Outlook express geeft verschillende error's aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter_1994

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2009
Zoals de titel zegt geeft outlook express verschillende error's aan.

Op de plaatjes staan de error's

Bij de eerste screen zegt ie dat de schijf vol is maar dit klopt niet.
Ik heb namelijk nog meer dan 100GB vrij...

Nadat de error's geweest zijn gebeurt er niks meer.

Wat moet ik doen?? O.o

Bijlagen

• outlook error1.GIF
    outlook error1.GIF
    10,7 KB · Weergaven: 20
  • outlook error2.GIF
    outlook error2.GIF
    9,5 KB · Weergaven: 31
Is dit spontaan gebeurd of heb je iets verwijderd , een programma of zoiets.
Is dit al lang zo ?

Je zou eens een systeemherstel kunnen proberen.

Mogelijk helpt de suggestie van "M.M",

Zo niet, dan lost het volgende je probleem in een keer op:

Voor OE is tegenwoordig de meer up-te-date opvolger Windows Live mail te downloaden en installeren (gratis). Zéker een aanrader met meer mogelijkheden. Tijdens het installeren wordt de mogelijkheid geboden, alle gegevens die in OE stonden te importeren.
't Is dat ik - vanwege een PDA - met Outlook werk, anders zou ik 'overstappen' ....

Laatst bewerkt:
Kijk even hier voor die melding over MSOE.DLL
Probeer die melding eerst te fixen. Kijk daarna die opslagruimte-foutmelding nog komt.

Is het MSOE.DLL probleem opgelost, maar komt nog steeds die melding over schijf 'vol', dan denk ik dat dat kan slaan op:
1. Te weinig ruimte op de schijf waar Outlook Express zijn mailbestanden wil neerzetten. Zorg ervoor dat je voldoende ruimte vrij hebt of maak ruimte vrij.
2. Ik heb begrepen dat Outlook Express een limiet heeft van 2 Gigabyte (2 GB) voor elk mailbestand. Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities"
Dubbelklik de submap waarvan de naam begint met { en eindigt met }
Dubbelklik de submap Microsoft
Dubbelklik de submap Outlook Express
Kijk na hoe groot de individuele mailbestanden zijn.

Succes,

Tijs.

Kun je eigenlijk ook OE deïnstalleren en opnieuw installeren? En zo ja, hoe gaat dat in zijn werk? Ik zie het programma bijv. niet onder Software staan. En waar vind je een vertrouwde frisse versie?

OE opnieuw installeren kan. Zie ook hier, vanaf de laatste paragraaf van posting 2 waar ik erop inga.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oei..., dat ziet er wel heel ingewikkeld uit.
Ik heb eigenlijk alleen problemen met de IN-box ("Postvak IN"). Die is beduidend kleiner dan 2 GB, maar geeft toch vaak problemen na een zoekopdracht. Kan ik hem ook gewoon leegmaken en dan weggooien? Wordt hij dan automatisch opnieuw aangemaakt?

Als je de mails die erin staan niet belangrijk vindt (dus geen kopie maakt van Postvak IN.dbx in jouw archiefmap maar 'm gewoon verwijdert), dan wordt inderdaad Postvak IN.dbx opnieuw aangemaakt. Let er wel op dat je alleen Postvak IN.dbx weghaalt in dat geval, dus de rest laat staan en nóóit Folders.dbx verwijderen...

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan