Netwerk ik weet niet goed hoe dat moet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwalraven

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2000
Hallo allemaal,

Nu heb ik sinds kort een 2e pc erbij, en die wil ik ook graag door middel van een netwerkje op internet laten kunnen.

Nu weet ik alleen niet goed hoe dat moet.
Ik heb in allebei de pc's een realteck ethernet controller die goed geïstalleerd zijn.
En een mooie crossed (heb ik me laten vertellen dat dat moet) UTP kabel ertussen gestopt.
Nu komt mijn xp pc heel mooi dat ie een netwerk controller heeft geïnstalleerd en met een wizzard stelt ie een netwerk in.
Ik vink aan dat dit de pc is met internet verbinding , en dat de andere pc dus gebruik maakt van deze internet verbinding.
Ook maakt hij een netwerkdiskette die ik braaf in de andere pc doe (me).
En ook daar volg ik de wizzard weer.
Vink aan dat ik via deze pc internet verbinding wil maken.
Start opnieuw op en ik maar denken dat daar de kous mee af is , maar ik kom met die andere pc met geen mogelijkheid internet op.
Misschien heeft iemand een paar tips over hoe ik dat aan moet pakken.

Alvast bedankt,
Jacco

Is de interne firewall van XP uit? Is nu daadwerkelijk je internetverbinding nu wel gedeelt?

De xp firewall is uit,

Maar hoe controleer ik of ik het internet deel??
En wat moet ik verder allemaal instellen behalve de wizzard.

Als ik de andere pc afsluit geeft xp wel een melding dat er een pc van het netwerk af gaat.
Maar met die andere kom ik dus niet op internet.

Ik hoop dat je me verder kan helpen.
Voor zover in ieder geval bedankt voor je reactie.

PS. Die nieuwe vraag ik ik geplaatst heb is een foutje
Mijn excuses daarvoor.

Ga naar configuratiescherm, klik op "Netwerk- en Internet-verbindingen, en daar klik je op "Netwerkverbindingen". Als het goed is zie je daar twee verbindingen, één voor het internet. Rechtermuisklik op de internet-verbinding, en kies "eigenschappen". Ga naar het tabblad "Geavanceerd".

Daar zie je twee velden, eentje voor de firewall en eentje voor het delen. Bij het veldje Delen vink je álle vakjes aan. Klik nu op OK.

Nou dacht ik dat het opgelost was.

Ik had bij die andere pc nl een verbindings icoon in sys, en die was verbonden.

Maar nu kom ik er nog internet niet mee op, en na een reboot was dat icoon in mijn sys ook weg.

Ik weet het niet meer.
Maar wat je zei klopt wel , want ik had eerst bij die 'lokale' verbinding internet delen aan gevinkt.
En nadat ik het bij de internet verbinding had gedaan kreeg ik dus bovenstaand icoon in sys van die andere pc.
Die nu overgens weer weg is.

Ik hopop dat je nog meer tips hebt.
In ieder geval bedankt voor het mee denken.

Dank voor je reactie.

Het is met dank aan jullie reacties, en het opnieuw instellen van het netwerk gelukt.

Dank jullie voor de medewerking.

Greetzz Jacco

Toch niet helemaal opgelost :S

Hallo allemaal,
Mijn netwerk probleem is toch niet helemaal opgelost.

Althans niet meer dan, het werkte goed totdat ik de client pc geformateerd had en opnieuw ingesteld.
Ik denk niets aan de hand ik heb de netwerkdiskette nog.
maar helaas, ik kan nu op de host pc (deze dus) geen internet meer delen.
Zodra ik dat aanvink krijg ik de foutmelding (zie bijlage).
Ook als ik opnieuw de wizard volg krijg ik een fout dat de wizard niet kan voltooien(reden staat er niet bij).
Ik heb al geprobeerd op alle netwerkaarten te verwijderen van systeem en opnieuw te instaleren.
Toen kwam windows weer met de wizard voor netwerk instaleren , maar kon wederom niet voltooien.
Op de client pc heb ik geen problemen met de wizard, kan gewoon keurig in het netwerk opgenomen worden.

omdat de bijlage waarschijnlijk te groot is voor dit forum heb ik hem hier maar ff gezet
netfout.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan