blatend_schaap
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 feb 2003
Ik heb voor heel weinig geld een oude p2 350 op de kop getikt, maar zonder geheugen. Ik wil hier een Linux fileserver (nog nooit met Linux gewerkt dus dit is meer een hobby) van maken dus lekker volstouwen met geheugen
Ik weet aardig wat van PC's maar door al de bomen zie ik qua geheugen het bos niet meer.
Specs volgens boekje Moederbord:
MSI 6119 rev 1.1 BX2
3 DIMM slots voor een maximum van 256 MB per SDRAM/DIMM Slot
Voltage: 3,3 V 100/133 Mhz
* Supports six memory banks using three 168-pin unbuffered DIMM.
* Supports a maximum memory size of 384MB (8M x 8) or 768MB (16M x 4) registered DIMM only.
Ik wil nu 1 256 mb module erin te stoppen (zodat ik later eventueel de volle 768 kan halen). Als ik het goed lees heb ik daarvoor registered DIMM's nodig
Vraag 1:
Wat ik niet snap is dit: "768MB (16M x 4) registered DIMM only"
Wat betekent dat 16Mx4?
Vraag 2:
Is registered hetzelfde als buffered? Of bedoelen ze EEC? (dat is foutcontrole volgens mij)
Vraag 3:
Moet ik Single of Dualsided DIMM's hebben?
Misschien is het antwoord wel heel simpel maar ik wil niet de verkeerde kopen. Ik weet dat vooral de oudere moederbord in de begindagen van SDRAM nogal eigenwijs zijn dus vandaar
Ik weet aardig wat van PC's maar door al de bomen zie ik qua geheugen het bos niet meer.
Specs volgens boekje Moederbord:
MSI 6119 rev 1.1 BX2
3 DIMM slots voor een maximum van 256 MB per SDRAM/DIMM Slot
Voltage: 3,3 V 100/133 Mhz
* Supports six memory banks using three 168-pin unbuffered DIMM.
* Supports a maximum memory size of 384MB (8M x 8) or 768MB (16M x 4) registered DIMM only.
Ik wil nu 1 256 mb module erin te stoppen (zodat ik later eventueel de volle 768 kan halen). Als ik het goed lees heb ik daarvoor registered DIMM's nodig
Vraag 1:
Wat ik niet snap is dit: "768MB (16M x 4) registered DIMM only"
Wat betekent dat 16Mx4?
Vraag 2:
Is registered hetzelfde als buffered? Of bedoelen ze EEC? (dat is foutcontrole volgens mij)
Vraag 3:
Moet ik Single of Dualsided DIMM's hebben?
Misschien is het antwoord wel heel simpel maar ik wil niet de verkeerde kopen. Ik weet dat vooral de oudere moederbord in de begindagen van SDRAM nogal eigenwijs zijn dus vandaar