• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel/Word Samenvoegen/Opslaan (met herhaling)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JHM Wetzelaer

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Met het bijgevoegd bestandje wil ik zgn. digitale stamkaarten gaan maken voor mijn personeelsdossiers. Het programma Word samenvoegen met dit excelbestandje lukt mij nog wel, maar na elke regel/opmaak van een stamkaart dient deze kaart opgeslagen te worden in Mijn Documenten onder de Naam van Betrokkene om vervolgens verder te gaan met de volgende Samenvoeging totdat ik iedereen gehad heb.
Is dit ook mogelijk Excel experts?

Bijlagen

Daar heb je een Word expert voor nodig:

Code:
        With activedocument.MailMerge
            For j = 1 To 200
                 With .DataSource
                    .FirstRecord = j
                    .LastRecord = j
                End With
                .Execute
                With ActiveDocument
                    .SaveAs "C:\Personeel\naam" & j & ".doc"
                    .Close 0
                End With
            Next
        End With

Ik neem dus aan dat ik deze code in een Macro moet zetten?

Dit heb ik gedaan, maar dan wordt gevraagd om een End Sub.

Dit heb ik ook gedaan en er wordt gestopt bij Execute?

Ik heb het voorbeeld Word-bestandje ook toegevoegd.

Hopelijk nemen de excel-experts mij niet kwalijk dat ik dit probleempje hier continueer omdat het niet direct een excelvraag betreft!!

Bijlagen

Ik heb net mijn C-schijf gecontroleerd en er staan inderdaad 5 losse bestandjes die samengevoegd zijn, maar de bestandsnamen worden genoemd: naam1, naam2, naam 3 etc. Is het ook mogelijk om de naam van betrokkene als bestandsnaam te krijgen zoals die ook in het excel-documentje staan?

Ja hoor, dat kan.
En begrijp je ondertussen al hoe de macro werkt ?

Ja, de macro heb ik dus werkend, hiervoor alvast dank.
Als het probleempje/de uitdaging met de naam ook opgelost zou kunnen worden: Grote Klasse!!

Code:
Sub samenvoegen_per_record()
  With ActiveDocument.MailMerge
    .Destination = wdSendToNewDocument
    With .DataSource
      .ActiveRecord = wdLastRecord
      c2 = .ActiveRecord
    End With

For j = 1 To c2 - 1
      With .DataSource
         .FirstRecord = j
         .LastRecord = j
         .activerecord=j
        c4 = .DataFields([COLOR="Blue"]"achternaam"[/COLOR]).value
      End With
      ActiveDocument.MailMerge.Execute
      With ActiveDocument
        .SaveAs [COLOR="blue"]"E:\___" [/COLOR]& c4 & ".doc"
        .Close 0
      End With
    Next
  End With
End Sub
Ik weet niet of je een veld 'achternaam' hebt. Pas die zonodig aan.
Het voordeel van E:\____ is dat je de bestanden meteen in het vizier krijgt. Pas ad libitum aan.

Laatst bewerkt:
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb het excel-bestandje zoals het normaal uitziet (personeelsgegevens zijn wel niet echt) bijgevoegd. Ook nog eens het word-bestandje bijgevoegd.

Je verwijst nu naar de E-schijf?! (moet dit niet zoals in het vorig voorbeeldje C/personeel zijn).

Sorry, mijn kennis in deze is ????

Bijlagen

Niet zo snel versagen.
Je hoeft maar 2 dingen aan te passen (de blauw gemarkeerde zaken moet je aanpassen aan hoe je het zelf wil).
De beste manier om hiervan iets wijzer te worden is het zelf uitzoeken en uitproberen. Deze code heb ik ook niet zomaar uit het blote hoofd ingeklopt.

Een nachtje er over geslapen. Nogmaals wat wijzigingen doorgevoerd en het werkt inderdaad!!.
Alweer hartelijk bedankt.

Laatst bewerkt:
Bedankt

hartelijk dank. Ik heb de macro zo juist uitgeprobeert. en behalve dat de documenten niet helemaal in de juiste folder terecht zijn gekomen heb ik 15 losse documenten gecreeerd met een druk op de knop.

fantastisch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan