PDF bestand koppelen aan een record

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
435
Hallo allemaal,

Is het mogelijk om aan een record een pdf bestand te koppelen?
Elke record heeft wel zijn eigen PDF bestand..

Als dit mogelijk is hoe kan ik dit het beste maken?
 
Bij Access 2007 heb je een optie om bij een record een bijlage op te slaan. Bij Access 2003 kun je in een record een link op nemen om een document te openen. Is dat wat je bedoeld?
 
Ja dit is wat ik bedoel, maar is het ook mogelijk om de locatie vast te zetten, en dan er alleen een bestands naam ingevuld hoef te worden?
 
Ja dit is wat ik bedoel,

Welke? Access 2007 of Access 2003.

Access 2007 kun je gewoon slepen naar een veld, geloof ik.

Access 2003 moet je gewoon koppelen. Ik heb dat met de volledige padnaam gekoppeld.
 
In de bijlage een voorbeeldje.
 

Bijlagen

  • Documenten.zip
    23,1 KB · Weergaven: 303
Heel erg bedankt, voor deze voorbeeld. Zal nu gaan puzzelen om het in te bouwen in de huidige database.
 
Het voorbeeldtje, kan ik helaas niet integreren in de huidige database.
Zal eerst gewoon met knippen en plakken doen.. En het gehele pad in moeten vullen.
 
Dan doe je iets niet goed. Bij mij werkt het wel. Kun je hier een testvoorbeeldje plaatsen van jouw situatie?
 
Sorry, voor alle mis communicatie (en mijn domheid :confused: ). Maar ik ben opnieuw begonnen, en het werk nu wel redelijk goed. Bedank voor het sturen van het voorbeeldje

Edit: nog even en ik ga gillen, Ik dacht dat als ik die tekstvlak (waar de pfd file) komt te staan, kon verplaatsen, zodat elke record zijn eigen pdf kon krijgen. Maar nee dus.
 
Laatst bewerkt:
Laat ons dan iets zien van je database, dan kunnen we kijken waar het verkeerd gaat. Een voorbeeld met testinformatie is voldoende.
 
Dat is meer mijn voorbeeld waar je wat velden aan hebt toegevoegd. Je wilt dus een database met persoonsgegevens. Wat is de bedoeling? Wordt er per persoon 1 document gekoppeld aan de persoon? Dan volstaat 1 tabel met persoonsgegevens. Wil je meerdere documenten aan een persoon koppelen dan heb je al 2 tabellen nodig met een 1 op veel relatie. Dus geef even aan wat de bedoeling van je database is.
 
Het klopt dat het opzet van jouw is. Echter heb ik inderdaad velden toegevoegd. En de navigatie aan gezet.

Als ik nu bijvoorbeeld twee personen erin zet. Wil ik dat er per persoon een unieke bijlange erbij komt.

nu is het zo als bij persoon 1 een bijlage staat, dan staat bij persoon 2 dezelfde bijlage (van persoon 1) lijst. Dit gebeurt als ik de document locatie heb aan gekozen.

En dat is net niet de bedoeling.
 
Dat begrijp ik daarvoor is de opzet van het formulier in dit geval niet juist. Blijft de vraag die ik in mijn vorige post heb staan. Wat wil je nu precies? Kijk nog eens naar de vragen in de vorige post. Dat is nl. essentieel voor de inrichting van je tabellen en de bouw van je formulier.
 
Ik dacht dat mijn wens wel duidelijk was.

Laat ik het anders verwoorden

ik wil in mijn formulier, een tekstvlak(met een hyperlink eigenschap). Maar daar wil
ik een knop naast hebben, die dus een openen dialoog laat zien, zodat je makkelijk
je pfd op kan zoeken, en opslaan, bij de juiste record.

Er wordt een personen tabel gemaak, waar de personen komen te staan.

En daarnaast een documenten tabel, waar de personenID instaat en de toegevoegde
document. (voor de koppeling)
 
Hierbij een nieuw voorbeeldje met een tabel medewerkers en een tabel documenten. Kijk maar of je hiermee uit de voeten kunt.
 

Bijlagen

  • Documenten.zip
    33,5 KB · Weergaven: 201
Als daarmee je vraag beantwoord is, zet hem dan even op opgelost. Dat doe je rechtsonderaan.
 
In het voorbeeld werkt zeker goed, alleen heb ik wel een vraagje.

Ik wil deze functie in een bestaande DB gebruiken. Alleen ik krijg een Compileerfout:
Een door de gebruiker gedefinieerd gegevenstype is niet gedefinieerd.

En de tekst : Private Sub Btn_File_Open_Click() wordt geel.

En fd As FileDialog wordt geselecteerd

Ik heb hem in het huidige datbase als een subform gebruikt op een tabblad.


Deze code staat onder de knop:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Private Sub Btn_File_Open_Click()
'Declare a variable as a FileDialog object.
Dim fd As FileDialog

'Create a FileDialog object as a File Picker dialog box.
Set fd = Application.FileDialog(msoFileDialogFilePicker)

'Declare a variable to contain the path
'of each selected item. Even though the path is a String,
'the variable must be a Variant because For Each...Next
'routines only work with Variants and Objects.
Dim vrtSelectedItem As Variant

'Use a With...End With block to reference the FileDialog object.
With fd
If IsNull(Me.Cbo_Documenten) Or Me.Cbo_Documenten = "" Then
MsgBox ("Voer eerst de locatie van de documenten in!"), vbInformation, "Let op!"
Me.Cbo_Documenten.SetFocus
Exit Sub
Else
.InitialFileName = Forms!frm_ednummer![sfrm_document Subformulier]!Cbo_Documenten.Column(1)
.Filters.Add "Documenten", "*.xls; *.pdf; *.rtf; *.png; *.ppt; *.doc; *.msg", 1
.Filters.Add "Alle bestanden", "*.*", 2
End If
'Use the Show method to display the File Picker dialog box and return the user's action.
'The user pressed the action button.
If .Show = -1 Then

'Step through each string in the FileDialogSelectedItems collection.
For Each vrtSelectedItem In .SelectedItems

'vrtSelectedItem is a string that contains the path of each selected item.
'You can use any file I/O functions that you want to work with this path.
'This example simply displays the path in a message box.
Me.Documentnaam = ""
Me.Documentnaam = vrtSelectedItem

Next vrtSelectedItem
'The user pressed Cancel.
Else
'End If
End With

'Set the object variable to nothing.
Set fd = Nothing
End Sub
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Helaas is de DB te groot om te posten :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan