geheugen vol ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kersen

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
Berichten
12
sinds enkele dagen kan ik niet meer inloggen via outlook, steeds krijg ik de melding dat het geheugen vol is of onvoldoende ruimte, ik geraak echter niet in mij INBOX om daar iets aan te kunnen doen...wat is de oplossing ???
inloggen rechtstreeks via de provider gaat wel en daar gebruik ik slechts 0,2% van het beschikbare geheugen....groetsels iedereen.
 
Mogelijk opent outlook wel in de veilige modus.
Houdt CTRL ingeruktals je outlook opent en klik op ja op de vraag of je safemode wil.
Verwijder oude mail uit de inbox en kijk in de outbox of daar en mail inzit, daar komen soms problemen vandaan.

mvg Leo
 
Er is in oudere versies van Outlook ook nog een beperking van 2 GB per 'outlook-bestand'. Dat is het .PST bestand dat als gegevens bestand aan je account(s) gekoppeld is.

Kijk dat dus ook even na.

Tijs.
 
lukt niet

heb geprobeerd met CTRL maar start NIET op in veilige modus, ook .PST bestand kan ik niet vinden.....ben maar een sukkel op dit gebied , misschien heeft er iemand nog een tip hoe men dit kan oplossen, is trouwens outlook express , misschien maakt dat ook nog een verschil ???
 
Ja, dat maakt een wereld van verschil. Outlook Express gebruikt .DBX bestanden voor opslag van mail, Outlook gebruikt .PST bestanden. Bovendien is er voor Outlook Express een apart subforum.

Evengoed telt ook voor .DBX bestanden de beperking van 2 GB per bestand. Doe het volgende:
1. Sluit Outlook Express.
2. Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities
3. Open de map met de { en } tekens eromheen
4. Open de map Microsoft
5. Maak een kopie van de getoonde Outlook Express map, bijv. in de hoofdmap van C: en geef de map een makkelijker naam, zoals Mailbackup.
6. Open de originele Outlook Express map van 5, en verwijder alle bestanden behalve folders.dbx
7. Open Outlook Express, en kijk of de meldingen voorbij zijn. Je kunt dan later de mail uit de C:\Mailbackup map weer gaan importeren, maar het gaat er nu even om dat de melding over geheugen vol weg is.

Tijs.
 
mailbackup terug inporteren ?

het verplaatsen van de mails is gelukten ik kan terug de inbox open klikken, heb zelfs alweer een paar mails ontvangen dus het werkt. alles staat in MIJN Documenten, maar....hoe krijg ik ze nu terug bij de inbox ?? als ik ze namelijk verplaats terug naar outlook dan krijg ik deze namelijk (weer) niet meer open. kan ik deze elders openen, sorteren en opruimen of hoe werkt dat,dank
 
Ik had het al over importeren gehad.
Probeer het volgende:
1. Open Outlook Express
2. Klik in het vakje linksboven (=Mappen deelvenster) op Lokale Mappen
3. Bestand -> Importeren -> Berichten... -> Microsoft Outlook Express 6 -> aan'vinken': E-mail uit een OE6 archiefmap importeren -> Bladeren naar de map waar de backup staat (C:\Mailbackup dus, waarschijnlijk). -> Alle mappen

Kijk maar of hiermee alles weer terugkomt. Het is overigens niet uit te sluiten dat de gebackupte mailbestanden corrupt zijn, maar dat merk je dan vanzelf wel, neem ik aan.

Tijs.
 
corrupt ?

de werkwijze is alvast gelukt wat betreft de verzonden mails, die staan allemaal netjes terug.
Bij de INBOX echter zegt hij :" er is een fout op getreden " en de mails kunnen niet terug gezet worden....bedoelde je dat met corrupt ? is er hiervoor nog een oplossing, mijn echtgenote maakt soepballetjes van mij als de mails veloren zouden zijn....HELP
 
Ik zei al dat de .dbx bestanden per stuk niet groter mogen zijn dan 2 Gigabyte.
Kijk eens in je backupmap hoe groot Postvak IN.dbx is?

Tijs.
 
Hmm, dan moet er ernstig rekening worden gehouden met bestandscorruptie.

Je zou kunnen proberen of MailNavigator de Postvak IN.dbx backup die je hebt kan lezen.
Maak zeker eerst nóg een backup van die map waar je de backup had neergezet, voor de zekerheid (oftewel: Gebruik uitsluitend kopiën van de backup, dus houd minstens 1 backup achter de hand die je niet met hulpmiddelen verwerkt/bewerkt.).
Of dit programma betaald is of niet is mij momenteel niet geheel duidelijk.

Andere tools (maar zo te zien niet gericht op corrupte .dbx bestanden) is MiTeC Mail Viewer

Betaalde tools:
- Dbxtract
- DBXpress
- OE Mail-recovery

Succes,

Tijs.
 
hartelijke dank

hoi Tijs,

ik kan de mails wel niet terug inporteren maar dank de mailnavigator kan mijn vrouw ze wel bekijken, en ....ik hoef géén soepballetjes te worden waarvoor mijn hartelijke dank....Dirk
 
Fijn dat mijn hulp resultaat heeft gehad.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan