Simcity 4 cd erin klik ok en er gebeurt niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.

k.noord

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2001
Oke guys,

Ik heb nu simcity 4 gekocht en nu krijg ik de melding.
Stop de cd 1 erin en klik op ok.
Er gebeurt verder niets.

Waar ligt dit aan help me alsjeblieft.

meerder spelen starten niet met XP.
Ik zie dat dit een probleem is bij xp.
Toch iemand een oplossing ?

Groetjes,

Kim

Doe het volgende:

Stop de cd erin en wacht tot ie klaar is met lezen.

Haal nu de cd eruit, en doe de cd-lade dicht en wacht ff tot het lampje van de cd-lade niet meer knippert.

Nu doe je de cd-lade weer open en leg je de cd er weer in. Wacht weer ff en vervolgens hoort XP hem weer te lezen.

Dit is een bekend probleem in XP (heb et zelf ook weleens) en dit is een manier die voor mij juist werkt.

Please insert corect cdrom en klik ok.

Er staat dus Please insert corect cdrom en klik ok.

Vervolgens gebeurt er niets.

Hou kan dit nu ?

wat je nog kan proberen:

Start -> uitvoeren -> en dan bladeren naar de cdrom en dubbelkliiken op setup(.exe) waarbij je eraan moet denken om in het menuutje van uitvoeren "alle bestanden" moet aangeven.

Spel is al geinstalleerd

Het spel is al geinstalleerd.

Ik krijg hem niet aan de gang.
Ook de verschillende instellingen geprobeert maar helaas niets.

Ik word er moedeloos van.
Van XP natuurlijk.

Groetjes,

Kim

bekend probleem (meerdere spellen starten niet binnen XP)

Beste oplossingen ?

Op de site van de spelfabrikant kijken OF het spel wel onder XP kan draaien (al dan niet met patch..), dan wel

de compatibiliteitsmodus op win 95/98 zetten (binnen xp)

ehhhm, we hebben het hier wel over een net NIEUW spel, dat net op de markt is, ik zou kijken of er een faq op de sc4 website is en of er ergens over word gezegt, en je hebt toevallig niet een oude(lees prehistorische) cdrom drive?

of is het toevallig een gekopieeerde cd :D

groeten db

oke, ik wist niet dat het een niew spel betrof. Maar goed, deze hebben soms wel iets gemeen met oude spellen: dat ze een patch nodig hebben voor het laatste OS. (juist omdat ze nieuw zijn en de ontwerpers toch enkele dingetjes over het hoofd gezien hebben......)

Ik heb SimCity 4 gewoon normaal op XP draaien, andere mensen die ik ken ook die hebben geen enkel probleem met het draaien ervan op XP.
Er is overigens nog geen patch voor SimCity 4, want het spel is nog te nieuw.

Als je de SimCity 4 cd in je CD-ROM speler stopt wordt de cd dan wel herkent, kun je in je Verkenner de naam van de cd zien ?? Heb je 'm geinstalleerd via AutoRun (oftewel CD erin en SimCity vraagt om geinstalleerd te worden) of ben je zelf naar de Setup gegaan ??

Met Cd1 kan je volgens mij het spel niet opstarten, hier starten wij het spel op met Cd2.

Met vriendelijke groet.

JPeetje,

Zou je in het vervolg zulke reacties achterwege kunnen laten want die voegen niks toe aan het topic!!

Heb je het echt gekocht of heb je het gedownload/ van een vriend gekopieerd.
Het maakt niet uit als je het gekopieerd heb, want erover praten mag hier wel...

Het ligt volgens mij niet aan XP, want bij mij doen alle spellen het, ook simcity en bij een paar vrienden die ook simcity spelen werkt het ook perfect.
Misschien kan je Windows XP is updaten,
dit kan op www.windowsupdate.com

Suc6

Cd rom werkte niet

Iedereen heel hartelijk dank,

Ik ben terug gegaan naar de winkel en ik heb een andere cd rom gekregen en...........
Ja hoor hij doet het.

Pffffffffff wat een gedoe.

Maar toch iedereen bedankt voor jullie tips.

Dit blijft een geweldige site !

Bedankt

Wacht even.... Wij lopen hier te zwoegen en te zweten om iemand uit de problemen te helpen, en dan ligt het gewoon doodleuk aan de CD-ROM.
LOL :cool: best komisch eigenlijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan