• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wackbacko

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Hey iedereen,

Het is gewoon een eenvoudige vraag.
Er is een onderdeel die ik nog niet zo goed onder de knieh heb die ik dus nog even moet inoefenen met de nodige hulp

Kan er iemand mij wat helpen voor het uitleggen van het verticaal zoeken
aan de hand van een oefening die ik zelfstandig probeer te maken om me wat te verbeteren.

Danku, gelieve mij te contacteren.

Hey iedereen,

Er is een onderdeel die ik nog niet zo goed onder de knieh heb die ik dus nog even moet inoefenen met de nodige hulp

aan de hand van een oefening die ik zelfstandig probeer te maken om me wat te verbeteren.

Hier heb je een voorbeeld om mee te oefenen.

Bijlagen

Hey iedereen,

Je kunt de help van Excel gebruiken.
Je kunt ook hier zoeken met de zoekmachine van Helpmij.
Dat gaat als volgt, klik op "Doorzoek dit forum" en vul daar "Vert.Zoeken" in, dan krijg je zat voorbeelden.

hier is de oefening
Het komt erop neer dat:
Als de klant een klantenkaart heeft en zijn totaal > 5000 = dan is er een korting van 15%
Als de klant een klantenkaart heeft of een bedrag >5000 = da, os er een korting van 8%

Een vriend van mij heeft me geholpen
Het is gewoon een oefening die toepasselijk is bij het dagelijkse leven van mij, maar ik moet er nog wat op oefenen.

In cel F14 zie je de uitkomst
en als je gaat kijken bij tablad klanten en je gaat bij de factuur de klantencode bovenaan veranderen ga je zien dat de kortingen zullen veranderen afhankelijk van klantenkaart of niet

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B7;Klanten!A2:G30;7;ONWAAR));"nee";VERT.ZOEKEN(B7;Klanten!A2:G30;7;ONWAAR))

Dit is de formule die een vriend gedaan heeft voor mij, maar hij doet het zonder knoppen dus mijn vraag was of iemand mij deze formule kan uitleggen zodat ik dit kan laten werken met knoppen

danku

Bijlagen

hier is de oefening
Het komt erop neer dat:
Als de klant een klantenkaart heeft en zijn totaal > 5000 = dan is er een korting van 15%
Als de klant een klantenkaart heeft of een bedrag >5000 = da, os er een korting van 8%

Een vriend van mij heeft me geholpen
Het is gewoon een oefening die toepasselijk is bij het dagelijkse leven van mij, maar ik moet er nog wat op oefenen.

In cel F14 zie je de uitkomst
en als je gaat kijken bij tablad klanten en je gaat bij de factuur de klantencode bovenaan veranderen ga je zien dat de kortingen zullen veranderen afhankelijk van klantenkaart of niet

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B7;Klanten!A2:G30;7;ONWAAR));"nee";VERT.ZOEKEN(B7;Klanten!A2:G30;7;ONWAAR))

Dit is de formule die een vriend gedaan heeft voor mij, maar hij doet het zonder knoppen dus mijn vraag was of iemand mij deze formule kan uitleggen zodat ik dit kan laten werken met knoppen

danku

Dan moet je volgens mij gaan werken met VBA, en dat is niet mijn sterkste punt.
Máár er zijn hier knappe koppen die dat wel kunnen.

Neen hoor het is zonder VBA
daar ben ik 100% zeker van

Hoe bedoel je met knoppen, wat wil je precies doen met die knoppen.
Je kunt een knop invoegen, maar dan moet je hem nog laten werken.
Welke versie Excel.

Dubbele posten zijn ze hier niet gek op want het vervuild het forum ontzettend en dat kan niet de bedoeling zijn.
Als je met een vraag geholpen bent en hij is opgelost, zet je hem eerst als opgelost.
Heb je dan weer een nieuwe vraag dan kun je die weer plaatsen.

Dan kan deze wel dicht en gaan we verder in het andere topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan