Flash: Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoopy

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
hey,

ik heb met flash een controlerke gemaakt om het geluid te bedienen op mijn site

maar nu is die file over de 5mb, dus telkens als ik er iets verander moet ik 5mb uploaden naar mijn site, wat redelijk lang duurt

kan ik dit anders oplossen? ik had ged8 te verwijzen naar een muziekbestand ipv dat in te halen in flash ofzo

Greetz

Ik neem aan gezien te grootte dat je een heel liedje in die flash hebt geimporteerd? Dat kun je het beste niet doen, maak er dan een loop van die steeds 10 sec. duurt.

Dat het bestand 5mb is geworden door dat muziekmenu zelf lijkt me niet zo.

ja zoiets had ik

maar het probleem is dat je er zot van wordt als je om de 10sec hetzelfde hoord, daarom heb ik een liedje genomen, dat toevallig 5.30min duurt :s

Laatst bewerkt:
Flash is juist ideaal voor dit soort dingen,

Importeer het nummer in Flash,
sleep het nummer op de stage in het eerste keyframe
en voeg net zoveel frames toe als het nummer lang is.

(Wanneer het "blauwe streepje" ophoudt is de muziek afgelopen he, het kunnen wel 5000 frames zijn - géén keyframes dus!)

Ga dan naar het Properties Panel, klik op het eerste frame en stel dan de eigenschappen van sound in op "stream".

Even publiceren en je kunt hem zo aanroepen via loadMovie. Nu wordt het nummer niet eerst helemaal binnengehaald, maar "realtime" afgespeeld.

Succes!

Flash vraag

Deze thread is al "oud" maar het sluit precies aan op mijn probleem.

Ik heb een flashintro met muziek. Maar hoe zorg ik dat mijn intro synchroon loopt met mijn animaties?

Ik krijg dat niet voor elkaar...

Groetjes Debby

Waarom zet je de sound niet in een apparte swf file ?

Bv. maak een bgsound.swf en zet hier het muziekje in.

In je *.swf geef je in het eerste frame het cmd:

loadMovieNum("bgsound.swf", 1);

Op deze manier hoef je niet steeds die 5mb "best wel veel" opnieuw te uploaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan