' Reboot and select proper boot device ... '

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dimieee

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hallo , ik was op mijn pc dingetjes aan het doen en toen crashte ik. Ik zette mijn pc uit door op de uit knop te drukke , en drukte het toen terug aan en toen kwam er ' Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key ' ik weet niet wat ik moet doen want ik ben niet zo een computer weter , kan iemand me helpen aub. Ik ben momenteel op laptop bezig want op mijn pc valt er niets aan te vangen. Ik heb windows7 voor als het zou helpen ...

Laatst bewerkt:
Haal even alle media (cd's, usbsticks, geheugenkaartjes en floppy's) eruit en probeer dan nog eens op te starten.

In de BIOS (Hoe je er in moet komen staat meestal ergens onderin als je het logo van je PC ziet, press del to enter setup bijv.) moet je even de harde schijven instellen. Zo te zien zijn deze op een of andere manier eruit gegooid omdat ze vragen om een boot device. Wat je ook kunt proberen is om het boot menu te openen en daar de harde schijf te selecteren. (Zelfde verhaal als bij de BIOS, er staat dan press F10 for boot menu ofzo.)

bios%20standard%20CMOS%20features_thumb.jpg

Je moet dan naar het standard CMOS menu.

In de BIOS (Hoe je er in moet komen staat meestal ergens onderin als je het logo van je PC ziet, press del to enter setup bijv.) moet je even de harde schijven instellen. Zo te zien zijn deze op een of andere manier eruit gegooid omdat ze vragen om een boot device. Wat je ook kunt proberen is om het boot menu te openen en daar de harde schijf te selecteren. (Zelfde verhaal als bij de BIOS, er staat dan press F10 for boot menu ofzo.)

bios%20standard%20CMOS%20features_thumb.jpg

Je moet dan naar het standard CMOS menu.

ik kan niet volgen , boot menu of setup ?

Ga naar het standaard CMOS menu, en vul daar bij de eerste Master de CD-rom drive in en bij de 2e master de HD in.

Dan zou ik de handleiding van je moederbord raadplegen, want daar heb ik geen verstand van. Wat je ook kunt doen is even dat boot menu proberen.

Dan zou ik de handleiding van je moederbord raadplegen, want daar heb ik geen verstand van. Wat je ook kunt doen is even dat boot menu proberen.

ik heb wat onderzocht in mijn pc , en ik vond het probleem effe ik dacht dat het serial ata draad los hing aan mijn hard drive , dus ik deed het er terug in maar het blijkt hetzelfde probleem

Kijk nu of dat de harddisk erbij staat, en wat ik al zei, raadpleeg de handleiding.

Kijk nu of dat de harddisk erbij staat, en wat ik al zei, raadpleeg de handleiding.

Nou het is de pc van mijn broer en die is op vakantie , dus ik weet niet waar die handleiding is en ik durf er niets uit te halen voor ik het nog erger maak want hard drive zit vast aan iets

Heb het over dat de harddisk bij de BIOS in staat.

Dus bij dat blauw schermpje is er geen verandering denk ik , bij de 6 SATA's staat nog steeds [NOT DETECTED] en als ik op een van die druk komt ik terug bij die 3 dingen van daarjuist met erachter [Auto]

Wat voor moederbord is het, ik denk dat je dit ook wel kan vinden in de BIOS. Bij PC health Status ofzo. Dan kan ik de handleiding via internet vinden.

Wat voor moederbord is het, ik denk dat je dit ook wel kan vinden in de BIOS. Bij PC health Status ofzo. Dan kan ik de handleiding via internet vinden.

Ik weet niet waar ik dat kan vinden want PC health status is hier niet of vind ik niet , maar ik heb wel en System Information gevonden maar daar zie ik nergerns moederbord staan , hoe word het afgekort in het engels ?

Wat staat er bij system information? Een merk ofzo? Dan kan ik via dat het opzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan