The Legend
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 nov 2006
My Final GamePC. What do you think?
Beste kenners...
Het wordt eindelijk toch eens tijd dat ik men oude IBM vervang.
Daarom dat ik jullie hulp zou willen inroepen.
Ik heb hier en daar al wat reasearch gedaan om zo tot een voorlopig voorstel te komen.
Volgende "eisen" zou ik graag stellen, voor zover het mogelijk is toch.
Moederbord: USB3.0-controller, SATA 6G ( Sata 3.0?), 4 geheugenslots, genoeg slots voor 2 grafische kaarten en toch minstens 2 PCIe slots. moet bij de rest van de compenten passen
Processor: i7 of i5
Grafische kaart: Direct x11, minstens 1GB DDR5, moet dualscreen aankunnen, als het kan een HDMI-poort
Geheugen: DDR3, hoge MHz en LAGE CAS-latency ( eerste getal achter 1GB PC3-12800 is in dit geval dus de 8 )
Primaire harde schijf: zeer snel ( SSD of SATA 3.0 - 10.000RMP ), +/- 80GB,
Scherm: snel, goed contrast, + 24", voor games en tv
Voeding: 80+ Logo, voldoende kracht voor al mijn componenten.
Geluidskaart: aan te sluiten op een mengpaneel en gebruikt in producerssoftware,
Budget - Liefst zo weinig mogelijk natuurlijk, maar max is +/- 1000€ (scherm buiten het budget laten)
Doel - Gamen/Snel Internet+Email/Muziek produceren-mixen-bewerken
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
Assemblage Zelf
Opties:
Besturingssysteem - Ik ga er Win7 op draaien
Andere software? - Reason/Ableton/Office pakket 2007?2010?/ Brandprogram voor alle media(blue-ray, mp3....) iemand hier tips voor?
Randapparatuur Mss een scherm, perfect voor TV en Gaming
Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Ik heb thuis nog een grote HP behuizing staan, is al wel een paar jaar oud, maar weet niet of deze volstaat. ( HP Workstation xw5000 )
Ik hoop dat jullie een stabiel systeem kunnen vinden.
Hier wat ik voorlopig gevonden heb. ( zal nog even verder zoeken )
Moederbord: Gigabyte GA-X58A-UD7
Processor:
Grafische kaart: Radeon HD 4870 X2
Geheugen: Kingston HyperX DIMM 4 GB DDR3-1600 Kit Retail, KHX12800D3K2/4G
Primaire harde schijf:Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB SSD (OEM) met SATA-300-aansluiting
Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB
80GB SSD (OEM) met SATA-300-aansluiting
Voeding:
GeluidskaartCreative Sound Blaster X-FI Surround 5.1 2.0
Scherm: Acer H243HBMID of HP2309M
Zoals je kan zien heb ik wel enkele boekjes en sites doorbladerd, maar of het mij wat gelukt is om alles compatibel te houden is me een raadsel
(Daarvoor had ik NU even te weinig tijd)
Ik hoop dat jullie mij nog verdere tips en zaken waarop ik moet letten kan megeven.
Ik ga strax en dit weekend nog verder zoeken, maar ik hoop dat jullie mij alvast een mooi systeem kunnen voorstellen adhv dit onderzoek.
Alvast bedankt.
Een zeer dankbaar lid.
Beste kenners...
Het wordt eindelijk toch eens tijd dat ik men oude IBM vervang.
Daarom dat ik jullie hulp zou willen inroepen.
Ik heb hier en daar al wat reasearch gedaan om zo tot een voorlopig voorstel te komen.
Volgende "eisen" zou ik graag stellen, voor zover het mogelijk is toch.
Moederbord: USB3.0-controller, SATA 6G ( Sata 3.0?), 4 geheugenslots, genoeg slots voor 2 grafische kaarten en toch minstens 2 PCIe slots. moet bij de rest van de compenten passen
Processor: i7 of i5
Grafische kaart: Direct x11, minstens 1GB DDR5, moet dualscreen aankunnen, als het kan een HDMI-poort
Geheugen: DDR3, hoge MHz en LAGE CAS-latency ( eerste getal achter 1GB PC3-12800 is in dit geval dus de 8 )
Primaire harde schijf: zeer snel ( SSD of SATA 3.0 - 10.000RMP ), +/- 80GB,
Scherm: snel, goed contrast, + 24", voor games en tv
Voeding: 80+ Logo, voldoende kracht voor al mijn componenten.
Geluidskaart: aan te sluiten op een mengpaneel en gebruikt in producerssoftware,
Budget - Liefst zo weinig mogelijk natuurlijk, maar max is +/- 1000€ (scherm buiten het budget laten)
Doel - Gamen/Snel Internet+Email/Muziek produceren-mixen-bewerken
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
Assemblage Zelf
Opties:
Besturingssysteem - Ik ga er Win7 op draaien
Andere software? - Reason/Ableton/Office pakket 2007?2010?/ Brandprogram voor alle media(blue-ray, mp3....) iemand hier tips voor?
Randapparatuur Mss een scherm, perfect voor TV en Gaming
Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Ik heb thuis nog een grote HP behuizing staan, is al wel een paar jaar oud, maar weet niet of deze volstaat. ( HP Workstation xw5000 )
Ik hoop dat jullie een stabiel systeem kunnen vinden.
Hier wat ik voorlopig gevonden heb. ( zal nog even verder zoeken )
Moederbord: Gigabyte GA-X58A-UD7
Processor:
Grafische kaart: Radeon HD 4870 X2
Geheugen: Kingston HyperX DIMM 4 GB DDR3-1600 Kit Retail, KHX12800D3K2/4G
Primaire harde schijf:Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB SSD (OEM) met SATA-300-aansluiting
Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB
80GB SSD (OEM) met SATA-300-aansluiting
Voeding:
GeluidskaartCreative Sound Blaster X-FI Surround 5.1 2.0
Scherm: Acer H243HBMID of HP2309M
Zoals je kan zien heb ik wel enkele boekjes en sites doorbladerd, maar of het mij wat gelukt is om alles compatibel te houden is me een raadsel

(Daarvoor had ik NU even te weinig tijd)
Ik hoop dat jullie mij nog verdere tips en zaken waarop ik moet letten kan megeven.
Ik ga strax en dit weekend nog verder zoeken, maar ik hoop dat jullie mij alvast een mooi systeem kunnen voorstellen adhv dit onderzoek.
Alvast bedankt.
Een zeer dankbaar lid.
Laatst bewerkt: