• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afstanden via formule excel mbv ANWB routeplanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

nizinny1964

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Hoi,
Ik heb excelbestand met postcodes en huisnummers. Ik wil graag via formule (macro?) de afstanden automatisch laten invullen m.b.v. ANWB routeplanner (snelste route).
Ik weet dat het kan, maar kom er niet helemaal uit. Wie kan helpen?

Bijlagen

Beste nizinny1964 ;)

Dit is al eens te sprake gekomen op het forum, maar dan wel met google maps.

Zie deze site.

Zie ook bijgevoegd bestandje voor afstand tussen 9745 DS en 9481 TJ.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Dit is niet wat ik bedoel.

Ik heb in excel 2 postcodes staan en daarachter wil ik in een cel een formule hebben, die de 2 postcodes automatisch ophaalt uit ANWB routeplanner en dan de afstand in die cel neerzet. Hierna wil ik die formule naar beneden kunnen slepen om meerdere afstanden uit te rekenen.
Ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel.

gr. nizinny

Beste nizinny1964 ;)

Wat doet mijn bestandje dan :D:p

Zet in A1 de vertrekplaats
En in in A2 de aankomstplaats.

In cel B1 staat een formule Hyperlink. (rechtermuis en zie de formule staan in de formulebalk).

Groetjes Danny. :thumb:

Geloof niet dat het mogelijk is (in excel althans) om in een cel de afstand te krijgen tussen 2 postcodes, slechts alleen een hyperlink waarin je de 2 postcodes in kan voegen die je doorverwijst naar de site om je uitkomst weer te geven.

Als ik op hyperlinkje klik kom ik in google maps.
Maar ik wil dat de afstand in cel achter de postcodes komt te staan.
Hij moet de afstand dus ophalen uit de routeplanner zonder er naartoe te gaan.
Kun je daar ook een oplossing voor vinden?

Waar is de bijlage

Ik heb met belangstelling de link gevolgd naar het "Office Forum", maar de bijlage bij het onderwerp daar met de code kan ik niet vinden. Ik heb zowel met IE als firefox de site geopend.

maar de bijlage bij het onderwerp daar met de code kan ik niet vinden
Je moet je registreren om de bijlages te zien.

Bijlagen zijn er voor wie zich daar registreert. ('het lijkt wel een forum').

Ik heb met belangstelling de link gevolgd naar het "Office Forum", maar de bijlage bij het onderwerp daar met de code kan ik niet vinden. Ik heb zowel met IE als firefox de site geopend.

Je moet je wel ff registreren en dan pas kan je het bestandje downloaden , wat ik nu voor U gedaan heb en het hier geplaatst ( bestandje van snb )

Bijlagen

Leek mij interessant, maar schijnbaar klopt er iets niet. Excel blijft minuten lang niets doen/hangen. Zonder resultaat of foutmelding. Doe ik iets verkeerd?

Dit kan ik niet vinden:
Voorwaarden:
1) een open verbinding met Internet
2) de verwijzing naar de bibliotheek met Internet controls is geaktiveerd:
3) VBEditor (Alt-F11)/ Menubalk/Extra/Verwijzingen/Microsoft Internet Controls (shdocvw.dll) aanvinken.

1) Ik heb alleen toegang via Proxy, is dat een probleem? Staat wel juist geconfigureerd in IE e.d.
2) Deze kan ik niet vinden in de bieb
3) Heb ik gedaan

Eerste probleem verholpen. Ik heb Internet Explorer niet als standaard browser ingesteld (wie wel, als je de vrijheid hebt?). Bleef een eeuwigheid hangen op de vraag of ik de browser als standaard wilde instellen. Nee geantwoord, vinkje uit en nu kom ik al verder.

Echter nu komt een foutmelding:
Fout 91 tijdens uitvoering
Objectvariabele of blokvariabele With is niet ingesteld.

Maar de module is beveiligd dus geen idee wat er nu fout gaat.

heb het alleen niet zelf gemaakt, dit loopt over 1 week af
zit een licentiecode op
maar zou zelf wel dit kunnen gebruiken in mijn sheet

kan iemand dit ontcijferen ?

Angela

Mits wat zoeken , staan er op het www en op fora routeplanners die via dropdown menuutjes werken . Ik heb er vorig jaar eentje gevonden die ik naar eigen wens heb aangepast ( steden en gemeenten voor een bepaalde opdrachtgever )

Bijlagen

• via google maps.jpg
    via google maps.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 1.295
@themanrifo Dit is een oud topic het is dus niet gewenst om deze na 1 jaar nog omhoog te schoppen. Bovendien "steel" je iemand z'n topic en dat is ook niet toegestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan