bestanden hernoemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Hallo,

Ik heb weer wat,

Ik heb een map waar ruim 3400 bestanden instaan.
Voor deze bestanden staat een nummer tussen [ ].
Is er een makkelijke manier om deze te hernoemen zodat ik alleen het nummer tussen [ ] verwijder. De rest moet absoluut hetzelfde blijven, dus:

Het is: [getal] bestandsnaam.extentie

Het moet worden: bestandsnaam.extentie

Bedankt alvast.:thumb:

Irfanview kent de optie "batch rename"; wellicht kun je er iets mee?

Zo hé, das snel. Zal eens even kijken.

Nee, helaas. Daar heb ik niks aan. Als ik daar wat mee wil , dan kom ik niet verder dan er weer een nummer voorzetten of de oude bestandsnaam gebruiken en dan blijft het getal staan.

Je kunt ze niet allemaal hernoemen begrijp ik?
Tja, een deel van een bestandsnaam eruit halen blijft toch altijd lastig voor zover ik weet :(.

Daar was ik al een beetje bang voor, maar om nou 3443 bestanden handmatig te gaan doen.:confused:

Het zijn namelijk mp3's en ik heb een mooi programma waarbij ik die mp3's kan koppelen en er allerlei info bij krijg. Maar om automatisch te kunnen koppelen moet de bestandsnaam er zo uitzien:

artiest - titel.mp3
en bij mij is het:

[jaartal]artiest - titel.mp3

Nou ja, dan maar niet.:confused:

Soft191 Renamer doet dat soort klussen perfect... is alleen helaas niet gratis...

Ziet er goed uit Erp.

Soft191-Renamer_1.png

25$

Mogelijk dat James007 nog wat heeft in zijn freeware-archief.

Als je dan toch gaat "zoeken" ...... dan is daarnaast de Soft191 Duplicate File Finder ook een aanrader... handig om je muziekcollectie te ontdoen van eventuele dubbele bestanden.......

Mp3tag biedt ook de functie om op basis van ID3-tags bestandsnamen aan te passen.

Deze is wel gratis ;)

Als je dan toch gaat "zoeken" ...... dan is daarnaast de Soft191 Duplicate File Finder ook een aanrader... handig om je muziekcollectie te ontdoen van eventuele dubbele bestanden.......

Daar heb ik Total Commander voor, die kan ook wel hernoemen maar net niet goed genoeg.
Ik heb File Renamer gevonden:

rename.JPG

Helaas ook niet gratis, maar goed:cool:

Mp3tag biedt ook de functie om op basis van ID3-tags bestandsnamen aan te passen.

Deze is wel gratis ;)

Dat was ook een leuk idee geweest, maar ik weet niet of elke ID3-tag wel compleet en goed is. Ik heb er nogal eens één gehad die was verkl...., en dan ben ik nog veel verder van huis.

Volgens mij weten we al wel wat niet-gratis is, of wel soms Petje? :p (Als in, lang leven internet?)

Zoiets ja, Probleempjes.:D:shocked: lang leve usenet:cool:

Laatst bewerkt:
Fijn progje hoef nu nog maar een stuk of 500 mp3's te koppelen, pfffffffft.:D

Oh ja, probleempjes maak je inbox eens leeg(PB's);)

Ziet er ook goed uit, mooie nickname trouwens.

Wat er nu nog niet goed gaat kan ik met een progje niet meer aanpassen, dat is namelijk per mp3 weer anders. Dan een hoofdletter, dan weer een tussen streepje.
In het programma wat de mp3's koppelt zitten ook weer schrijffouten in of als er twee artiesten 1 nummer uitbrengen is het maar net wie er als eerste staat.

Dus wat er nu overblijft zal ik toch handmatig moeten doen.

Evengoed bedankt voor de suggestie!!:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan