Is dit een goede game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
General Spec:
#
Brand: ANKERMANN-PC
Series: AM3 PowerWulf Gaming
Model: 82799
.
CPU: AM3 AMD Phenom II X4 925 4x512KB (4x 2.80 GHz) 95W Deneb Box
.
VGA: ATI® RADEON® HD4890 1024MB GDDR5 PCi-e
Mainboard: GigaByte AM3 MA790XT-UD4P (GBL/R/F/DDRIII)
Memory: 4,00 GB DDR3 RAM PC1600 Kingston (2GB(2)PC1600)
HDD: 500GB Harddisk 7200rpm SATA-II
DVD Writer: Drive DVD±RW Lightscribe (20x DVD Writer Dual Layer DVD Brenner)
Cardreader: 52 in 1 Cardreader
USB Ports: 3x Front USB / 4x Backside
Case: A-Dis Ankermann Case ATX 905 Black Line
Power: 600Watt Power Supply
Stromverbrauch: PC System im Bertrieb ca.136Watt (Power Current)
FireWire: no
#
Audio Chipset: Integrated 8 Channel (7.1 Channel Surround)
#
Ethernet: Integrated 10/100/1000 Network LAN Adapter
#
Cooler: AM3/AM2/AM2+/754/939 ARCTIC ALPINE 64 19dbA
#
---------------------------------
Cases Upgrade

Ik vraag me af hoe het zit met het verschil kwa levensduur tussen High end Pc en een budget Pc
Betreffende het op high end spelen van Games

Via Hard ware nfo kwam ik aan volgende configuratie
Kan ik hier op onderdelen de Prijs drukken???
Hoelang kan ik hier mee High end games spelen ???
Ik veronderstel dat het nieuwste van het nieuwste soms een overbodige uitgave is ??
Hier de config
Intel Core i7 860 254 euro

OCZ Platinum 4GB DDR3-1866 CL9 Low Voltage kit 143 euro

Scythe Mugen 2 Rev. B 38 euro

Sapphire Radeon HD 5870 1GB 335 euro

Optiarc AD-7240S-0B 20 EURO

Scythe Fenriswolf behuizing 129 EURO

Corsair HX750W 129 euro

Creative Sound Blaster X-Fi Titanium 85 euro

1133 euro

http://ankermann-pc.shops4ecommerce.de/shop/?lang=en

Ik wil een hele goede GAME PC
welke is de beste keus ???
Wat is de beste online shop GAMING PC?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt eraan waar je hem voor gaat gebruiken en hoeveel je ervoor betaald.

Kun je denk ik wel even mee door.

Redelijke processor
Prima videokaart, geheugen en moederbord

Ik heb je berichten van verschillende topics hier in je eerste bericht gezet.

Laatst bewerkt:
Om meteen 1 van je vragen te beantwoorden, zelf ben ik zeer tevreden over Alternate;
http://www.helpmij.nl/hardware.php

Wat betreft de levensduur van een high end pc. Het is afhankelijk hoe jij je eisen stelt. de 1 kan 6 jaar met een pc doen een ander maar een jaar, omdat de persoon het systeem dan al niet meer toereikend vind. Zelf doe ik iets van vijf jaar met een systeem. Uiteraard tussendoor wel de nodige upgrades. Na een jaar of vijf koop ik een compleet nieuw systeem. Dit heb ik januari vorig jaar gedaan en de Core i7 die ik nu heb, kan nog heel wat jaartjes mee.

Om meteen 1 van je vragen te beantwoorden, zelf ben ik zeer tevreden over Alternate;
http://www.helpmij.nl/hardware.php

Wat betreft de levensduur van een high end pc. Het is afhankelijk hoe jij je eisen stelt. de 1 kan 6 jaar met een pc doen een ander maar een jaar, omdat de persoon het systeem dan al niet meer toereikend vind. Zelf doe ik iets van vijf jaar met een systeem. Uiteraard tussendoor wel de nodige upgrades. Na een jaar of vijf koop ik een compleet nieuw systeem. Dit heb ik januari vorig jaar gedaan en de Core i7 die ik nu heb, kan nog heel wat jaartjes mee.

Welke video kaart is volgens U een must ???
Qua eisen wil ik gewoon alle topgames op high kunnen spelen
Wat is uw Pc config +prijs
Vele dank

Dit is de pc configuratie die ik nu heb;
Systeemkast: Geen Casemod is in de maak en duurt nog wel even.
Moederbord: Gigabyte GA-EX58 Extreme.
Processor: Core i7-920 266GHz @ 3,63GHz.
Geheugen: 6x Kinston HyperX 1GB DDR3 1375MHz in Triple-channel.
Koeler: Thermalright 120 Ultra Extreme met Sharkoon silent eagle 2000.
Casefan: N/A
Harddisk(s): 2x Samsung F1 640GB, 1x Samsung F1 1TB.
Videokaart: 2x XFX GTX260 Black Edition in SLI.
Monitor: 2x Samsung Syncmaster 2253BW.
DVD brander: Plextor PX-820SA (SATA DVD-RW)
Speakers: Altec Lansing ACS340.
Geluidskaart: Realtek ALC889A codec. ( High Definition Audio, 2/4/5.1/7.1-channel, Support for Dolby® Home Theater, S/PDIF In/Out)
Netwerkkaart(en): 2 x Realtek 8111D chips (10/100/1000 Mbit, Support for Teaming)
Muis: Logitech G5.
Toetsenbord: Logitech G15.
All in one; Canon MP610.
Internetverbinding: UPC Fibre power 60Mbit.
Operating system (besturingssysteem): Windows 7 Ultimate 64BIT.
Voeding: Corsair HX1000W
Uiteraard is dit systeem nu een jaar oud en zijn er betere videokaarten te verkrijgen.

In de computerindustrie wordt gebruik gemaakt van 'geplande veroudering'. De computerbranche brengt zoveel uit dat alles wat je nu koopt morgen alweer oud is.

Ikzelf heb bijna 6 jaar geleden een Pentium 4 gekocht met 3.0ghz, 1024mb werkgeheugen en en een Ati Radeon 9550. Toentertijd gebruikte ik deze computer om zo'n beetje alle nieuwe spellen te spelen en te photoshoppen. Vandaag de dag gebruik ik hem voor Office programma's en om het internet te browsen. Over een week of twee gaat deze pc naar m'n pa zijn kantoor om facatures etc op te maken. Op deze manier gaat een computer heel lang mee.

Wil jij een goede pc en deze ook bij de tijd houden, oftewel regelmatig updaten dan wordt dit een dure hobby. Maar om dat een beetje minder duur te maken kun je nu een goed systeem samenstellen waarvan onderdelen makkelijk te vervangen zijn indien nodig. Koop een goed moederbord waar je nog even mee door kan. Let op of er 1 of 2 slots op zitten voor videokaarten en hoeveel werkgeheugen deze aankan, zoals op dit moment moet je zeker een moederbord dat DDR3 werkgeheugen ondersteund. Let ook op dat dit moederbord de chip van je processor ondersteund en eventueel hogere voor een misschien latere update. Als je nu kiest voor een Ati Radeon HD4890 of 5770 kun je daar in ieder geval weer even mee door. Zorg dat je kast een goede voeding heeft en genoeg ruimte voor eventuele uitbreidingen.

Dus..
- Bespaar niet te veel op je moederbord, moederbord heeft aardig wat te maken met latere updates
- Ga voor DDR3 geheugen en zorg dat dit ondersteund wordt door je moederbord en processor
- Voor gamen kun je gaan voor een dual processor (twee processor) maar zorg er dan wel voor dat deze later 'updatebaar' is met andere processors.
- Koop een goede videokaart, deze gaan een aardig tijdje mee

Hoop dat je hier wat aan hebt. Als je wilt dat wij een systeem voor je samenstellen moet je toch echt even de je budget vertellen, welke spellen je speelt, wilt gaan spelen en wat je doet naast gamen.

In de computerindustrie wordt gebruik gemaakt van 'geplande veroudering'. De computerbranche brengt zoveel uit dat alles wat je nu koopt morgen alweer oud is.

Ikzelf heb bijna 6 jaar geleden een Pentium 4 gekocht met 3.0ghz, 1024mb werkgeheugen en en een Ati Radeon 9550. Toentertijd gebruikte ik deze computer om zo'n beetje alle nieuwe spellen te spelen en te photoshoppen. Vandaag de dag gebruik ik hem voor Office programma's en om het internet te browsen. Over een week of twee gaat deze pc naar m'n pa zijn kantoor om facatures etc op te maken. Op deze manier gaat een computer heel lang mee.

Wil jij een goede pc en deze ook bij de tijd houden, oftewel regelmatig updaten dan wordt dit een dure hobby. Maar om dat een beetje minder duur te maken kun je nu een goed systeem samenstellen waarvan onderdelen makkelijk te vervangen zijn indien nodig. Koop een goed moederbord waar je nog even mee door kan. Let op of er 1 of 2 slots op zitten voor videokaarten en hoeveel werkgeheugen deze aankan, zoals op dit moment moet je zeker een moederbord dat DDR3 werkgeheugen ondersteund. Let ook op dat dit moederbord de chip van je processor ondersteund en eventueel hogere voor een misschien latere update. Als je nu kiest voor een Ati Radeon HD4890 of 5770 kun je daar in ieder geval weer even mee door. Zorg dat je kast een goede voeding heeft en genoeg ruimte voor eventuele uitbreidingen.

Dus..
- Bespaar niet te veel op je moederbord, moederbord heeft aardig wat te maken met latere updates
- Ga voor DDR3 geheugen en zorg dat dit ondersteund wordt door je moederbord en processor
- Voor gamen kun je gaan voor een dual processor (twee processor) maar zorg er dan wel voor dat deze later 'updatebaar' is met andere processors.
- Koop een goede videokaart, deze gaan een aardig tijdje mee

Hoop dat je hier wat aan hebt. Als je wilt dat wij een systeem voor je samenstellen moet je toch echt even de je budget vertellen, welke spellen je speelt, wilt gaan spelen en wat je doet naast gamen.

Bedankt eerst en vooral voor de nodige tips
Ik heb een budget van 650 tot 800 euro
In de supermarkt vind je bv witte produkten die hetzelfde zijn als de merknamen
Is dat in de computer wereld vergelijkbaar ???
Ik heb namelijk 2 nieuwe Pcs nodig zodus ga ik voor prijsbesparing
maar als ik een Pc van bv 650 euro koop en binnen een redelijke korte termijn
weer de boel mag vervangen,ga ik wel voor het duurdere
Ik wil* assasins creed 2* modern warfare en soortgelijke High end games spelen
Op de site van Anckermann staan redelijk goedkope game pcs
Kan je me daaruit een aan bevelen of ga ik daar een miskoop tegemoet???
Hartelijk bedankt voor de hulp
Frank

Bedankt eerst en vooral voor de nodige tips
Ik heb een budget van 650 tot 800 euro
In de supermarkt vind je bv witte produkten die hetzelfde zijn als de merknamen
Is dat in de computer wereld vergelijkbaar ???

Voor dat budget kan je wel een goede game pc halen. Ik snap alleen niet wat je bedoelt met witte producten met dezelfde merknamen? Bedoel je de computer die nu bij de Aldi wordt verkocht ofzo?

Ik heb namelijk 2 nieuwe Pcs nodig zodus ga ik voor prijsbesparing

Indien je twee exact dezelfde computers besteld zou ik kijken of je misschien een korting kunt regelen met de eigenaar of werknemer achter de toonbank. Wie weet krijg je een korting van een eurootje of 50, kan je altijd proberen.. Zou dan wel zelf naar de winkel gaan in plaats van een e-mail te sturen.

maar als ik een Pc van bv 650 euro koop en binnen een redelijke korte termijn
weer de boel mag vervangen,ga ik wel voor het duurdere

Ik probeerde te zeggen dat alles heel snel ouder lijkt omdat dat zo gepland is. Als jij op dit moment een nieuwe pc van dat geld koopt kan je sowieso weer een tijd vooruit. Maar hoe snel de komende games meer van je computer gaan vragen kan niemand nu zeggen. Sowieso kan je er voorlopig mee door en alhoewel je nu dan alles op 'High' kan spelen en je niks vervangd kan je misschien over een jaar (misschien wel twee of drie jaar, dat kan niemand zeggen) de nieuwste games op medium of high spelen in plaats van 'Very high'.

Op de site van Anckermann staan redelijk goedkope game pcs
Kan je me daaruit een aan bevelen of ga ik daar een miskoop tegemoet???
Hartelijk bedankt voor de hulp
Frank

Op de site staan inderdaad wel goede prijs/kwaliteit verhoudingen. Ik vraag me alleen af of je daar dan ook in de buurt woont of iets dergelijks. Je moet er wel rekening mee houden dat als er wat kapot gaat je het langs moet brengen of opsturen.

Ik snap niet dat de desbetreffende website een slechte videokaart doet bij de duurste game pc uit het assortiment, maar als je bij deze combinatie de Sapphire ATI HD4890 met 1024MB selecteerd kun jij weer een tijd vooruit voor 765 euro.

Zelfde systeem kost als je laat samenstellen door Alternate 900 euro, je zou daar dus goedkoper uit zijn.

Kreeg wel hetvolgende:

"De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden."

Als dat inderdaad zo is snap ik niet dat Ankermann er DDR3 met 1600mhz bij doet..
Ik wil nog even kwijt dat je met gamen ook makkelijk af kan met een Intel i5 op het moment. Scheelt wel een hoop geld.

Zelfde systeem kost als je laat samenstellen door Alternate 900 euro, je zou daar dus goedkoper uit zijn.

Kreeg wel hetvolgende:

"De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden."

Als dat inderdaad zo is snap ik niet dat Ankermann er DDR3 met 1600mhz bij doet..
Ik wil nog even kwijt dat je met gamen ook makkelijk af kan met een Intel i5 op het moment. Scheelt wel een hoop geld.
Kan ik met een intel i5 nog een eind verder dan??
kan je een configuratie geven, dit is dan wel mijn laaste vraagje hoor
vele dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan