DDR2 of DDR3 kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borgulas

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Berichten
168
Laatst bewerkt:
ik zou je aanraden om 2 extra reepjes DDR2 1066Mhz te kopen, en die naast de DDR2 reepjes te steken. maar dan moet je wel opletten waar je ze steekt, in de zwarte gleuven dus.

als je DDR3 er zou insteken (max 2 reepjes) naast de 2 DDR2 reepjes die je al hebt, heb je de voordelen van DDR3 (snelheid dus) eigenlijk niet.

ps: heb je een 32-bits (ook 84-bits genoemd) besturingssysteem of heb je een 64 bits besturingssysteem?
 
Laatst bewerkt:
ps: heb je een 32-bits (ook 84-bits genoemd) besturingssysteem of heb je een 64 bits besturingssysteem?

ik heb een 32-bits besturingssysteem.

ik lees trouwens net in mijn moederbord manual dat je alleen ddr2 OF ddr3 kunt plaatsen en als je beide plaatst boot je systeem niet meer. Daaronder staat idd dat 1066mhz ALLEEN in de zwarte sloten geplaatst moet worden. :thumb:

Maakt het veel verschil dan tussen 800 en 1066mhz? *en heb je ook een setje wat je me aan kan raden van 2x1gb. liefst zo goedkoop mogelijk :p
 
Laatst bewerkt:
ik heb op het moment 2 slotjes DDR2 800mhz van kingston in mijn computer zitten. Omdat ik het geheugen wil uitbreiden zoek ik naar nieuw geheugen. Ik was van plan Corsair XMS3 DDR3,1333-2GK te kopen. Kan dat naast het DDR2 geheugen geplaatst worden of kan ik beter DDR2 ipv DDR3 geheugen kopen?

Dit heeft geen nut, ik weet niet of het uberhaupt kan 2 verschillende soorten naast elkaar laten draaien maarja.

Al het geheugen past zich aan, aan de langzaamste strip in je pc.
Je kan er dan wel 1333Mhz in willen gooien, maar deze gaat dat op 800Mhz van je oud geheugen draaien, beetje zonde.


ik zou je aanraden om 2 extra reepjes DDR2 1066Mhz te kopen, en die naast de DDR2 reepjes te steken.

1066 gaat ook gewoon op 800 draaien, maar 800Mhz is goedkoper



@ topic

Hoeveel geheugen zit er nu in?
Als je bv 2 stripjes van 512MB hebt, kun je ook overwegen deze eruit te halen en een 4Gb DDR3 1333Mhz kit erin te zetten. Deze kun je dan altijd menemen in je "toekomstige" pc.


Edit : :) 2 naast elkaar lukt dus niet
 
Verschil tussen 800 en 1066 is er wel degelijk.
Om te kijken welke ddr3 je mobo ondersteund, staat of in je manual of doe de geheugenwizard(s) op www.interngeheugen.com.
Geheugenmodules zijn vaak dagprijzen en verschillen daarom niet zoveel in prijs bij de verschillende aanbieders.
 
wel, hoe meer, hoe goedkoper, als je bv 2X 2GB apart koopt is het duurder dan een pakketje van 2X2GB, die is dan weer ietsje goedkoper dan 1X4GB

beste wat je doet is gewoon even op alternate of azerty kijken tussen het RAM, sorteren op prijs en dan kijken welk merk er goed is: Kingston is goed en meestal het goedkoopste, OCZ is iets duurder maar zeer goed, en Corsair is het beste, maar ook een van de duurste. over GeiL heb ik geen ervaringen, dus ik kan ook niet zeggen hoe die is in prijs-kwaliteit.
 
Hoeveel geheugen zit er nu in?
Als je bv 2 stripjes van 512MB hebt, kun je ook overwegen deze eruit te halen en een 4Gb DDR3 1333Mhz kit erin te zetten. Deze kun je dan altijd menemen in je "toekomstige" pc.


Edit : :) 2 naast elkaar lukt dus niet

Er zit nu 2x1GB kingston DDR2 800Mhz in.

Je bedoelt 1 slot van 1x4GB DDR3 kopen of 2x2GB?
 
Ik wil wel extra investeren 2x4GB DDR3 kopen en mijn DDR2 wegdoen, maar wat als ik in de toekomst mijn geheugen weer wil uitbreiden, naar bv. 8GB.. Dan moet ik weer mijn geheugen wegdoen om uit te breiden.. want ik heb maar 2 DDR3 slots..:confused:
 
nope, DDR3 1333 Mhz kan je al vinden voor 99.99 euro als je bij azerty kijkt, of Alternate.be
 
Aangezien je ene 32bit windows hebt, zou ik er gewoon 1GB ddr2 800 bijprikken.
Meer of sneller heeft geen nut, aangezien een 32bit Os niet meer als 3,3GB ondersteund

bv deze:
http://www.alternate.nl/html/produc.../?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-800

Dat is het goedkoopst.
Een nieuw setje van bv 4GB ddr3 zit je al over de 100,-
bedankt voor het advies mukkel. Maar.. ik hoorde van een vriend dat de geheugenslots altijd in balans moeten zijn (ik kan 2x2 ddr2 geheugenslots plaatsen). Dus als ik aan de ene kant 2GB zet, moet ik ook aan de andere kant 2GB hebben. Klopt dit dan niet?

PS: Mijn processor Intel8400 775 is volgens mij ook geschikt voor een 64-bits (/x64 whatever :p) OS, dus ik zou ook nog kunnen overwegen mijn windows eens te upgraden (gebruik Windows7Ult. btw)
 
Laatst bewerkt:
alle processoren vanaf de dualcore soort zijn geschikt voor 64-bits besturingssystemen, alleen zijn niet voor alle apparaten ook 64-bits drivers beschikbaar.
 
Nee dat hoeft niet hoor.

Zo kun je gewoon 1Gb strips met 2GB combineren.
Alleen wel even zorgen dat ze dezelfde snelheid hebben
 
en zoals hierboven zegt, het hoeft niet, maar als je telkens 2X dezelfde insteekt, draait je RAM-geheugen in DualChannel (bij sommige moederborden triplechannel) die wel een kleine snelheidsboost geeft aan het RAM
 
Ik denk dat ik het zo doe; ik koop er 1GB geheugen bij. mochten de prestaties dan nog tegenvallen, dan upgrade ik naar een windows x64. Bedank voor de hulp :thumb:
 
ik heb trouwens via hier besteld. Kaart iets goedkoper en slechts 2 euro 50 verzendkosten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan