Windows Outlook Office 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

casioa1234

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2010
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een bestand op mijn laptop weet alleen niet hoe het heet en waar het staat.

Als ik op mijn E-Mail een bericht binnen krijg en ik sla die genen niet op in mijn contact personen lijst maar later denk ik moet die genen toch nog een e-mailtje sturen, en als ik dan een klein stukje van zijn e-mail adres in vul dan komt hij er wel te staan dus dat betekend dat er een bestandje is gemaakt met al die e-mail adressen.

Ik ben op zoek naar dat bestandje want heb in de loop der maanden veel e-mail adressen die ik in 1 keer wil importeren.

Met vriendelijke Groeten,

Bob de Vries

Dank u wel ik heb het bestand gevonden maar nu heb ik nog een probleempje; Hoe kan ik dat bestand te openen.

Bob de Vries

Alvast hartstikke Bedankt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Er is een freewareprogramma'tje waarmee je dat kan doen.
De vraag is echter wat je ermee wilt.

Het gaat dus om een 'auto-aanvullen bestand'.
Daarin staan veel mailadressen, die je wilt behouden, én een aantal die je kwijt wilt.
Voor dat laatste is een eenvoudige oplossing:

Start een nieuwe mail.
Klik in het vak Aan: en type de letter a
Je ziet een lijstje met voorgestelde mailadressen en ook een aantal die je kwijt wilt waarschijnlijk.
LET OP: gebruik nu de pijltjestoets 'naar beneden' om op het mailadres te komen wat je kwijt wilt en druk op DEL.
Dit herhaal je steeds.
Vervolgens typ je de letter b en herhaald de handelingen.
Gaandeweg zal je merken dat er geen ongewenste mailadressen meer in voorkomen en je houdt alleen de 'goeie' over.
Wanneer je dit incidenteel doet, resteert toch nog een correcte auto-aanvullenlijst.

Wow dat is een heel handig programmatje, nu heb ik er een .txt bestand van gemaakt kan ik dat dan meteen importeren in Outlook 2003?
Zo ja, dan ga ik dat snel opzoeken.

Mvg,

Bob de Vries

Ik heb nu een TXT en CSV bestand gemaakt met het tooltje en nu wil het importeren en dat kan wel maar als het klaar is laat hij blanko velden zien en geen email adressen?
Weet iemand een oplossing.

Alcast bedankt.

Bob de Vries

Dan kloppen de veldnamen niet.
Stuur het CSV-bestand maar mee.

Ok dat zal ik morgen doen ik ben nu thuis en het is een werkje voor mijn stage

toch dankje wel

Beste Vanveelen,

Ik heb u een mailtje gestuurd met het bestand.

Alvast bedankt,
Bob de Vries

Hoi,

Ik heb het csv-bestand bekeken:

- Je kunt het importeren in Excel (dus niet direct openen, maar kiezen voor importeren of (2007) sectie 'Gegevens' knop: Van tekst.
- Het scheidingsteken is de komma.
- Je krijgt dan een tabel met een heleboel kolommen (Veldnamen), waarvan je het merendeel kan wissen, behalve 'E-mail Address en E-mail Display Name.
- De tweede zou je kunnen gebruiken om deze in Outlook te importeren onder het veld 'Bedrijf' o.i.d..
Meer dan een lijst met de mailadressen is het ook niet.

Kan me voorstellen dat het 'behoud' van zo'n 450 e-mailadressen belangrijk is voor het bedrijf waar je stage loopt.
De gegevens onder E-mail Display Name zijn via routines in Excel nog verder op te schonen en uit te splitsen naar meerdere adresvelden, maar het gaat me te ver dit allemaal te doen.
Ik heb daar o.a. via Helpmij veel vragen over gehad, en doe dat zoals je zult begrijpen niet meer kosteloos.

Misschien een domme vraag maar,
Maar ik na de knop importen niet vinden in Excel.:o

Maar alvast heel harttelijk bedant voor het helpen.

Bob de Vries.

Hoi,

Menu: Data > Externe gegevens importeren > Gegevens omporteren.
Bestandstype (onderaan): Alle bestanden (*.*)
Bladeren naar lokatie CSV-bestand en openen
Keuzerondje 'Gescheiden' (~tekens tussen velden)
Knop: Volgende
Komma kiezen; Volgende en OK

Dat heb ik nu gedaan en moet ik nu dan heb opslaan als CSV?

Bob de Vries

Hoi,

Ik heb begrepen dat jij stage loopt .... ?
Ongetijweld is er daar iemand die jou kan begeleiden bij het gebruik van Excel c.q. MsOffice ......
Helemaal niet erg hoor om te laten zien dat je graag iets wilt leren op je stageplek ..... daar zit je tenslotte voor dus dat wordt juist positief gewaardeerd.

Hoi,

Ik wil u heel hartelijk bedankten voor alle tijd dat u er in heeft gestoken.

Dankje wel,

Bob de Vries:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan