moederbord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpfromnl1986

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
hoi allemaal,

ik heb gisteren een nieuw moederbord gekocht en vandaag een nieuwe voeding. bezig gegaan met alles installeren maar als ik de pc aandruk krijg ik geen beeld. ook hoor ik geen piepjes. alle fans draaien wel. ik heb al geprobeerd de pc aan te krijgen zonder ram modules maar ook dan geen beeld geen piepjes maar wel fans. moet ik er vanuit gaan dat het moederbord stuk is of kan ik nog iets anders over het hoofd zien.

specs.
mobo: asus m2n68-am plus ( ik gebruik onboard video )
voeding: huntkey max 700 w.
Cpu: amd phenom
ram 2x takems 1gb ddr2
hd: wd 120 gb ide.

Alvast bedankt!

Hoi !

Afstandsbusjes gebruikt ?

4-pins 12V op mobo ook aangesloten ?

CPU-koeler voorzien van de juiste hoeveelheid koelpasta, en verder korrekt aangesloten ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Afstandsbusjes gebruikt ?

4-pins 12V op mobo ook aangesloten ?

CPU-koeler voorzien van de juiste hoeveelheid koelpasta, en verder korrekt aangesloten ?

Greetz,

Harry.

afstandsbusjes? tussen mobo en behuizing? ja heb ik.
4 pins voor cpu ook aangesloten en koelpasta gebruikt.
cpu kan maar op 1 manier toch? heb driehoekjes op dezelfde plek zitten.
nog ikets anders misschien?

Hoi !

Tja, dan maar opnieuw beginnen: alles uitbouwen, laar alleen je CPU en de koeler op je mobo zitten.
Mobo op een houten ondergrond leggen, voeding aansluiten en evt. een bios-speaker, mocht die niet o.b. zijn.

Mobo opstarten d.m.v.kort doorverbinden van de 2 pinnen waarop normaliter de aan/uit knop is aangesloten.

Hoor je bios-beeps ?

Zo nee, 99 % zeker is je mobo overleden.

Zo ja: 1 geheugenbank aanbrengen, en opnieuw opstarten.

Hoor je bios-beeps ?

Zo nee: geheugenbank corrupt.

Zo ja: etc. etc.

Zo stuk voor stuk doorwerken totdat je de schuldige gevonden hebt.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, dan maar opnieuw beginnen: alles uitbouwen, laar alleen je CPU en de koeler op je mobo zitten.
Mobo op een houten ondergrond leggen, voeding aansluiten en evt. een bios-speaker, mocht die niet o.b. zijn.

Mobo opstarten d.m.v.kort doorverbinden van de 2 pinnen waarop normaliter de aan/uit knop is aangesloten.

Hoor je bios-beeps ?

Zo nee, 99 % zeker is je mobo overleden.

Zo ja: 1 geheugenbank aanbrengen, en opnieuw opstarten.

Hoor je bios-beeps ?

Zo nee: geheugenbank corrupt.

Zo ja: etc. etc.

Zo stuk voor stuk doorwerken totdat je de schuldige gevonden hebt.

Greetz,

Harry.

oke. Ik kom nu verder. Moest inderdaad een speakertje aansluiten op het moederbord om de piepjes te horen. Nooit eerder gehad dus ook nooit aan gedacht. Ik krijg bios piepjes nu met alleen cpu.. Maar als ik 1 geheugenbank plaats krijg ik ook piepjes. Eerst 1 en dan na 2 seconden 3 snel achter elkaar.. Is de geheugenbank stuk?

Oke stomme vraag. Geheugenbank werkt. Andere niet.. Ik krijg nu als alles aangesloten zit 1 piep. En nu ook eindelijk beeld. Bedankt. Voor t oplossen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan