Microsoft ontdekt groot lek in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
1. Als ie al geplaatst is, sluit deze maar. Ik heb gezocht maar alleen een lek gevonden voor Win 2k.

2.:

Microsoft ontdekt groot lek in Windows
Donderdag, 20 maart 2003 - Microsoft heeft een nieuw lek in Windows ontdekt waarmee kwaadwillenden een computer kunnen overnemen. Het lek komt voor in alle versies.

Het lek is ontdekt in de Windows Script Engine, waarmee het besturingssysteem bepaalde scripttalen, zoals Visual Basic Script (VSB), kan uitvoeren. Dit meldt Microsoft in een nieuw beveiligingsbulletin.

Kwaadwillenden zouden via een speciaal gemaakte website of simpele html-mail het lek kunnen misbruiken om hun eigen codes uit te voeren. Hierdoor krijgt de aanvaller dezelfde mogelijkheden als de op dat moment aangemelde gebruiker.

Microsoft heeft het lek inmiddels als kritiek bestempeld. Dit is Microsofts tweede waarschuwing voor een serieus beveiligingslek binnen een week. Ook voor het nieuwe lek heeft de softwarefabrikant inmiddels een patch ontwikkeld.

Gebruikers van Outlook Express 6.0 en Outlook 2002 kunnen in ieder geval niet via de mail het slachtoffer worden van dit lek, zo laat Microsoft weten. Gebruikers van Outlook 98 en 2000 hoeven zich, indien zij de Outlook Email Security Update hebben geïnstalleerd, ook geen zorgen te maken

Beveiligingsbulletin: http://www.microsoft.com/security/security_bulletins/ms03-008.asp

Patch: http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS03-008.asp?tag=nl

Windows is 1 groot lekkend verhaal aan het worden. :D

Ik ben van mening dat 'kwaadwillenden' alleen je systeem kunnen overnemen als je zelf geen goede firewall hebt. Een beetje firewall gooit alles dicht van buitenaf.

patchen en nog eens patchen

Wederom weer een patch uitgebracht voor Win2000/nt/XP

Flaw in RPC Endpoint Mapper Could Allow Denial of Service Attacks (331953)

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS03-010.asp

Voor download zie http://microsoft.com/downloads/deta...38-A5DE-4810-90F7-097C5B4B9919&displaylang=en

wel eerst de juiste taal selecteren voordat je gaat downloaden.

Verder komt er binnenkort weer een nieuwe patch voor XP, Service Pack 1 maakt computers met Windows XP trager door een storing in de software. Microsoft heeft nog geen patch beschikbaar. [bron webwereld]

Service Pack 1 maakt computers met Windows XP trager door een storing in de software

Hmm, dat heb ik ondervonden. Mijn wisselbestand wordt daar een stuk groter van :(.
Hopen dat die snel komt!

STELLETJE EIEREN!:mad: :evil:

Het probleem met Service Pack 1 (SP1), dat in september 2002 werd uitgegeven, is aan het licht gekomen via een artikel op de 'Knowledge Base' van Microsoft.

Door de storing in de software kunnen programma's die veel geheugen vergen tot tien keer trager opstarten dan Windows XP-systemen zonder SP1. Volgens Microsoft komt de storing voor in zowel de Home- als de Professional XP-editie.

Microsoft heeft nog geen oplossing gevonden die de storing uit de weg ruimt. Wie het probleem nu al wil oplossen wordt aangeraden contact op te nemen met de afdeling Product Support Services. Volgens de fabrikant wordt het probleem in ieder geval verholpen in het - nog uit te geven - Service Pack 2
(webwereld)

En ik maar denken dat mijn geheugen (wisselbestand) niet goed is ingesteld.
Schiet eens op met SP II :(.

om deze reden raad ik ook iedereen af om met XP aan de slag te gaan....

laat ze eerst maar eens geheel op orde zijn, voordat ze een nieuw besturingssysteem lanceren. XP is er nog maar net(de media campagne kan ik me nog goed herinneren) en de opvolger is alweer in de maak..... is toch gewoon pure commercie!!!!

En nu nog steeds loop je maar te patchen voor 98/2000/NT, dat het 1 keer voorkomt in de zoveel tijd ok, maar in 2 weken tijd 2 a 3 patches(ben de tel ff kwijt en dat zegt al genoeg).....

Grtz

Ik snap niet dat ze aan longhorn werken als XP nog niet af is...

Maar goed, back ontopic :).

Me 2...

maar waarschijnlijk werken ze aan een nieuwe(longhorn) omdat XP niet het gewenste resultaat heeft behaald, mede door de economische malaise in de IT-sector...

Waarom vernieuwen als al het oude, 98/NT/2000 nog goed werken en alle software van derde partijen daarmee compatible zijn en niet alle programmatuur werkt naar behoren met XP.

Vernieuw je je OS dan moet je ook al je andere programma's updaten en dat kost geld en dat is er ff niet..... en zeker niet in het MKB

grtz

M$ moet toch geld verdienen aan ons arme sloebers, trouwens het eerste besturingssysteem van hun dat perfect werkt moet nog steeds komen, maar ja wat wil je als je de markt in handen hebt.

Geplaatst door Blue Thunder
M$ moet toch geld verdienen aan ons arme sloebers, trouwens het eerste besturingssysteem van hun dat perfect werkt moet nog steeds komen, maar ja wat wil je als je de markt in handen hebt.

Min. 10 jaar volgens Gates zelf.

Wat is MKB?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan