2computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuijpers

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2005
Hallo ik heb een computer met xp en een aansluiting via een modem van @home die met een kabeltje in het moederbord zit. Nu heb ik een laptop gekocht ook met XP nu wil ik graag dat ik het kabeltje achter het moederbord uithaal en dat in de laptop steek en dat ik daar dan mee kan werken. Ik moet natuurlijk eerst alles wat op de pc staat copieeren naar de laptop maar hoe moet ik instellen dat de laptop en de pc hetzelde doen .dus voor de duidelijkheid als ik de stekker in de laptop steek moet ik hetzelde kunnen doen als met de pc weet iemand raad ? bedankt vast

Wat is het apparaat dat je van @home gekregen hebt? Merk + type.
Dit omdat een switch zoals modag niet gaat werken als je slechts een kabelmodem hebt gehad en niet een routermodem.

Tijs.

Hoi,

Waarom zou dat niet werken? Als je de switch toch gewoon aansluit op de modem dan zou het toch moeten werken?
Waar gaat het fout dan?

Heel simpel: Als de provider een (kabel-)modem heeft geleverd, dan krijgt maar 1 computer een ip-adres van de provider (óók als je er een switch aan aansluit). Dat is een publiek ip-adres.
Bovendien moet het ip-adres dan eerst door de vorige andere computer 'vrijgegeven' worden voordat het aan de 2de computer kan worden toegewezen (of je moet de (kabel-)modem minstens 15 minuten uitzetten).

Is echter een routermodem geleverd, dan kunnen (minstens) 253 computers een ip-adres krijgen in een private reeks (zoals de 192.168.1.x, 192.168.0.x en de 10.x.x.x ip-reeks). De routermodem is dan de houder van het ene publieke ip-adres, niet een pc die aangesloten is.

Tijs.

@Modag: In België zijn er providers die 2 publieke ip-adressen per aansluiting beschikbaar stellen (Telenet is er zo een, geloof ik), maar in NL krijg je per aansluiting maar 1 publiek ip-adres.
Vandaar dat je altijd een router of routermodem moet hebben om meerdere pc's aan te sluiten op 1 Internet-verbinding in NL. Je kunt dan gerust een switch aansluiten aan zo'n router of routermodem, als er bedrade netwerkaansluitingen tekort zijn.

Tijs.

modem

Ik ga er van uit dat ik een kabelmodem heb, heb hem toendertijd op de cait kabel aangesloten

Je zult dan een breedband router nodig hebben (als je ook nog (ooit) draadloos wilt gebruiken, dan een draadloze breedband router).

Let er even op dat zodra je die breedband router wilt gaan inzetten je eerst de kabelmodem minstens een half uur of zo uitschakelt, dan de ene poort van de kabelmodem verbinden met de WAN/Modem/Internet aansluiting achterop de router en je 2 pc's dan aansluiten op 2 van de 4 LAN aansluitingen.
Dan de kabelmodem aanzetten, wachten tot die helemaal opgestart is, en dan de router aanzetten. Zodra dan de router helemaal opgestart is zou je op beide computers Internet moeten hebben.

Direct advies welke breedband router je moet kopen heb ik zo snel niet, maar met het merk Netgear schijn je je eigenlijk geen buil te kunnen vallen heb ik hier op het forum uit verschillende postings begrepen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan