Het systeem kon het opgegeven bestand niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Het gebeurt me steeds vaker dat ik een internetpagina moet herladen voordat ik een afbeelding ervan kan opslaan. Eerst dacht ik dat het lag aan de grootte van de afbeeldingen (op b.v. http://www.imageafter.com/clippings.php?add_to_clippings=3929 - prachtige maar erg grote foto's), maar dat blijkt niet het geval te zijn. Meestal gaat het zo: ik laad een pagina, en kan 1 afbeelding opslaan. Bij een tweede afbeelding krijg ik de mededeling "Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden"; dat krijg ik trouwens ook als ik een eerste afbeelding niet meteen na het laden opsla, maar b.v. pas 10 of 15 seconden later. Als ik dan de pagina heb vernieuwd is het weer even ok, maar lastig is het wel.

Kan het iets met adsl te maken hebben?

Wie kent dit probleem en wat is er aan te doen? [Ik werk met XP, IExpl. 6.0, geheugen 256 MB, Pentium 4 (2 GHz).]

Bedankt alvast voor je antwoord,

I.

Nu toch zelf de oplossing gevonden, of liever via de Nieuwsgroepen bij Microsoft.nl: het legen van de Temporary Internet Files lost het probleem op. Idioot dat Windows zelf daar dan niet op komt (of met een suggestie komt), en blijkbaar lopen niet veel anderen tegen dit probleem op?
In ieder geval, eindelijk opgelost.

I.

Ik heb > 500 mb aan temp. i-net files en soms gooit explorer gewoon afbeeldingen door elkaar. Kan favicons niet vinden en ga zo maar door.
Ik denk dat het er gewoon te veel worden.

Tja, ik denk het ook ... maar toch heel maf, in een digitaal opbergsysteem zou het aantal er toch helemaal niet toe moeten doen.
Nou ja, Windows ... altijd weer verrassingen.

Bedankt XP_PC, maar dit is een exe-bestand, wat doet het precies?

Ja, ik heb Winzip, en ik weet dat het programma cleant, maar wat, en hoe dan precies? Ik ben dan altijd wat huiverig dat er dingen worden weggegooid die ik niet weg wil hebben. :-)

I.

Open maar. Eerst gaat hij scannen, dan pas moet je vinkjes zetten en op clean drukken. Veilig dus.

Hij is echt goed.

ik snap er niets van

Winzip "cleant"? Ik heb Winzip. Het programma zipped en unzipped. Ik kan nergens een "clean" (schoonmaak; dus bestand weggooi) functie ontdekken. Maar ik ben nooit te oud om te leren.

sgrav000

Re: ik snap er niets van

Geplaatst door sgrav000
Winzip "cleant"? Ik heb Winzip. Het programma zipped en unzipped. Ik kan nergens een "clean" (schoonmaak; dus bestand weggooi) functie ontdekken. Maar ik ben nooit te oud om te leren.

sgrav000

misverstand hier denk ik, het is niet winzip die cleant maar het proggie dat je er mee ge-unzipt hebt.......
Ik denk dat het dat is dat xp_pc bedoelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan