Asus k52jr goed voor mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

steventt

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Berichten
23
Hallo,
ik ben van plan een laptop te kopen voor mijn opleiding. ik ga er veel mee video editen en special effects maken. grafisch vormgeven is dus het belangrijkste eraan.
ik vraag me af of de K52JR van Asus voldoet. ik zal wat specs. geven:

Processor: Intel core i3, 350M/330M : 2.6 GHz - 2.13 GHz
Windows 7 home 64-bit
Chipset: Mobile Intel® HM55 Express Chipset
geheugen: DDR3 1066 MHz SDRAM, 2 x SODIMM socket voor uitbreiding tot 8GB SDRAM
scherm: 15.6" HD (1366x768) LED backlight ColorShine
Videokaart: ATI Mobility™ Radeon® HD 5470 1G DDR3 VRAM

denk er wel aan dat video editing vaak zwaarder is dan de meeste games en dat zelfs de beste pc's soms dagen kunnen renderen.

m.v.g.
Steventt
 
Laatst bewerkt:
Op zich zien de specificaties er goed uit, met de 1GB video geheugen en genoeg intern geheugen (4 à 8GB) moet het toch wel lukken.
Een Apple Macbook is natuurlijk wel veel beter voor grafische toepassingen!
 
ja maar dat is wel het verschil in prijs. op mijn stage kan ik deze kopen voor de inkoopprijs en de macbook (pro) niet. dus dat scheelt zo even een 1800 euro(?) denk ik.
 
Ja dat is zo, maar dan heb je ook wel iets heel erg goeds :thumb:
 
Ja dat is zo, maar dan heb je ook wel iets heel erg goeds :thumb:

maar het is ook de kwestie van zoveel geld ter beschikking hebben, dat heb ik helaas niet. de K52JR is nog te doen voor die tijd.

EDIT: even om terug te komen op de vraag, de K52JR is dus WEL geschikt voor mij? dat zou fijn zijn.

iemand misschien nog andere suggesties voor (nog) betere Asus laptops? prijs onder de 800 euro (inkoopprijs) dus zeg maar ongeveer 1000 euro winkelprijs...
 
Laatst bewerkt:
Ja daarom schreef ik dat het wel te doen met zijn met de door jou beschreven laptop, zorg wel dat er dan 8GB in zit, scheelt een stuk in de snelheid met verwerken e.d.
 
is er misschien een dergelijke laptop van asus maar dan wel met Full HD? kom er net achter dat deze dat niet heeft. lijkt me toch een stuk handiger als hij het wel heeft aangezien ik grafisch ga ontwerpen.. hij mag gewoon 15,6 inch zijn of zo maar ook groter.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan