Formateren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xweetok59

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2009
Nou heb ik een Compaq Mini 110c-1110SD Windows XP, het is een zakelijke laptop dus heeft geen CD Drive. Nou vraag ik me af hoe ik het moet formateren. Ik geloof dat ik het dicht moest doen, daarna op een van de F knoppen drukken. Maar welke is het nou. F1 F2 F3 F4?

Met welk nut wil je formatteren?
Wil je er een nieuw besturingssysteem opzetten?

En dan moet je er dus een nieuw besturingssysteem opzetten...

Leuk, maar als je formatteert ben je alles kwijt dus ook je besturingssysteem dus die zal je er dan toch opnieuw op moeten zetten.
En dan is de vraag welke je erop wil hebben en dergelijke.

Kijk, wat ik wil is C:\ verwijderen met alle bestanden erin en daarna C:\ met de benodigde dingen om mijn laptop te laten werken weer downloaden, dus alles wat ik had gedownload gaat weg enzo.

Als jij C verwijderd (formatteert) dan ben je ALLES kwijt en moet er een nieuw besturingssysteem op. Wat begrijp je daar niet aan?
Wat jij wil kan niet.

Nou, ik snap niet zoveel van computers enzo maar hoe zet ik er dan een nieuwe besturingssysteem op? Of kan dat alleen via een CD wat bij mij nu niet mogelijk is? Want ik HAD een andere laptop, daar drukte je op F8 of F11 ofzoiets, en toen ging die alles verwijderen en opnieuwe installeren en werkte hij gewoon perfect.

Nou, ik snap niet zoveel van computers enzo

Zoek dan iemand die je kent om je probleem op te lossen.
Of ga naar een winkel.

Kortom, als je ergens niets van snapt, laat het dan aan ter zake kundigen over.

Tardis

Oplossing is eenvoudig:

Kijk even in de handleiding hoe je een zgn. Recovery moet uitvoeren en klaar!

Recovery inderdaad

Alt+F10 of F11 is het meestal (bij acer en packard bell tenminste)

Maar inderdaad, ik neem aan dat je een mooie handleiding hebt gekregen.
Dus zoals mrmusic al zei: kijk daar even in;)

Goh, bedankt dat je moeite doet, terwijl ik zelf niks, noppes nada doe om mijn probleem op te lossen.

Tenminste, dat wilde je toch zeggen?

Het zou wellicht helpen als je iets beleefder zou antwoorden de volgende keer, maar het slimste is om het volgende te doen:

Start je pc op. Kijk goed op het scherm. Kijk naar je bios (het scherm voor windows start). Als het mogelijk is je pc zo te herinstalleren zal er een knop staan aangegeven (meestal een F knop, F1, F2 enz). Als je niet de tijd hebt om alles in één keer te lezen moet je even opnieuw opstarten en verder lezen, of een foto maken.
Als er niets staat is het zeer waarschijnlijk niet mogelijk om zo opnieuw te installeren.

Je bedoelt dat schermpje dat heel snel verdwijnt? Daar staat F9 met iets ernaast op en F10 met BIOS erop. Of BIOS nog iets, maar als ik daar op druk dan kom ik zo een blauw schermpje met dingen erop tegen. BTW, ik zie iets op mijn computer genaamd: Schijf defragmenteren. Dat is nou wat ik wil doen. Maar als ik het via die manier doe, kan het dan zijn dat mijn internet ofzo weg gaat of/en andere belangrijke dingen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan