• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ongesorteerde data één tabblad, sorteren over meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

calculator

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Op het werk kunnen we vanuit het ERP systeem gegevens importeren (via een txt bestand) in excel. Deze gegevens komen ongesorteerd in een werkblad te staan.

De data die bij elkaar horen staan in een rij, hierbij staan in bijvoorbeeld kolom 4 de kostencodes. Zo heeft de functie monteur bijvoorbeeld kostencode 25 en de projectleider kostencode 40.

Om een voorbeeld te geven:
Kolom 1: Omschrijving
Kolom 2: Naam
Kolom 3: Kostencode
Kolom 4: Aantal uren
Kolom 5: Datum

Op het moment dat ik de data in mijn download werkblad importeer zou ik graag willen dat bijvoorbeeld alle regels met monteurs gegevens in een werkblad monteur worden opgenomen. De kostencode is in deze uniek voor de functie, je kan dus 100 mutaties hebben die allemaal hangen aan die kosten code 25 (monteur).

Je kan dit ook handmatig, door het ongesorteerde werkblad te sorteren op kostencode en die rijen te kopiëren naar het werkblad monteur. Is er een mogelijkheid waarbij dit automatisch gaat?

De opzet van het excel bestand is zo dat er een downloadblad is en verschillende tabbladen naar gelang de kostencodes.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, ik heb al behoorlijk lopen zoeken en puzzelen maar ik kom er niet uit!

tot hoors

Dit bestand gebruik ik om weergegevens van het knmi van verschillende stations in verschillende tabbladen te zetten.
Ik denk dat je de weerstations kunt vergelijken met je kostencodes.
Ik heb dit ook via de hulp van het forum gemaakt.
Misschien dat je het kunt aanpassen aan jou eisen..

Bijlagen

Dit bestand gebruik ik om weergegevens van het knmi van verschillende stations in verschillende tabbladen te zetten.
Ik denk dat je de weerstations kunt vergelijken met je kostencodes.
Ik heb dit ook via de hulp van het forum gemaakt.
Misschien dat je het kunt aanpassen aan jou eisen..

Beste Popipipo,

Bedankt, ik ben er nog een beetje mee aan het puzzelen. Het lijtk erop dat ik hier wel iets mee kan. Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan