gegevens modelleren, database

Status
Niet open voor verdere reacties.

BramdeWitte

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Berichten
18
ik moet het volgende modelleren.



loop vast:mad:
Mvg,

Bram de Witte
 
Laatst bewerkt:
Schoolopdracht?

Wat heb je al zelf gedaan?
 
Schoolopdracht?

Wat heb je al zelf gedaan?



Klopt ja. Heb er zeker 20uur in gestopt door het gehele boek te lezen hoe je gegevens modelleert:confused: wijzer ben ik niet van geworden.

Als je kan helpen graag. commentaar zetten kan ik, ook wel tegen:thumb: alleen kies voor het eerste!!
 
Laatst bewerkt:
Begin bij het begin, teken tabellen uit met alle velden die je nodig hebt. Als je dat hebt, kom dan nog eens terug. ;)
 
Begin bij het begin, teken tabellen uit met alle velden die je nodig hebt. Als je dat hebt, kom dan nog eens terug. ;)



Dat heb ik al gedaan... alleen geeft het een error als ik het wel importeren naar een database:rolleyes: dus volgens mij is het niet helemaal correct
 
Laatst bewerkt:
Modelleren is een onderwerp dat ik op dit forum zelden heb gezien, met als meest logische reden dat er hier vaak over simpele applicaties wordt gepraat. Hoewel ik mij nooit heb verdiept in modelleren heb ik wel wat opmerkingen over je originele bericht en de tekening:
  • een sponsor kan een donatie doen, maar de primary key uit "sponsor" komt niet voor in "donatie"
  • die donatie is voor een kind óf een project, maar de foreign key voor het project id is niet aanwezig in "donatie"
  • je linkt een kind aan een project en een donatie, terwijl in je originele vraagstelling sprake was van een sponsor die een keuze kan maken tussen kind of project
  • in "kind" staan meerdere primary keys, maar wat als er geen donatie bij een kind hoort of als een kind niet in een project zit?
Als ik de situatie zelf zou moeten schetsen:
mod.gif

Maar nogmaals: ik heb me nooit verdiept in het modelleren.

p.s. dit hoort in het sql forum thuis
 
Laatst bewerkt:
Dat kun je toch uit het datamodel opmaken? Modelleren is niet het makkelijkste dat er is, maar in zo'n mini-applicatie als deze moet dat toch geen probleem zijn. Daarnaast is het zo te zien een schoolopdracht, dus je zou een heel eind zelf moeten komen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan