingen gedaan in het systeem van meer40:

klik hier

Speaker set verandert, iets betere muis, goedkoper geheugen.
En wat betreft de discussie tussen Meer40 en acerguy: Het voordeel van de samsung is dat die behalve een d-sub ook een dvi-d aansluiting heeft wat zeker de moeite waard is voor de beeld kwaliteit, en je zal er in de toekomst nooit spijt van krijgen. Die Iiyama heeft alleen d-sub.
De TS heeft overigens gezegt: 22inch OF MEER.
DiceCream. Hoever zit je van je monitor af? als je er dicht op zit zou je voor een iets kleinere monitor kunne gaan die iets goedkoper is. te dicht op een te grote monitor gamed niet lekker.

Laatst bewerkt:
Hij vroeg in zijn laatste post nadrukkelijk om een setup bij 4launch, zoals je kunt lezen. Kijk daar even ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan