image ghost 9.0 terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

richrich

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
beste leden,
Ik krijg binnenkort een laptop met een dvd-drive. Op mijn oude desktop pc had ik zowel een cd-rom drive, als ook een dvd-drive. Via de recovery-cdrom in de cd-rom drive kon ik daarna mijn image ( die in de dvd-drive zat) terugzetten. Nooit een probleem gehad.
Maar hoe moe ik dit nu gaan doen bij mijn nieuwe laptop met maar 1 dvd-drive. Wanneer ik hier mijn recovery-dvd in stop heb ik geen plaatst meer voor mij backupbestand.
Ik heb op mijn oude pc al wat getest met een backup zetten op een grote usb-stick,maar helaas herkende hij via de recovery-disk niet dit extern geheugen. ( of ligt dit aan de oude pc die al 8 jaar oud is)
Ik hoop voor een oplossing voor mijn nieuwe laptop
bedankt alvast

Is deze dan benaderbaar via de recoverycd-rom ? Mijn usb-stick is nl. niet benaderbaar wanneer ik deze insteek in de usb-poort :confused:wanneer ik via de recoverydisk opstart.
Ikzelf heb geen externe HDD en dit dus nooit geprobeerd ?
toch bedankt voor je hulp:D

Die externe HDD is normaal benaderbaar. USB-sticks is denk ik een verhaal apart (FAT32/misschien max. 4GB overzetten). Dat weet ik niet. Belangrijk is ook dat als je Ghost installeert alle opslagmedia aansluit (voor detectie). Inmiddels heb je Ghost 10.0 en 14.0 en nu 15.0. Heb je de laatste tijd nog wel eens een LiveUpdate bij Ghost uitgevoerd? Doe dit dan. Als je kunt, kijk ook eens naar externe HDD's, ze zijn op dit moment spotgoedkoop. Koop minimaal 500GB. Pc acht jaar oud zegt niet zoveel. Ik zie geen systeeminfo! Heb je niet ingegeven (onder profiel?).

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het probleem is opgelost. Op mijn oude pc heb ik op jouw advies ook de usb stick erin gestoken voor opstarten. Nu herkent de pc, nadat de recovery-cd is opgestart wel de usb-stick. Ik neem aan dat dus de laptop die ik volgende week krijg deze ook zal detecteren.

Ik laat de status nog eventjes staan op onopgelost.

bedankt,
Richard;):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan