Geen systeem geluiden meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sab

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Ik heb een al vaker gelezen probleem, maar hierop nog geen duidelijke oplssing kunnen vinden;
Na het verwijderen van Neromix kan ik geen systeemgeluiden meer horen (Windows opstart-geluid, ontvangen van nwe mail, msn geluidjes e.d.) Het enige dat ik nu hoor bij bv. inkomend gesprek op MSN is een Beep vanaf mn moederbord. Mijn best. systeem is Windows XP Pro, soundblaster 128 (hier ligt het niet aan). Alle overige sound werkt wel gewoon, bv. Winamp en Mediaplayer. Voor de installatie/de-installatie van Neromix werkte alles perfect. In Control Panel - Sounds... staat alles goed ingesteld en kun je de geluidjes gewoon afspelen (testen). Denk daarom dat het een registry-instelling is, maar welke?. Verder al gezocht op Microsoft Technet e.d. maar daar niets kunnen vinden.
Wie helpt me van de irritante biepjes af????
Liever geen oplossingen als: uitschakelen van geluid, herinstalleren van sb-drivers e.d., wil graag een goeie oplossing

MVG,

Sab

Outlook :
extra -> opties -> overige -> geavanceerde opties en dan vinkje zetten bij "feeback met geluid".
Als mediaspeler etc. etc. het doet/doen dan bevreemdt het mij dat je het opstartgeluid van Windows kwijt bent ?

Heb je nu weer een (groot) deel van je geluiden terug ?

Deze geluiden werken prima, alleen het geluid voor inkomende mail in outlook geeft nog steeds een beep vanaf mn system board.
Evenals MSN ed.

Geen oplossing helaas...

Begrijp ik je nu goed dat je na het uitvoeren van de omschreven handelingen nog steeds GEEN geluid hebt ?

(Ook niet na een restart van de computer)?

Idd, ik heb wel de geluiden die ik net heb geactiveerd in outlook, behalve een geluidje bij ontvangen van mail, msn, afsluiten xp e.d.
Alle overige geluiden zijn wel goed (winamp, mediaplayer e.d.)

Kom eens even naar de chat van de Helpmij, want ik heb zeer sterk het vermoeden dat jij iets over het hoofd ziet en dat je dus GEEN probleem hebt...............

De chat bereik door je op het beginscherm van de Helpmij midden in voor "Chat" te kiezen.............

de chatsessie heeft dus niets opgeleverd. Wel heb ik zelf iets ontdekt: het probleem zit in het user profiel. Als ik als een andere of nieuwe gebruiker inlog dan werkt alles wel goed. Nu zul je zeggen maak dan gewoon een nieuw profiel aan, ja dat kan. Maar ik wil eigenlijk het probleem tackelen en heb enorm veel data en instellingen in mijn profiel staan. Kopieren helpt niet, dan gaat het probleem mee (heb ik getest). Zal dus via een register instelling moeten denk ik.
Suggesties?

jouw probleem is zo onlogisch als de pest :

vele mensen op dit forum hebben vele soorten problemen, ook met geluid(skaarten)

ik heb echter nog nooit meegemaakt dat de mediaplayer het goed doet en andere players EN zelfs enkele geluidjes binnen explorer / outlook, maar dat de welkomst- en shutdown sounds van windows niet werken.

het kan logisch / technisch gezien (m.i.) eigenlijk niet wat er bij jou gebeurt.....................
je zou bijna denken dat er een paar "bitjes" verkeerd om zijn gaan liggen in "jouw profiel"................

Als het een makkelijk op te lossen probleem zou zijn, had ik het ook niet op dit forum geplaatst.
Ga binnenkort 1 voor 1 keys van een goed register importeren in het 'kapotte' register. Kijken of ik het probleem kan tackelen. Hou jullie op de hoogte.
Voor anderen met dit zelfde probleem, die hier geen tijd aan willen besteden: verwijder je profiel en maak een nieuwe aan (let op! al je persoonlijke instellingen, dus ook in Otlook e.d. zullen verdwijnen).

Het klinkt me allemaal heeeeeeel bekend in de oren.
Ik verwijderde Winamp en hield een hoop rommel over.
Iconen die ik niet wilde, geen geluid.
Wat een slordig werkend ding is dat.
Ik heb Windows Mediaplayer 9 er op gezet. (moest ik toch doen) en alles piept en zucht weer en de icoontjes zijn back to normal.

Dit is redelijk bekend......toch?

Geluiden kan je zo instellen.
Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> Geluiden.

Re: Dit is redelijk bekend......toch?

Geplaatst door Rob Valkenburg
Geluiden kan je zo instellen.
Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> Geluiden.

Als je de vraag nog eens goed doorleest zul je erachter komen dat de vragensteller dat wel weet. Zodra hij test gaat het goed maar een bepaald aantal geluidjes vertikt het om het in windows goed te doen

Heeft iemand nog opties, ben er nog niet uit...

Een oplossing heb ik (nog) niet. Maar ik heb dit probleem ook al eens op helpmij gepost. Ben er zelfs met MS mee in de slag geweest en kreeg uiteindelijk alleen te horen "register probleem en opnieuw installeren". Maar na verloop van tijd was het probleem weer terug.
Er waren meer van die wazige klachten bij mij, welke allemaal hier op zijn terug te voeren. (b.v. knippen, plakken naar mijn desktop en IE crashed. Of verkennen in het startmenu en je krijgt copy en move requestors ipv. een explorer window).

Inderdaad als je een nieuwe gebruiker aanmaakt bestaan de problemen daar niet. Conclusie iets in het LOCAL deel van het register is de schuldige en waarschijnlijk de explorer settings. Momenteel zit ik met RegShot de registers van beide accounts te vergelijken, maar dat gaat een hoop tijd kosten.

Ik vermoed dat het een install/uninstall van één of ander progje de schuldige is, welke daar ben ik nog niet achter.

Wat de geluids events betreft ben ik er inmiddels wel achter dat wanneer XP een geluid nodig heeft hij eerst via het register een aantal paden afloopt waar de wave file mogelijk staat. Ik zie ook dat op een gegeven moment dat hij het correcte pad en naam van het wavebestand ophaalt, zelf constateer ik dat het ook inderdaad op die plek op mijn harde schijf staat en dat ie vervolgens zelf konstateert dat het er niet staat.

Het zal wel een paar dagen gaan duren maar ik hou je op de hoogte.

pak het bestand in de bijlage even uit en voer het reg bestand in.

ben benieuwd of het zo simpel is.

pe.

Bijlagen

ben benieuwd of het zo simpel is

Snik.

Wat ik in de gauwigheid zag, waren dit de default settings. Zo op het oog stonden die er ook.
Maar toch even installed, maar helaas.

I.e.g. dank.
Ik geef het nog niet op.

ok.

nog 1 poging.

------------------------------------
Actually it's not exactly as the MSKB article states: there doesn't
have to be a null value for this not to work! If you look at the
string at the root of HKEY_CURRENT_USER you should have name=(Default)
Type=REG_SZ Data=(value not set). After you install Neromix 1.3.039
the data changes to nothing ! If you open the string there is no
value, but if you choose "change binary data" you will see there is a
value!!
The solution: simply right click on that string and delete it. Windows
will immediatley create the right default string and PRESTO! all your
sounds are back!!
Have a great day!
-----------------------------------------------

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q262256

kortom ...........

open HKEY_CURRENT_USER en verwijder rechts de waarde (Default) Type=REG_SZ Data=(value not set).

wordt vanzelf opnieuw aangemaakt. ( herstart)

theorie hierachter is dat deze lege waarde wel een binaire waarde heeft ( 0000 )

deze wordt door neromix gewijzigd.

ben benieuwd.

pe.

B I N G O !!!!!

Nou heb ik wel geen NeroMix maar wel Nero Burning CD ROM en weet ik dat de wat oudere versies problemen konden geven, maar dat was meen ik i.v.m. afmelden.

Nou kan ik meteen m'n oude posting ook meteen afboeken.

Hopenlijk hebben ook anderen iets aan deze oplossing.

En nu ga ik maar verder met m'n andere problemen.
Tenzij je nog zo'n tip hebt.

Hartelijke dank.

Overigens ben ik heel benieuwd waardoor je werd getriggerd, want ik heb al heel wat op het net zitten zwerven om er iets over te vinden.

mooi dat het weer werkt. :D

heb even gezocht in de google nieuwsgroepen onder missing system sounds.

jammer voor de meesten is dat de vraagstelling in het engels moet zijn voor de meeste resultaten.

als je nog andere problemen hebt met de pc dan zou ik ze gewoon weer even naar boven halen door er een berichtje aan toe te voegen.

pe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan