Acer of Asus

Status
Niet open voor verdere reacties.

pim40

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo ik wil een nieuwe laptop kopen maar ik twijfel over een Acer of Asus.
Wat kun je mij het beste aanraden.

Welkom bij de Helpmij!

Als je alleen op merknaam een mening wil horen dan luidt het advies : Asus.

zelfde oordeel als gast0225 alleen mijn advies Acer.

Ik stel voor dat we nu alle drie ook proberen een onderbouwing te geven voor onze mening (al heeft pim40 daar niet om gevraagd, maar dat gaat ongetwijfeld nog komen denk ik).
Doen we dat niet, dan staat dadelijk reply #47 of zo genoteerd en bestaat het topic uit niets meer of minder dan Asus of Acer en mogelijk nog rampzaliger, kreten als:

geen van beiden, ik zou <knip> nemen, dát zijn pas goede laptops of <knip> die zijn zeker zo goed als <knip>.

Mijn 'onderbouwing' (of althans een verduidelijking van mijn mening) :

- doorloop de diverse w w w sites waarop over laptops wordt gediscussieerd en de naam Acer wordt vaker in het negatieve dan in het positieve beschouwd.
Een stokpaardje van Puppie is het tegenargument dat wanneer een merk veel verkoopt, je dan ook verhoudingsgewijs meer over het merk zal lezen. Ik werp daartegen op dat merken als Dell, HP of Medion óók als warme broodjes over de toonbank gaan, dus over die merken zou je dus net zoveel kritiek (of in ieder geval relatief zeer veel) moeten kunnen lezen en da's nu net niet zo.
Een onderbouwing voor deze stelling is wellicht ook nog dat Packard & Bell eigendom is van Acer en onder 'kenners' werd en wordt Packard & Bell wellicht niet voor niets Packard & Hell genoemd. Toeval? Het zou kunnen.
Interessant feit daarentegen is dat Gateway sinds enige tijd óók van Acer is en dit oerdegelijke Amerikaanse bedrijf stond nu net bekend om zijn uiterst degelijke machines;

- ga eens naar een laptopwinkel en 'bevoel' / 'besnuffel' / 'weeg' eens diverse merken : klap het beeldscherm open en dicht, klop met je knokels op de gebruikte materialen en ervaar wat je gemiddeld zo beleeft met daarbij rekening houdend met het feit dat je alleen nog maar de buitenkant hebt 'gewogen'...............;

- weliswaar een onderzoekje uit de VS maar toch : Klik
Pikant detail is wellicht dat in dit onderzoek rekening is gehouden met het marktaandeel van de respectievelijke fabrikanten.
En nee, ik geloof niet blindelings alles wat op het w w w wordt gepubliceerd, maar soms mag / moet je van bepaalde dingen uitgaan, zéker als de trend het e.e.a. bevestigt.

Maaaaaar, pim40: je zal geen Asus machine vinden die uitgebreider (leuker) is voor bedrag X dan dat Acer ze aanbiedt voor datzelfde geld. (De één of andere moment superaanbieding van een winkel even daargelaten) Je doet dus voor minder Euroos méér met een Acer. Als je dat leidend zou laten zijn, dan adviseer ik je om als het even kan 3 jaar garantie erbij te kopen, dan heb je nog enige 'rugdekking'. Dat advies geldt óók voor om het even elke andere laptop van elk ander willekeurig merk.

Laatst bewerkt:
Van zo'n uitgebreide onderbouwing heb ik niet van terug,ik kan hier niets meer aan toevoegen! Helemaal mee eens.

asus kwaliteit altijd al geweest en staat bekend om zijn goeden moederborden
zij zijn de nummer 1 als het gaat om kwaliteit

acer bah durf het niet eens te zeggen

asus kwaliteit altijd al geweest en staat bekend om zijn goeden moederborden
zij zijn de nummer 1 als het gaat om kwaliteit

acer bah durf het niet eens te zeggen
De grap is dat zij (Acer) thans toch ruim 33% van de laptopmarkt in Nederland in handen hebben...................... (Mede dankzij hun overname van P & B. Gateway speelt in Nederland -helaas- geen rol -meer-)
Wereldwijd 'slechts' 13%, maar stijgende.....................

Laatst bewerkt:
eigen ervaring.....
ik heb ondertussen de vijfde acer en nog nooit problemen mee gehad.
Doet wat hij /zij moet doen en heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
De eerste acer heeft nu ubuntu op zijn/haar harddisk staan en werkt nog als een speer.

Je moet gewoon kopen wat je zelf goed denkt.
Zo is het ook met merken van auto's de een is beter dan de andere maar dat maakt niks uit....gewoon je gevoel laten spreken.

Bedankt voor de snelle reakties.Mijn keuze is gemaakt en ga toch maar voor een Asus.

groeten pim

De grap is dat zij (Acer) thans toch ruim 33% van de laptopmarkt in Nederland in handen hebben...................... (Mede dankzij hun overname van P & B. Gateway speelt in Nederland -helaas- geen rol -meer-)
Wereldwijd 'slechts' 13%, maar stijgende.....................

de reden omdat ze dat hebben is omdat zij hun producten met de meest goedkoop mogenlijke materialen laten maken ze zullen dus 2 goeden dingen zoals processor videokaart er in stoppen en verkopen het

het product gaat bij 23% van de kopers van acer binnen 3 jaar kapot!
dat is VEEL heel erg veel als je het vergelijkt met Asus of Toshiba die maar 15% of 16%
problemen hebben
het precentage verhoogt na tijd

ik raad je aan om bij eenmans zaakjes langs te gaan en te vragen welk merk laptops zij het meest hebben moeten repareren je zult acer horen

Goede keuze.
De constructie van een ASUS is van betere kwaliteit dan een ACER.
Al ken ik ook mensen die bij normaal gebruik al lang met een ACER werken.

de reden omdat ze dat hebben is omdat zij hun producten met de meest goedkoop mogenlijke materialen laten maken ze zullen dus 2 goeden dingen zoals processor videokaart er in stoppen en verkopen het

het product gaat bij 23% van de kopers van acer binnen 3 jaar kapot!
dat is VEEL heel erg veel als je het vergelijkt met Asus of Toshiba die maar 15% of 16%
problemen hebben
het precentage verhoogt na tijd

ik raad je aan om bij eenmans zaakjes langs te gaan en te vragen welk merk laptops zij het meest hebben moeten repareren je zult acer horen
Ik vermoed dat je mij verwardt met TS. Lees het hele topic nog eens door.....................

Leuk dit draadje, ik zat namelijk met precies dezelfde vraag!
Vooral het uitgebreide antwoord van gast0225 is heel behulpzaam:thumb:

Mag ik mijzelf 'afvallen' en de mening van Puppie en Mickeys Monkey lichtjes onderschrijven? Het feit dat 1 op de 3 Nederlanderse laptopaanschaffers een Acer aanschaft betekent héél erg veel verkochte Acers.
Wat noch ik, noch anderen hier op de Helpmij kúnnen weten is mogelijk (eindelijk) een kwaliteitsverbetering van de Acers omdat ze langzamerhand toch wel een naam hoog te houden hebben.
En een economische waarheid als een koe luidt immers: Hoe groter (kwantiteit) je inkoopt, hoe goedkoper je het van een fabrikant krijgt. Het zou dus theoretisch mogelijk zijn dat de kwaliteit van Acers toekruipt naar / op eenzelfde niveau komt als dat van andere (betere) merken.
Slechts de middellange termijn van, zeg een paar jaren, zal daar uitsluitsel over kunnen gaan geven, ic. het aantal klachten vermindert tot een normaal niveau.

Laatst bewerkt:
Gelukkig blijven er altijd verschillende meningen bestaan.
Je moet maar eens een Sony , MSI en Acer openschroeven. Er is duidelijk verschil in kwaliteit van de onderdelen en vooral de konstructie van de behuizing.
Het ligt er natuurlijk aan waarvoor je een laptop wilt gaan gebruiken en hoe je er mee omgaat.
In veel gevallen zal een Acer goed voldoen. Dit merk is zeker qua prijs/kwaliteit verhouding erg interessant en neem je een iets minder kwaliteit op de koop toe.
Heb je een laptop voor je werk nodig en zeul je dit ding mee van hot naar her, zou ik nooit voor een Acer kiezen, maar voor een wat solider exemplaar van een ander merk.

Niet uit het oog verliezend natuurlijk dat alles een keer stuk kan gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan