xBox360 Elite - Pal 60

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piriform

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Ik heb een 100hz televisie, zie bijlage.
Als ik mijn xBox erop aansluit en probeer een spel te spelen, zegt de xBox dat ik hem op Pal60 (60hz) moet zetten. Als ik dat doe word mijn scherm grijs. Terwijl mijn TV het toch aan zou moeten kunnen. Hoe kan dit?

Op welke manier sluit je de 360 aan op je tv (HDMI, component, composiet) ?

wat voor toestel heb je dan? Waarom eigenlijk niet met component aansluiting, of HDMI?

HDMI is mijn tv niet voor, en wat is een component aansluiting?

Component is die kabel met 3 stekkertjes aan Rood (audio), Wit (audio), Geel (Video).

Mag ik vragen welke xbox je hebt? Geen elite neem ik aan als je niet met HDMI speelt?

microsoft_xbox_360_component_hd_av_cable_audio_videokabel__14_1.jpg

Component is de rood, blauw, groene en composiet is de losse gele + rood/wit voor audio in beide gevallen.
Met component scheidt je de kleuren, en daarom is het beeld veel beter dan met SCART waar alles door 1 aansluiting geperst wordt.
De beeldkwaliteit ligt bij component het dichtst tegen HDMI aan, en zeker met een LCD tv zie je het verschil met SCART duidelijk.

Ik heb wel een xBox360 elite, ik kreeg die component kabel, wit rood en geel, in een scart gedaan (die er bij zat) en achter in mijn TV

ik neem aan dat je dus geen HDMI aansluiting hebt op je tv, wel toevallig component (zie mijn eerdere post)? Het zal wonderen doen voor je beeld i.p.v. je huidige SCART/composiet aansluiting.

Maar het probleem is gewoon dat ik geen games kan spelen, omdat mijn beeld grijs word als ik het op PAL60 zet. Hoe kan dit? als mijn tv het aankan.

En er staat ook niets in de handleiding van de tv over een soortgelijk probleem ?
Ik zou een andere aansluiting proberen om te kijken of het bij een andere manier van aansluiten ook optreed, en dat de beeldkwaliteit dan ook nog verbeterd zou toch mooi meegenomen zijn.

Wat voor een TV heb je? (Merk + type).

Dat je een 100 hertz TV hebt wil niet zeggen dat deze geschikt is voor PAL60. Dit zeggen ze ook bij Xbox heel duidelijk dat oudere tv's niet allemaal geschikt zijn voor PAL60. (Zie link onderaan http://www.xbox.com/nl-NL/support/xbox360/pal60.htm).

En het lijkt alsof je een CRT scherm hebt (bolle beeldbuis) gezien de foto.

gr. Greg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan