AVG 9 foutmelding bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieyo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2009
wanneer ik AVG 9.0 wil installeren geeft hij op het eind:
installatie mislukt
actie is mislukt voor registersleutel
HKLM\SOFTWARE\Microsoft Windows NT\Current Version\Windows: registersleutel maken

hoe kan ik dit oplossen?

2 mogelijkheden die je kunt proberen; met een beetje geluk is optie 1 al genoeg (voor XP en Vista), optie 2 is alleen voor XP beschikbaar:

1. Gebruik de Fix-It tool op deze webpagina om (o.a.) de (registry-)rechtenverdeling weer op orde te brengen

2. Als je XP gebruikt: Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Je zult enkele meldingen bij het starten krijgen die met Internet Explorer 8 te maken hebben. Die meldingen kunnen voor de volgende instructie genegeerd worden]
a. Vink aan: Empty temp folders en Fix Windows Installer en druk daarna op Go.
[Even iets van orde: Als je ZoneAlarm (Free) gebruikt, geef die dan vooraf even een Shutdown, want die blokkeert het stoppen van de Cryptografische service (Cryptsvr) in dit reparatieproces.]
b. Hierna: Klik op het 'hamertje' in dial-a-fix en kies voor Repair Permissions en druk op Go.
Herstart de pc en probeer het dan opnieuw.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
fix it loste het probleem helaas niet op
nu met dial a fix krijg ik de volgende foutmeldingen:

! C:\Documents and Settings\pieter dujardin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\Z55MPJS9\Dial-a-fix-v0.60.0.24[1].zip: The archive is either in unknown format or damaged
! Cannot execute "C:\DOCUME~1\PIETER~1\LOCALS~1\Temp\Rar$EX07.438\Dial-a-fix-v0.60.0.24\Dial-a-fix.exe"

misschien helpt het om het op te lossen?
alvast bedankt
pieter

dnties

bedankt voor je superduidelijke uitleg
heb wel via een andere downloadsite dial a fix gedownload en gedaan wat je schreef

daarna nog eens avg geprobeerd maar nog steeds op het eind:

Fout: Actie is mislukt voor registersleutel HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows: registersleutel maken….
Toegang geweigerd.

het wil maar niet!

Pieyo, graag een volgende keer even wat vollediger terugmelden dan je nu gedaan hebt:
a. Heb je ook optie 1 gedaan?
b. Kreeg je geen foutmeldingen bij de dial-a-fix acties? En heb je inderdaad ook Repair Permissions gedaan?

Hieronder de rechtenstructuur zoals het bij jou zou moeten zijn m.b.t. die genoemde registersleutel in XP (Start -> Uitvoeren -> regedit.exe -> naar die sleutel toegaan in het linker deelvenster, rechtsklikken op die sleutel, en dan Machtigingen kiezen):
Administrators: Volledig beheer + Lezen (overerfd van de sleutel erboven, dus 'grijs' aangevinkt)
Gebruikers: Lezen (overerfd van de sleutel erboven, dus 'grijs' aangevinkt)
Maker Eigenaar: Speciaal (overerfd van de sleutel erboven, dus 'grijs' aangevinkt)
System: Volledig beheer + Lezen (overerfd van de sleutel erboven, dus 'grijs' aangevinkt)

Laat maar horen wat er van bovenstaande vragen + informatie bij jou van toepassing is geweest.

Tijs.

Laatst bewerkt:
dnties

zoals ik al schreef had ik inderdaad ook eerst optie a gedaan (fix it loste het probleem niet op)

daarna precies gedaan wat je schreef, want ik snap er niet veel van, dus ook repair permisson

hoe vind ik die rechtenstructuur, waar vind ik regedit.exe ? moet ik daar zelf nu iets in veranderen?
zit dat bij dial a fix?

Had mijn vorige posting zojuist aangepast/uitgebreid. Waar het je van die vorige posting nu even om gaat is:

Start -> Uitvoeren -> regedit.exe -> naar die sleutel toegaan in het linker deelvenster, rechtsklikken op die sleutel, en dan Machtigingen kiezen:
Administrators: Volledig beheer + Lezen (overerfd van de sleutel erboven, dus 'grijs' aangevinkt)
Gebruikers: Lezen (overerfd van de sleutel erboven, dus 'grijs' aangevinkt)
Maker Eigenaar: Speciaal (overerfd van de sleutel erboven, dus 'grijs' aangevinkt)
System: Volledig beheer + Lezen (overerfd van de sleutel erboven, dus 'grijs' aangevinkt)

Tijs.

ik heb hem gevonden, maar bij Windows stond maar 1 naam in rechtervenster: standaard REG-SZ, geen waarde, klopt dat?

heb ook rechts geklikt en machtigingen bekeken, klopten met wat jij schreef
bij Maker eigenaar kon ik het vinkje niet weghalen bij speciaal, die sotnd lichtgrijs vast (bij de andere wel (heb ik niet gedaan hoor)

het is voor mij wel abracadabra, fijn dat je wil helpen!

Om je een idee te geven, hieronder 2 schermafdrukken van die registry-sleutel:
a. XP Professional SP3 NL zónder AVG Free 9
b. XP Home SP3 NL mét AVG Free 9
Je zult zien dat de inhoud (=rechter deelvenster) van die sleutels bij beiden bijna gelijk zijn. Het enige verschil zit 'm in de LoadAppInit_DLLs die in bijlage b wél aanwezig is, en dus mogelijk bij de installatie van AVG is aangemaakt.
Linksom of rechtsom: Er staan waarden in dat rechter deelvenster.

Check heel nauwkeurig of je wel de juiste registersleutel hebt bekeken op machtigingen en vergeet niet (voor een eerlijk overzicht van het rechtervenster) die sleutel ook echt aan te klikken (zoals ik gedaan heb in de schermafdrukken).

Als je niets aantreft in het rechterdeelvenster terwijl je zeker bent dat je de juiste sleutel hebt aangeklikt, dan lijkt het erop dat je nu te maken hebt met 'troep' op je pc, die die registersleutel 'blokkeert' en/of heeft leeggemaakt.

a.
attachment.php

b.
attachment.php

Tijs.

Bijlagen

• registry_XP_Prof_NL.JPG
    registry_XP_Prof_NL.JPG
    57 KB · Weergaven: 361
  • registry_XP_Home_NL.JPG
    registry_XP_Home_NL.JPG
    56,9 KB · Weergaven: 358
Laatst bewerkt:
hoi

in register windows zit echt niets alleen dat standaard

heb ook Eusing Registry Cleaner gedraaid (zoals een ander zei) en toen is er volgens mij vele verdwenen.....

Doe dan eens een schermafdruk van die sleutel, zoals ik gemaakt heb in mijn vorige posting. Vergeet niet duidelijk de sleutel aan te klikken, zodat in de statusbalk onderin te zien is welke sleutel in beeld is gebracht. In mijn 'handtekening' kun je zien hoe je een schermafdruk in .jpg formaat kunt maken en uploaden in je volgende nieuwe posting.

Als je alvast een test wilt doen m.b.t. de beveiliging: Probeer in het rechter deelvenster eens een waarde aan te maken, door in een leeg stuk te rechtsklikken en te kiezen voor Nieuw -> Tekenreekswaarde -> [geef het de naam "blahblah" of iets dergelijks] -> dubbelklik op die nieuwe blahblah waarde in het rechter deelvenster, en geef het de inhoud: dit_is_een_test

Tijs.

Eusing Registry kan ook laatste versie herstellen, maar dat levert ook niets op in het register

overigens heeft die wel heel veel fouten ontdekt, kan ik die zomaar laten repareren door eusing?

dus blijkbaar is het register dus geblokkeerd door troep, komen we daar nog achter wat daar de oorzaak van is en kunnen we dat regsiter nog herstellen?

kijken of het lukt, ook weer nieuw voor mij

zit het er nu bij?

Bijlagen

• register.JPG
    register.JPG
    92,6 KB · Weergaven: 75
krijg foutmelding bij nieuwe sleutel:

kan waarde niet maken, er is een fout opgetreden bij het schrijven naar het register

Dat ziet er niet goed uit. Geeft ook aan dat de melding van AVG correct lijkt.

Nu zitten we met een probleem waar ik niet 1-2-3 een antwoord op heb:
a. Is er malware op je systeem die zich ermee bemoeit of is de hele registry nu corrupt?
b. Zou het zonder gevolgen zijn als je probeert om die hele sleutel Windows (dus in het linker deelvenster) te verwijderen en weer opnieuw aan te maken?

Ik weet nog geen antwoord op bovenstaande vragen. Het zou mooi zijn als een deskundige lezer hier een second opinion over heeft.

Tijs.

o jee!

a. Is er malware op je systeem die zich ermee bemoeit of is de hele registry nu corrupt?
hoe kom ik daar achter, heb geen idee
b. Zou het zonder gevolgen zijn als je probeert om die hele sleutel Windows (dus in het linker deelvenster) te verwijderen en weer opnieuw aan te maken?

geloof niet dat ik durf om dat te verwijderen (hoewel er nu ook niets instaat toch?
maar hoe maak je dit dan weer opnieuw aan?

in ieder geval heel erg bedankt voor je hulp tot nu toe!

Ik heb hieronder een .zip bestand geupload waarvan je het bestand dat erin zit (Windows2.reg) kunt importeren door erop te dubbelklikken en Ja te geven op de vraag of het geïmporteerd mag worden.. Je krijgt dan een sleutel op hetzelfde niveau, maar die Windows2 heet.

Het zou dan genoeg moeten zijn om daarna in het linker deelvenster de sleutel HKey_Local_Machine\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows te verwijderen (=aanklikken en op Del drukken en ja geven op de vraag of de sleutel weg mag).
Daarna rechtsklikken op de sleutel Windows2 (die eronder staat), en kiezen voor Naam wijzigen en er dan de naam Windows van te maken.

Dit lijkt me nog vrij 'veilig', dus probeer het uit, zou ik zo zeggen.

Tijs.

Bijlagen

Het zou dan genoeg moeten zijn om daarna in het linker deelvenster de sleutel HKey_Local_Machine\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows te verwijderen (=aanklikken en op Del drukken en ja geven op de vraag of de sleutel weg mag).

Wanneer ik de sleutel wil verwijderen, lukt dat niet, krijg een foutmelding: er is een fout opgetreden bij het verwijderen van de sleutel
Ook naam wijzigen lukt niet
Het is wel hardnekkig he

Windows2 heb ik inmiddels erbij staan

Die sleutel kan ik hier zonder problemen verwijderen en opnieuw importeren.
Doe het even zo: Zoek de machtigingen van die sleutel op, en klik op Geavanceerd.
Ga naar het tabblad Eigenaar
Kijk na wie er eigenaar is. Dat zou de groep Administrators moeten zijn.
Maak jezelf eigenaar. Geef jezelf daarna (weer terug in de Machtigingen) Volledige controle door je gebruikersnaam en dan het vinkje bij Volledige controle extra aan te vinken.

Probeer het daarna opnieuw. Indien er ergens in dit traject iets mis gaat, dan blijft wat mij betreft alleen nog dat malware en corruptieprobleem staan. Zet dan wel even eerst de eigenaar van die sleutel op Administrators terug.

Stel dat het een corruptieprobleem is, dan kun je dat wellicht oplossen door NTRegopt te installeren en (met alle vinkjes aan) te laten draaien. Wellicht kun je dan na een herstart van de pc wél de juiste zaken doen (of bestaat die hele ...Windows sleutel niet meer, zodat je die Windows2 sleutel kunt gaan hernoemen).

Meer tips heb ik niet, dus hopelijk levert dit nog wat op, en anders maar eens gaan denken aan een herinstallatie van XP.

Succes,

Tijs

Laatst bewerkt:
Ga naar het tabblad Eigenaar
Kijk na wie er eigenaar is. Dat zou de groep Administrators moeten zijn.
Maak jezelf eigenaar. Geef jezelf daarna (weer terug in de Machtigingen) Volledige controle door je gebruikersnaam en dan het vinkje bij Volledige controle extra aan te vinken.

ik kan mezelf eigenaar maken, maar daarna in machtigingen zie ik die naam niet direct terug
wel: administrator, gebruikers, hoofdgebruikers, iedereen, maker eigenaar en system

welke moet ik gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan