Trage opstart pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Certorius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Hoi allemaal,
wie kan me helpen met het verhelpen van een zeeeeer traag opstartende pc met ME?
Ik heb enkele utils in Fix it geprobeerd en ook andere programma's, maar het blijft een uitermate trage opstartende pc.
Alvast bedankt,
Certorius

en ff alle troep die je nooit meer gebruikt op een GOEDE manier verwijderen

Starten er veel programma's mee op als je je computer aanzet? Zo ja, ga naar start>uitvoeren>msconfig>opstarten en schakel daar de programma's die je niet nodig hebt uit.

1. Verwijder alle programma's en bestanden die je nooit gebruikt én leeg je temp directory.
2. Scan op virussen en spyware
3. Defragmenteer.
4. Laat alleen de hoogst nodige programma's mee opstarten.

Indien je systeem traag is, dan moet je dit doen:

Ga naar start-uitvoeren-msconfig-ok-opstarten en vink daar alles uit behalve je virus scanner en je firewall en system tray indien die er staat-toepassen-ok en restart de pc.

Leeg ook je TEMP map.

download ook spybots en download in het programma ook de laatste spyware definities. Spybots kun je vanaf hier downloaden:

http://studserver.uni-dortmund.de/~su1669/spybotsd11.exe

Bron: Saldos :D

Dat zal inderdaad zeker helpen.

En Defragmenteren moet je in veilige modus doen.

Geplaatst door Certorius
Hoi allemaal,
wie kan me helpen met het verhelpen van een zeeeeer traag opstartende pc met ME?
Ik heb enkele utils in Fix it geprobeerd en ook andere programma's, maar het blijft een uitermate trage opstartende pc.
Alvast bedankt,
Certorius

Hoi,

Kijk ook hier eens:http://www.schoonepc.nl/

Grtzzz.

Wat is dan eigenlijk het verschil in defragmenteren in veilige modus en gewoon defragmenteren?

in de veilige modus heb je minder programma's mee lopen

Geplaatst door Disturbed
Wat is dan eigenlijk het verschil in defragmenteren in veilige modus en gewoon defragmenteren?

In normale modus blijven veel programma's op de achtergrong draaien waardoor het defragmentatie procces niet zo goed is omdat bepaalde onderdelen niet verplaatst kunnen worden omdat ze gebruitk worden.

Bovendien gaat het defragmenteren in de veilige modus ook een stuk sneller.

Ow hartelijk dank wist ik helemaal niet, weer wat geleerd voor de volgende keer.

om de hoeveel tijd kan je het beste defragmenteren. computer wordt veel gebruikt?

indien hij veel gebruikt wordt 1 keer in de week of in de 2 weken.

Je laat hem gewoon defragmenteren terwijl je slaapt, dan is hij de volgende ochtend als vanouds.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan