3 Piepjes nieuwe PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter DimKo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DimKo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
hallo
Ik heb een nieuwe pc samengesteld.
Met onderandere:
MSI P43 moederbord (nieuw)
E2200 dual core processor (2e hands)
Videokaart MSI N8600GT(2e hands

Alleen als ik de computer opstart krijg ik drie piepjes te horen.
Ik heb op internet gelezen dat dit door het geheugen komt, maar de geheugenmodules komen van een werkende pc. En ook als ik de geheugenmodules eruit haal, blijft ie piepen.
Ook heb ik ergens gelezen dat de DDR2 gleuven en/of pci gleuf van de videokaart vies kunnen zijn, en dat je die schoon moet maken. Heb ik ook gedaan, maar alsnog geen resultaat.
Ik heb nu de BIOS gereset, en na die 3 piepjes blijft hij aan maar krijg ik geen beeld. Voor de reset, ging hij vanzelf uit en weer aan, en herhaalde dit de hele tijd.
Zou het misschien aan de processor liggen?, de verkoper geeft me 100% garantie dat ie werkt, en als het bij mij niet gaat dat ik mijn geld terug zou krijgen. En de videokaart komt uit een werkende pc ook. Dus het enige waar het nog aan kan liggen is het moederbord, maar dit betwijfel ik.
Zou hier misschien een oplossing voor zijn?
iemand enig idee?

Misschien handig om te vertellen welk geheugen precies je gebruikt

Misschien ook handig om te vertellen om WELK geheugen het gaat. er zijn zo veel soorten DDRII geheugen... Het kan zijn dat het moederbord het geheugen niet accepteert.

Laten we beginnen met te vragen, zit er alleen ddr2 geheugen in of zitten er verschillende banken type in, dat samen werken is namelijk niet altijd een goede optie, of te wel, dat werkt niet altijd. Dat kun je snel uit proberen. Dan kan er nog zo zijn dat er misschien toch een rotte bank tussen zit, of een te snelle of te langzame bank, dat zou ook nog kunnen, zat er geen geheugen in een NIEUWE pc dan? Zo ja dan zou ik die er toch weer in plaatsen en even in de winkel vragen wat er in kan en wat het kost om het te verhogen.
Vieze banken lijkt me geen optie als de pc NIEUW is namelijk, dus er zal wat anders aan de hand zijn.

bedankt voor de snelle reactie
Dit staat op het geheugen:
1GB 1RX8 PC2-4200U-444-12-ZZ
1GB DDR2 533 CL4

maar als ik het geheugen eruit haal, blijft ie alsnog piepen, of is dat t juist, dat als er geen of verkeerd geheugen erin zit, dat ie dan gaat piepen?

probeer eens 1 reepje van het geheugen...

Overgens is dit nou niet echt een nieuwe pc. Eerder een samengestelde pc van andere pc's

De ddr2 533 snelheid kan wel eens je bottleneck zijn.
(p43 bordjes is vanaf 667mhz)
.

Laatst bewerkt:
daarom juist. Ik wil eerst precies weten welke onderdelen ik nodig heb, en dan pas de nieuwe onderdelen kopen, daarom probeer ik alles met tweedehands spullen.
Maar dus die 533 kan een probleem zijn?
Wat zou er nog meer het probleem kunnen zijn.
Ook heb ik 2x1gb die ik in alle vier de gleuven heb geprobeerd, maar alsnog geen resultaat, ook zijn het allebei 533

Laatst bewerkt:
Probeer het nou eerst eens met 1 reepje en zonder het reepje van 533Mhz

En dit is de betekenis van die drie piepjes:

3 short Base 64K memory failure A memory failure has occurred in the first 64K of RAM. The RAM IC is probably bad

1 reepje heb ik al geprobeerd, om geen 533 te hebben, moet ik weer eentje aanschaffen.
Is het het aanschaffen waard, of is de kans klein dat het aan de geheugens ;ligt?

dus als ik het goed snap,
Moet het aan het geheugen liggen.
Drie piepjes betekent niks anders dan er is iets mis met de RAM geheugen.
Aangezien ik het met 533MHz probeer, en mijn moederbord boven de 667 ondersteund, kan het nergens anders aan liggen dan de geheugens?
Moet ik dan eentje aanschaffen van 800MHz.
Want dit staat bij de specificaties van mijn moederbord:

Supports four unbuffered DIMM of 1.8 Volt DDR2 667/800/1066* (OC) SDRAM, 16GB Max (To support 16GB max, please check the criteria at Intel website)

Is dat dan het enige waar ik op moet letten (MHz, of is er ook iets anders bij het aanschaffen waarik op moet letten. (behalve dat het dan DDR2 moet zijn).

dus als ik het goed snap,
Moet het aan het geheugen liggen.
Drie piepjes betekent niks anders dan er is iets mis met de RAM geheugen.
Aangezien ik het met 533MHz probeer, en mijn moederbord boven de 667 ondersteund, kan het nergens anders aan liggen dan de geheugens?
Moet ik dan eentje aanschaffen van 800MHz.
Want dit staat bij de specificaties van mijn moederbord:

Supports four unbuffered DIMM of 1.8 Volt DDR2 667/800/1066* (OC) SDRAM, 16GB Max (To support 16GB max, please check the criteria at Intel website)

Is dat dan het enige waar ik op moet letten (MHz, of is er ook iets anders bij het aanschaffen waarik op moet letten. (behalve dat het dan DDR2 moet zijn).

Klopt helemaal

Oke:)
laatste vraagje:
Maakt het uit of ik wel of niet een SDRAM haal?
aangezien: Supports four unbuffered DIMM of 1.8 Volt DDR2 667/800/1066* (OC) SDRAM, 16GB Max (To support 16GB max, please check the criteria at Intel website)

Oke:)
laatste vraagje:
Maakt het uit of ik wel of niet een SDRAM haal?
aangezien: Supports four unbuffered DIMM of 1.8 Volt DDR2 667/800/1066* (OC) SDRAM, 16GB Max (To support 16GB max, please check the criteria at Intel website)

Het IS sdram

wat bedoel je precies:o
Uiteindelijk moet ik dus alleen letten op snelheid, en welk DDR, toch?

oke;:D
Hartstikke bedankt iedereen die mij hierbij heeft geholpen:thumb:
Zonder jullie was ik er niet uitgekomen,
;):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan