compaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
avond,
een kennis van mij heeft een compaq met een amd-k6
op 550mhz, met 64mb.
nu wil hij er geheugen bijdoen, maarik weet niet of ik er
gewoon sdram bij kan doen, heb wel eens gehoord dat
je er alleen special compaqgeheugeb in kan doen?

da's waar en toch ook weer niet waar........

Het KAN gebeuren dat je alleen het geheugen van Compaq kunt bijplaatsen maar het kan aan de andere kant net zo goed dat willekeurig geheugen WEL werkt.

Advies : ga naar een (goede) plaatselijke pc-boer en laat 'm even een reepje plaatsen: weet je gelijk of het werkt.

advies is wel ok, maar kan de ram erg goedkoop krijgen, dus ga wel ff kijken, maar, waarom werkt het bij de ene wel/andere niet?

da's een heel goede vraag (en als iemand dit antwoord geeft dan weet 'ie het antwoord meestal niet :D ) maar ik probeer 't gewoon:

enkele pc-giganten hebben de nare gewoonte om "deals" te sluiten met hardwarefabrikanten: zij mogen dan een produkt van die fabrikant bewerken / modificeren. Het gevolg van de deal is dan wel dat het stukje hardware NIET meer de naam draagt van de oorspronkelijke leverancier. De pcfabrikant geeft er z'n eigen naam aan of verzint er een. Een enkele keer wordt nog wel het "nummer" oorspronkelijk gehouden zodat je bij een gerichte zoektocht het oorspronkelijke merk nog wel kan "raden" / "afleiden".

Als nu bij dit model pc bijv. het mobo een beetje is gemodificeerd dan is er een reeele kans dat een algemeen geheugenstripje niet werkt en dat een 2e "algemeen" geheugenstripje van een ander merk nou toevallig weer net WEL werkt. Het blijft proberen.........

duidelijk pasja, gaan het proberen, je hoort wel hoe het afloopt, lol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan