router c54brs4a

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasperr112

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2010
hallo,

sinds kort heb ik problemen met me internet. Hier op de vaste pc (die aangesloten is op de kabel) doet het goed. Maar mijn laptop die is verbonden door de router van conceptronic C54BRs4a doet het niet zo goed.

af en toe heb ik internet. En af en toe geen internet. En af en toe heel traag.

Ik heb me router al verschillende keren gereset maar hij doet nog steeds niks..

gelieve hulp

mvg

jasper

Begin met de volgende zaken eerst te vermelden:
1. Wat voor abonnement heb je? (Vermeld provider, vermeld abonnement, vermeld ook of je Internet-Televisie en/of Internet-Bellen via diezelfde provider hebt).
2. Vermeld welke apparaten je nu hebt van de provider (merk + type)
3. Vermeld hoe je jouw Conceptronic router met het apparaat van de provider verbonden hebt.
4. Vermeld hoe die bedraad aangesloten pc nu verbonden is. Via een bedrade netwerkpoort op het provider-apparaat of via een netwerkpoort van de Conceptronic router?
5. Vermeld hoe die laptop verbindt met de Conceptronic. Is dat bedraad of draadloos?
6. Indien antwoord bij 5. draadloos is, ook al geprobeerd die laptop bedraad via de Conceptronic te laten Internetten?

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
1)internet van ziggo Z1 (kabel)
alleen internet. (bellen/tv is van andere)

2)modem van de provider die is van motorola.

3) modem is verbonde met router dmv zo n draad. (bij router zit tie in wan, en bij modem in ethernet)

4) modem --> router --> PC
pc is dus verbonden via netwerkpoort van de router.

5) laptop is draadloos.

6) Hoe doe ik dat?

Laatst bewerkt:
m.b.t. vraag 6: ik neem aan dat de pc nu via een van die 4 netwerkaansluitingen (genummerd 1 t/m 4) op de achterkant van de Conceptronic is aangesloten? Dan hetzelfde doen met de laptop (ik neem toch wel aan dat de laptop ook een bedrade netwerkaansluiting heeft, net zoals de pc?)

Tijs.

Gebruik dan tijdelijk de draad van de pc in de laptop, en kijk of internet dan wel goed werkt. Als dat het geval is, dan weet je tenminste min of meer zeker dat het probleem in het draadloze netwerk zit en dus dat het Internet-protocol op laptop niet de schuldige is.

Succes,

Tijs.

hm.. dat gaat vrij lastig. want die draad is helemaal onder de vloerbedekking doorgegaan. en zo naar de computer geleid..

dus dan moet ik onder mijn pc gaan zitte. dat gaat niet egt lukke..

Dan koop je morgen een extra netwerkkabel (kost niet meer dan 10 euro voor een 3 meter netwerkkabel, goedkoper voor kleinere lengtes).

Tijs.

hallo

hier ben ik weer.

sorry dat het zolang heeft geduurd maar paar dingen gebeurd.
maar ben nu weer terug.

ik heb dit geprobeerd:
modem --> laptop
geen internet..
hij bleef haken op identificeren.

ik heb de netwerk kabel gekocht en geprobeerd aan te sluiten.
dus: modem --> router --> laptop
hier had ik uitstekend internet (dus dit was de kabel die normaal in de pc zit)

als ik draadloos internet doe dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem..

gelieve hulp

gr

Laatst bewerkt:
Wat je ook kunt doen is die ene netwerkkabel 'verdelen' over meerdere computers/laptops. Daarvoor heb je een netwerkswitch nodig. Kost ong. 20 euro voor een 5 poorts 100mbit switch, zodat je daarop 4 pc's/laptops bedraad kunt aansluiten (1 aansluiting raak je 'kwijt' doordat daar de origineel gelegde kabel in gaat).

Dit omdat ik begrijp van je dat het leggen van een 2de (of 3de etc.) netwerkkabel een probleem is.

Tijs.

huh ik snap je niet meer.

het probleem is dat het draadloos niet goed werkt. en dat tie soms het wel goed doet en soms niet.

Wat je kunt proberen is op de laptop het programma Net Stumbler installeren, en kijken welke draadloze netwerken op welke uitzendkanalen zitten bij jou in de buurt. Zodra je dan een niet-gebruikt (of weinig-gebruikt) kanaalnummer gevonden hebt, die dan instellen voor je draadloze netwerk op je draadloze router en kijken of het dan beter gaat.

Is dat niet het geval, dan zijn er een paar opties:
1. De draadloze router centraler in het huis opstellen
2. Een draadloze router kopen met een hogere uitzend'kracht'
3. Kijken of een USB draadloze netwerkkaart (mét antenne) je betere ontvangst geeft op de laptop.

Succes,

Tijs.

hm.. oke behoorlijk moeilijk programmatje.

er staat de hele tijd toegang geweigerd.

kan je ff uitlegge hoe ik dit weg krijg zodat tie t doet?

bedankt

Die melding ken ik niet, dus ik raad je aan om dan even een ander programma te proberen:

inssider

Succes,

Tijs.

oke deze doet t wel.

wat ik zie is dat er 8 verbindingen zijn.
3mensen waaronder ik gebruiken kanaal 6

moet ik nu overstappen op een andere kanaal?
(als dat moet hoe moet ik dat doen, bvd)

Laatst bewerkt:
Zoek een niet (of weinig gebruikt kanaal) uit de reeks. Kanalen 1 t/m 13 zijn beschikbaar in Europa. Log daarna in op de router, en stel het niet-gebruikte (of minst gebruikte) kanaalnummer in bij de Wireless instellingen (dus in het draadloze gedeelte van de instellingen).

Tijs.

Zie in je schermafdruk dat momenteel kanaal (=Channel) 6 wordt gebruikt. Kijk via dat programma dat ik je aangereikt heb welk kanaalnummer minder (of niet) wordt gebruikt, en stel dat dan in. Hopelijk verbetert daarmee de ontvangst.

Succes,

Tijs.

ja ik heb t gevonden!

ik heb het veranderd.

dus nu moet hij t beter doen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan