verbinding internet valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelwes

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb sinds aantal weken nieuwe laptop. Nu hebben we probleem dat internet niet altijd werkt. Ik heb niet het idee dat het een probleem met provider is omdat ik dan wel gewoon kan emaillen en ook inloggen via citrixserver op mijn werk lukt wel.
Toch is het probleem opgelost als ik stroom van router en modem haal en dan opnieuw verbinding maak.
Sony wil dat ik alles opnieuw installeer maar voel daar nog niet zoveel voor.
Ik heb een Sony laptop VGN-FW51JF met windows7.

Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen om probleem te verhelpen?

Goedemiddag,

Ben sinds kort ook in het bezit van hetzelfde notebook gaaf ding he ? maar waarom wil sony opnieuw installeren heb je veel gewijzigd of zo en neem aan dat je back up hebt gemaakt.
En welke router heb je?

Is inderdaad gaaf ding.
Ik heb voor zover ik weet niets gewijzigd en ja ik heb back up gemaakt.
Ben samen met Sony ook al na eerder herstelpunt terug gegaan. Bood ook geen oplossing.
Ik denk dat Sony hoopt dat probleem dan verholpen is, maar ik heb daar zo mijn twijfels over. Komt bij dat ik toch al wel eea geïnstalleerd heb (o.a. legale officepakket ).

waarschijnlijk moeten jullie dit zoeken in de powersave. Disable deze optie voor de netwerkkaart.

Hier is een plaatje

succes.

Dank voor de reactie.

ik heb dit volgens mij goed staan.
Zie bijgaande instellingen.
Klopt mijn gevoel?

Vandaag nog iemand van ziggo gesproken en zij had het over scannen van poorten vs instellingen van de firewall. Deze zouden time-out kunnen veroorzaken. Klopt dit en zo ja hoe kan ik dit aanpassen?

Bijlagen

• instellingen.JPG
    instellingen.JPG
    82,6 KB · Weergaven: 137
  • instellingen 2.JPG
    instellingen 2.JPG
    61,7 KB · Weergaven: 93
instellingen lijkt mij goed.
als de verbinding weg is, kun je even kijken in DOS(CMD) met ipconfig of je nog wel een default gateway hebt. Als dat wel zo is, kan het ook nog iets met versleuteling te maken hebben.

ik gebruik windows 7. Als ik ipconfig in tik zie ik razendsnel scherm openen maar is gelijk weer weg.
Hoe doe ik dit? Moet ik dit dan doen als ik geen internetverbinding heb?

bij uitvoeren doe je CMD
je krijgt dan een zwart DOS scherm, daar tik je ipconfig in. Je krijgt dan je ipadres, masker en gateway adres te zien. Alle drie moeten een adres bevatten. Als de verbinding weg is zonder dat ipconfig iets mist, is het niet de verbinding met de router die wegvalt maar de communicatie tussen windows en de netwerksoftware.

heb ik gedaan en ik kom er inderdaad nu wel in.

printscreen toegevoegd. Had verbinding toen ik die maakte. Moet ik op deze drie letten?

laatste is overigens leeg. Staan alleen paar dubbele punten

Bijlagen

• ipconfig.JPG
    ipconfig.JPG
    18 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
ik kan niet zien wat er achter staat maar dit is het,zie ook deze
bekijk met dit commando ook als de verbinding weg valt.

suc6

dank je. Nu maar wachten tot die eruit valt.
Ziggo vertelde mij dat ze nieuwe firmware naar modems gaan sturen en dat probleem dan verholpen moet zijn. We zullen het allemaal gaan meemaken. Laat issue nog graag even openstaan totdat verbinding weer keer niet werkt en dan zal ik middels commando kijken wat er staat

nou, inmiddels meerdere malen niet meer op internet gekund. Bij intikken van ipconfig staan alle onderdelen steeds gevuld. Hoe nu verder? nog een idee.

als je zowel je ipnummer als je gatewaynummer behoudt is er iets anders aan de hand dan de verbinding tussen je laptop en de router. Voor de zekerheid kun je je gatewayadres even in de browser zetten, dan krijg je het routerinlogscherm en weet je dat de draadloze verbinding goed is. Het kan zijn dat je DSL verbinding wegvalt. Kijk op de router of DSL knippert. Als je een hele snelle lijn hebt, kan het ook zijn dat je "te ver" van de centrale zit waardoor de communicatie verstikt en de lijn hikt. Router heeft misschien niet de laatste firmware? Kortom, er zijn nog veel mogelijkheden waar het mis kan gaan. :(
andere tips had ik hier gezet.

kom er niet uit. Vandaag ook weer paar keer eruit gegooid.
Dank voor je tijd en advies.

Ga nog even verder kijken wat ik kan doen.

Je zou het log van de router nog aan kunnen zetten. daaruit kun je misschien opmaken of het de router is die faalt of de pc. Je hebt met de vaste verbinding geen probleem?

Twee vragen:
1- hoe doe ik dit?
2- en hoe zie ik dan of het aan pc of router ligt?

De meeste problemen los je op door uit te sluiten. Maar ik vermoed dat je beter in je buurt hulp in kunt roepen van iemand die iets meer weet van routers en netwerken.
Log in op je router(gatewayadres in de browser) en zet de logging aan. Uit de loginfo kun je opmaken of er fouten optreden. Uit de status van de router kun je zien of de router opnieuw opstart na je probleem. Ook kun je de status van de lijn bekijken etc.

router

Heb je je router al gereset?
Niet de power-kabe;l eruit, maar ong 30 sec de reset knop inhouden, heeft voor mij geholpen

Heb ik gedaan. We zullen zien.
Kwam er vanavond achter dat van mijn twee email-accounts die ik in outlook binnenhaal alleen mijn casema mail het doet als internet eruit ligt. Mijn hotmai-laccount werkt niet. Zegt dit nog iets?

Wat ook nog iets kan zijn, ga naar netwerkverbindingen, klik op je draadloos internet en dan eigenschappen.
Als het goed is zie je hier zo een rijtje met dingen staan, sellecteer de onderste, internet protocol/icp of zoiets, klik hier op eigenschappen.
Hier moet het zijn dat je niet handmatig een ip-adres en een dns server hebt staan, maar dat moet je op automatisch zetten, wat mischien ook kan werken is dat je dan ipconfig in cmd dioet
Dan je DNS en Ip handmatig daar invoert.
Hoor het wel
Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan