• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mp3 openen setfocus wie o wie kan mij helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnperdaan

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
ik heb een mp3 lijst gemaakt
met in kolom A de artisten en in kolom B de titel van de plaat
nou heb ik deze code
=TEKST.SAMENVOEGEN(A3;" - ";B3;".mp3")
in kolom F staan zo dat ze samen gevoegt worden en dan deze tekst er komt te staan
A.Bruyndonckx - Geef Mij Maar Amsterdam.mp3

ik heb de mp3s in de map muziek staan
maar nou wil ik dat als ik op de cel klik van kolom F dat hij de map opent en dan de focus zet op het mp3 bestandje met die zelfde naam als wat in de cel staat
zodat ik de mp3 zo kan openen

maar hoe doe ik dat ?

Laatst bewerkt:
Een hyperlink laten verwijzen naar bedoeld bestand.

oke maar moet dat per cel zelf ingevoert worden dan
of kan dat ook automaties via een code ?
want het gaat om 80.000 nummers

en als je er een hyperlink opzet opent hij de mp3 en dat moet niet hij moet alleen de map openen en dan het mp3tje moet die naam selecteren

Laatst bewerkt:
De naam van het bestand moet volledig overeenkomen met de naam die je genereert in de hyperlink.

oke maar dan openet hij de map wel maar hij selecteerd niet het bestandje met die naam dan moet ik als nog zelf helemaal na beneden scrollen en hem opzoeken

Laatst bewerkt:
Deze heb ik ooit eens voor mezelf gemaakt om te testen.
Verander waar nodig.
Je hebt nu even een idee.

Bijlagen

oke bendankt voor het bestandje maar hij open nou de mp3 en dat moet eigenlijk niet alleen selecteren

maar nou wil ik dat als ik op de cel klik van kolom F dat hij de map opent en dan de focus zet op het mp3 bestandje met die zelfde naam als wat in de cel staat
zodat ik de mp3 zo kan openen
maar hoe doe ik dat ?
Nu gaat alles in één keer toch?
Met de artiest in cel D1 en de titel in E1 kan het zo.

=HYPERLINK("D:\Mijn muziek\"&TEKST.SAMENVOEGEN(D1&"\";D1&" - ";E1);D1&" \ "&E1)

Maar alleen selecteren zou ik niet weten helaas.

Laatst bewerkt:
ja klopt zoals jij hem nou hebt had ik hem ook al maar dan openet hij op alleen de map of hij opent de mp3tje zelf

maar het mooie is als het zal lukken dat hij dan de map openet en dan het bestandje selecteerd want met 80.000 nummer blijf je zo alsnog zoeken waar hij staat

en hij mag hem nog niet openen want word gebruikt voor radio zender en moeten niet 2 nummers door elkaar hebben

ja klopt zoals jij hem nou hebt had ik hem ook al maar dan openet hij op alleen de map of hij opent de mp3tje zelf

maar het mooie is als het zal lukken dat hij dan de map openet en dan het bestandje selecteerd want met 80.000 nummer blijf je zo alsnog zoeken waar hij staat

en hij mag hem nog niet openen want word gebruikt voor radio zender en moeten niet 2 nummers door elkaar hebben

Kan je aub de schrijffouten en andere grammaticale fouten uit je zinnen halen? Dat bevordert het lezen en zet helpers aan om te helpen.

Ik deel Wigi's opvatting.
Daarom geef ik vooralsnog het antwoord niet, want leestekens (die niet voor niets zo heten) zijn bij jou blijkbaar ook een onbekend verschijnsel.

Ik deel Wigi's opvatting.
Daarom geef ik vooralsnog het antwoord niet, want leestekens (die niet voor niets zo heten) zijn bij jou blijkbaar ook een onbekend verschijnsel.

Ik deel jullie opvatting natuurlijk mede, en de Belgen beheersen de Nederlandse taal meestal nog beter dan de Nederlanders zelf.

Maar kun je iemand boycotten om zijn schrijfwijze?
Persoonlijk denk ik van niet, maar ja ik heb het antwoord ook niet op deze vraag.

Ps. bij "Start en zoeken" van Windows kun je zoeken op "De volledige of gedeeltelijke bestandsnaam" in de map waar jouw muziek staat.

I.i.g. succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan