• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

wally1968

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
Hoi allemaal

Ik heb in cel A1 de formule staan =VANDAAG()
Dus elke keer dat ik dit bestand open komt de datum erop van de dag dat ik dit doe

Nu is mijn vraag
Als ik dit bestand save onder een andere naam zou de datum niet mogen wijzigen

Dus elke keer dat ik het hoofdbestand open mag de datum veranderen maar als ik het save onder een andere naam en ik doe dit bestand op een andere dat open, dan moet de datum van de dag dat ik dit gesaved heb blijven staan

Bij voorbaat dank

Bijlagen

Hoi,

Ik denk dat het op te lossen zou moeten zijn door het xls-bestand als sjabloon op te slaan (-xlt).
Waarbij middels VBA direct de datum in A1 wordt gezet .... maar hoe je dat laatste moet doen ..... ?
Het antwoord komt 'hier' ongetwijfeld.

Beste wally1968 ;)

Zet in B1 de formule =VANDAAG()

In de VBA editor in ThisWorkbook plaats je de volgende code:

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
Range("A1").Value = Range("B1").Value
End Sub

Bij het sluiten zal cel A1 de waarde hebben van cel B1.
Als je het bestand dan morgen opent zal cel A1 blijven staan en cel B1 zal de datum van morgen zijn.

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste wally1968 ;)

Zet in B1 de formule =VANDAAG()

In de VBA editor in ThisWorkbook plaats je de volgende code:

Code:
End Sub

Bij het sluiten zal cel A1 de waarde hebben van cel B1.
Als je het bestand dan morgen opent zal cel A1 blijven staan en cel B1 zal de datum van morgen zijn.

Zie bestandje.

Blijf je dus zitten met die datum in B1 waar ts waarschijnlijk niks meer mee doet.
Ben geen VBA-fanaat, maar kan me niet voorstellen dat daar geen oplossing voor is.
Wellicht nog een aanvullende regel om de formule uit B1 vervolgens te verwijderen?

Ik gebruik de volgende macro om de datum van vandaag te plaatsen tijdens openen.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
If Sheets("voorblad").Range("D21") = "" Then
Sheets("voorblad").Range("D21") = Date
End If
End Sub

Beste vanveelen ;)

Blijf je dus zitten met die datum in B1 waar ts waarschijnlijk niks meer mee doet.
Ben geen VBA-fanaat, maar kan me niet voorstellen dat daar geen oplossing voor is.
Wellicht nog een aanvullende regel om de formule uit B1 vervolgens te verwijderen?

Zet dan bij de code Range ("B1").Delete

Wordt dan:

Code:
[COLOR="Red"]Range("B1") .Delete[/COLOR]
End Sub

@snookie Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers.

@snookie Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers.

Oke sorry, wilde enkel op een bijna oplossing verder op ingaan.
Is mijn bericht deleted?

Mvg,
Snookie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan