hoe krijg ik administratorrechten na pc crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

s949841

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Mijn pc die op xp draait is net gecrasht. OPstarten in de veilige modus lukt niet, Xp terugzetten ook niet. Ik heb de harde schijf 1 in een andere pc gezet (slave). DEze pc start prima op. Ik kan op harde schijf 1 de oude mappen zien. OP mijn oude pc had ik de administratorrechten. Ik kan mappen van mijn vrouw en dochter kopieren naar de harde schijf van de 2e pc. Mijn eigen map kan ik niet openen of kopieren. Ik denk dat dit te maken heeft met de administrator rechten. Hoe kan ik bij deze bestanden komen? wat moet ik doen. De harde schijf op deze pc opstarten werkt trouwens ook niet (als master) dit was te verwachten. Wie heeft tips....

Ik neem aan dat je op de 'andere' pc gewoon administratorrechten hebt? Indien ja, en de melding die je krijgt bij het openen van je map op die harde schijf gaat over "Geen toegang", dan lijkt het me dat je eigenaar moet worden van die map.

Nu vermeld je niet welk besturingssysteem je nu op die 'andere' pc gebruikt, maar als het XP is:
Je zult Eigenaar moeten worden van die mappen om de melding te vermijden.
Algemene instructie Eigenaar worden in XP: hier

Heb je XP Home, dan kun je (om geen Veilige modus te hoeven gebruiken om rechten en eigenaarschap aan te passen) Fajo XP FSE installeren.
Je hebt dan in XP Home bij de Eigenschappen van een map of bestand een tabblad Beveiliging (XPFSE) beschikbaar, waar je de zaken m.b.t. Eigenaar + rechten kunt regelen.
Als je XP Professional hebt, maar toch niet automatisch (zonder Veilige modus) het tabblad Beveiliging beschikbaar hebt, dan ook Fajo XP FSE installeren.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan