Computer loopt vast na korte tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alex R

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Beste helpmij'ers,

Laatste tijd heb ik een probleem met mijn acer laptop en ik heb geen idee hoe ik het kan verhelpen. Sinds een paar weken loopt mijn laptop vast na ongeveer 5-10 minuten. Ik log in op een normaal account en als ik een paar minuten op internet zit (firefox, chrome) dan loopt mijn pc vast. Vervolgens moet ik hem 3 keer opnieuw opstarten waarbij de 3de keer de pc er een kwartier over doet om op te starten. Maar als ik gelijk na het inloggen een game start dan loopt hij niet vast :confused: Ik ben echt ziek van dit probleem en zou iemand mij ermee kunnen helpen?
Alvast bedankt :thumb:

Groetjes

Hmm ik wil even wat checken.
Maak eens een nieuw account aan, en kijk es of het daar ook gebeurd ?

In het begin ging ik op een admin acc maar later op normaal acc. Toen ik het nieuwe acc aanmaakte waren er geen problemen meer maar die kwamen er wel... Ik had de problemen ook al op het admin account...
Bedankt voor snelle reactie :D
zelfs tijdens de kerstdagen :thumb:

Groetjes.

Heb dat wel eens geprobeerd tijdens deze problemen maar er zat(zit?) niks op me pc.

Scannen

Ik zal me pc nog wel een keer scannen.

Ik heb nog een ander idee:
Ik krijg voor kerst mijn langverwachte externe harde schijf. Mijn idee was om al me files, programma's op me harde schijf te zetten en vista opnieuw te installeren.
Zou het kunnen dat ik vista opnieuw kan installeren zonder dat ik files verlies?

Groetjes

Als ik jou was zou ik dat ook doen
al je bestanden die je wil houden backupen
alles op Extern zetten
je externe schijf even scannen
via Boot windows vista Weer instaleren
in de instalatie alles schijven in je pc formateren

Sucks

Ik probeerde net me laptop op te starten maar hij deed niks. Alle lampjes branden, hij is aangesloten op netstroom, accu is er uit en er zit geen cd/dvd in :( Het beeld blijft zwart alsof de pc nog gewoon uitstaat. Ik hoor alles wel geluid maken alsof die aan het opstarten is...
Mijn idee was: Linux op een cd'tje branden en dan linux installeren en vanaf daar windows opnieuw installeren. Ik heb geen recoverings cd nodig want op mijn C schijf staat nog een programmatje waarmee ik me laptop kan resetten naar het punt waarop ik hem gekocht had (standaard op acer laptops). Alleen is het probleem: ik kan het programma alleen activeren vanuit bios... en als mijn pc niks doet kan ik het programmatje ook niet starten.

Kortom: help?

groetjes

Zet hem uit even 5 min wachten en zet dan nog eens aan

Heb hem een half uur met rust gelaten... Krijg dezelfde reactie.

Er zijn zoveel mogelijkheden waarom het allemaal mis kan gaan:
Eerste wat ik zou doen (is al gedeeltelijk gedekt met AVG scan die een andere helper voorstelde):
1. Opstarten in Veilige modus met netwerkondersteuning, en kijken of het probleem er dan ook is.
2. Scannen op malware. Hier een goed begin daarmee.
3. Internet Explorer e.d. opstarten in Veilige modus (dus zonder invoegtoepassingen).
Voor Internet Explorer:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "%programfiles%\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff

We horen wel wat er allemaal uitgekomen is.

Tijs.

Ik zal het proberen als me laptop het doet.

Ik probeerde net me laptop op te starten maar hij deed niks. Alle lampjes branden, hij is aangesloten op netstroom, accu is er uit en er zit geen cd/dvd in :( Het beeld blijft zwart alsof de pc nog gewoon uitstaat. Ik hoor alles wel geluid maken alsof die aan het opstarten is...
Mijn idee was: Linux op een cd'tje branden en dan linux installeren en vanaf daar windows opnieuw installeren. Ik heb geen recoverings cd nodig want op mijn C schijf staat nog een programmatje waarmee ik me laptop kan resetten naar het punt waarop ik hem gekocht had (standaard op acer laptops). Alleen is het probleem: ik kan het programma alleen activeren vanuit bios... en als mijn pc niks doet kan ik het programmatje ook niet starten.

Kortom: help?

groetjes
Heb je hier nog een antwoord op?

Thanks voor de snelle reactie :)

De basis moet toch zijn dat je minstens het BIOS scherm te zien krijgt. Je bent zeker dat niet de monitor van je laptop kapot is?
Daarnaast is niet uit te sluiten dat je voeding kapot is. Dat komt namelijk óók wel eens voor. Misschien kun je een multimeter lenen bij iemand en kijken of het voltage nog klopt dat uit het puntje van de voeding zou moeten komen.

Overigens is een kapotte voeding of kapot scherm natuurlijk geen logische verklaring voor wat je in de eerste posting zette, namelijk dat bij het gebruik van spelletjes de computer niet vastloopt maar wel bij gebruik van (bepaalde) browserprogramma's.

Tijs.

Ik zal even proberen een extern scherm aan te sluiten op me laptop. En gelukkig heb ik hier thuis een multimeter liggen dus dat ga ik ook ff meten. Wel heb ik de vraag hoe ik dat moet doen. Ik weet dat de buitenkant de min is en de binnenkant van de plug de plus is.

Ook ligt het aan mijn vorige probleem. Omdat ik bijna altijd op internet surf loopt mijn pc vaak daarop vast. Als ik een game speel is die nog maar 1 keer vastgelopen. De tweede keer dat hij vastliep in een game was vanochtend toen ik heb daarna opnieuw opstartte kwam het nieuwe probleem voor.

Groetjes,
Alex

Handleiding hoe die multimeter te bedienen heb ik niet: Ben geen electrotechnicus.
Bovendien lijkt het me dat niet alle multimeters dezelfde indeling hebben...
Beste dat je er een boekje bij hebt die aangeeft hoe je gelijkstroomspanning kunt meten.
Verder meen ik direct een hoop goede 'handleidingen' te hebben gevonden (van technische hogenscholen etc.) toen ik in google zocht op
multimeter handleiding gelijkstroomspanning

Succes,

Tijs.

Ja sorry, ik heb soms de gedachte dat mensen met hoge rangen alwetend zijn :P
Ik heb me laptop aangesloten op extern beeldscherm en het beeldscherm gaf niks aan behalve "no video signal". En het adapter probleem heb ik ff anders aangepakt:
De accu zat er niet in dus heb ik mijn laptop los van de netstroom opgestart en steeds hetzelfde effect: Alle lampjes branden maar het beeldscherm doet niets.

Thanks voor hulp :thumb:

Enige wat ik van hieruit nog kan aanbevelen is het volgende:
Schakel de laptop helemaal uit. Ga onder een hoek kijken naar je scherm (dus enigszins 'aan de zijkant van je laptop), en zet 'm dan aan, en kijk of de 'glans' op het scherm verandert naar 'dof' en/of of je (vaag te onderscheiden) wel letters ziet. Indien ja, dan zou een reparateur het waarschijnlijk wel voor je kunnen fixen. Ik ben geen hardware-deskundige, maar ik heb termen als Inverter en Backlight wel eens horen vallen hier op het forum.

Tijs.

Niks. Nada. Ik heb het gevoel dat ik hem gewoon maar naar Acer moet opsturen. Wat wel als gevolg kan hebben dat ik al me bestanden kwijt ben.

Dat laastste hoeft natuurlijk niet: Ik raad je aan om de harddisk uit te bouwen en die bij een andere computer aan te sluiten. Zeker met SATA-schijven is dat geen probleem, maar je kunt altijd gebruik maken (voor zowel IDE als SATA schijven) van apparaten zoals deze set of deze set of deze set. Je hoeft de schijf dan níet in te bouwen, maar gewoon via USB aan te sluiten. Hint: Sluit de USB-aansluiting pas aan de andere computer aan zodra je de hele harde schijf hebt aangesloten (voeding + datakabel) én volledig hebt laten opspinnen.

Ik zou zeker gegevens gaan veiligstellen, want geen enkele fabrikant geeft garantie dat de data na reparatie nog op de harde schijf aanwezig zijn.

Succes,

Tijs.

Ok heel erg bedankt :thumb:
Ik denk dat ik gewoon een geschikte set koop voor mijn harde schijf. Dan zet ik mijn bestanden over op mijn externe harde schijf.
Ik hoop met smart dat mijn laptop gemaakt kan worden :)
Ik laat nog weten of het gelukt is of niet.
Nogmaals:
Hartelijk bedankt.

Mvg,
Alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan