• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index , Vergelijken waarbij datums aanwezig zijn .

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker10

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Beste helpers , forum genoten .

Ik wil op jullie kennis een beroep doen omdat ik de weg niet meer zie hoe .

Bekijk het fictieve bestandje is rood omkaderd , graag een formule voor het index vergelijken .

Alvast mijn dank bij voorbaat .

Bijlagen

Ik heb een paar datumzettingen gewijzigd en de formules een beetje aangepast.
De foutafvang zit er nog niet in.

Cobbe

Trucker10

Zoiets ?
Code:
=ALS(ISNB(VERSCHUIVING($A$1;VERGELIJKEN(I$10;$A:$A;0)-1;VERGELIJKEN($H11;$A$1:$D$1;0)-1;1;1));"";VERSCHUIVING($A$1;VERGELIJKEN(I$10;$A:$A;0)-1;VERGELIJKEN($H11;$A$1:$D$1;0)-1;1;1))

WHER , Cobbe en Gelens , bedankt :thumb: ik ga het straks toepassen in het andere bestandje ,ik kan daar niet veel wijzigen qua datumzettingen .

Laatst bewerkt:
Trucker 10

In mijn formule heb ik niets aan de datuminstellingen gewijzigd.:P

Heren , ik heb jullie formules toegepast .

Wher , ik had een fictief bestandje geplaatst , jouw formule doet het soms fout . Als er twee maanden op het scherm staan . Toch bedankt voor de formule .

Cobbe , jouw formule heb ik aangepast omdat ik op een ander tabblad de gegevens moet halen een +1 toegevoegd . Formule werkt zelf met de datumzetting .

Gelens , jouw formule doet het ook goed zonder verdere aanpassingen .

Nogmaals mijn dank .

In bijlage waarom ik de formule nodig heb . De scroll kalender heb ik op een ander forum gevonden en wilde deze gebruiken voor .......... meerdere doeleinden .

Bijlagen

Trucker10,

Ik heb geprobeerd mijn formules aan te passen aan je uiteindelijke bestand, zie bijlage.
Deze schijnen dezelfde resultaten te geven als de andere.

Bijlagen

WHER , super :thumb: wat die $ al niet kan doen .
Code:
=LOOKUP(REPT("Z";10);CHOOSE({1;2};"";INDEX(invul!$B$2:$D$5000;MATCH(DATE(YEAR([COLOR="red"]$[/COLOR]F$6);MONTH([COLOR="red"]$[/COLOR]F$6);DAY(F$6));invul!$A$11:$A$5000;0);MATCH($B7;invul!$B$1:$D$1;0))))
De rode waren er teveel aan .

Van harte Daniël met je Giga. :thumb::thumb::D

Om jullie een idee te geven waarvoor ik het ga gebruiken :
i.p.v. met een somproduct een overzicht te krijgen van de geleverde brandstof , smeermiddelen of additieven wil ik het in een kalender per ( 30/31 dagen ) maand zien .
Het gebruik zal de voor en nadelen uitwijzen , daarnet een test gedaan met 25 producten > zat wat vertraging op de lijn .
Ik test de komende dagen de 3 aangereikte formules .

Bijlagen

• visueel maandoverzicht.jpg
    visueel maandoverzicht.jpg
    84,6 KB · Weergaven: 88
Van harte Daniël met je Giga. :thumb::thumb::D

Dank U Harry , en toch moet ik soms een beroep doen op de betere ;) helpers met die moeilijke Excel formules . Sinds maandagavond zat ik te knoeien om de juiste formule te vinden :o

Dat maakt geen ene .... uit.
Wat de één niet weet, weet een ander, en anders om. ;)

En het bestandje is gepost , om voor andere forum bezoekers ideeen op te doen .
P.S. ik had ook een bestandje ( ROOSTER HSR 08-02 (HS)) waar jij de oplossing had gegeven bestudeerd maar helaas kon geen vergelijk vinden .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan