foutmelding bij instal. webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monique70

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
help!!! Hallo,
Ik heb een rpobleempje met het installeren van mijn USB webcam.Heb hem gizteren gekocht en krijg bijna aan het einde van de installatie een foutmelding.Er staat dan...Error 1722.There is a problem with this Windows Installer package.A program run as part of the setup did not finish as expected.Contact your support personnel or package vendor.
Ik heb windows 98....
Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen,want ik wordt er een beetje moedeloos van.
Alvast bedankt voor de reactie.
Monique

is er al

Hoi Bennie,
Het bestand dat je me hebt geadviseerd ye downloaden,bestaat al......
Die melding kreeg ik toen ik het opgeslagen had en wilde installeren.
Bedankt voor het meedenken.....

Kan je me iets meer info geven over je Webcam? Merk en type? Heb je andere USB-apparaten? Zo ja, daarmee ook problemen? Zie je in apparaatbeheer nog uitroeptekens? Kijk ook eens bij eigenschappen van deze computer en dan bij tabblad algemeen. Zie je daar nog iets staan van "compatibiliteitsmodus"?

Groetjes,
Bennie

hoi Bennie,

Ik kan je het volgende vertellen over mijn webcam...
Het is een mij onbekend merk nl. Sweex...Er staat op de doos....CIF sensor support
Multi video output,RGB and 1420
25 frames per second
Windows 95,98,ME,2000

Systeem eisen:
Pentium CPU 166Mhz of hoger.....deze pc is een pentium 2
een vrije USB poort....die is er
Minimaal 10 MB harddisc ruimte,die is er ook
Windows 9x /Windows ME / Windows 2000

Op de achterkant van het boekjestaat een nummer,maar of dat het type nummer is weet ik niet...Er staat...JA000010
WEBCAM
Sweex 2002

Verder heb ik op USb nog mijn printer staan...Een 3 in 1 apparaat van HP.Dat werkt allemaal...Ook kan ik mijn digitale camera gewoon gebruiken via USB.Dan haal ik er één uit en doe vervolgens de USB kabel van mijn digitale camera erin.Neem aan dat dat niets uitmaakt....

Ik heb in de lijst alleen mijn webcam met een geel uitroepteken staan.
Bij deze computer en eigenschappen algemeen...staat niets over compatibiteitsmodus....
Bij deze computer en eigenschappen en dan tabblad prestaties,stond wel nog hetvolgende....Pc-kaarten:er zijn geen kaartsockets geinstalleerd.Ik weet niet of dat nog iets met mijn probleem te maken heeft,maar ik dacht ik vermeld het even....
Bedankt weer Bennie...
groetjes van mij...

Op de site van Sweex staan vrij recente drivers:
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=71&s=2

Heb je die al geprobeerd? Het uitroepteken in apparaatbeheer geeft aan dat er een driverprobleem is. Probeer het met de drivers van hun site.

Op hun site kan je ook een PDF-handleiding downloaden met installatieinstructies.

Groetjes,
Bennie

niet gelukt

Hoi Bennie,
Ik ben op de site geweest die jij me verwees,maar het is me allemaal niet gelukt.Ik heb het wel gewoon geïnstalleerd en het sturingsprogramma stond al geïnstalleerd,maar ondanks dat is het me nog steeds niet gelukt.Ik baal er best wel van,dat zal je wel kunnen begrijoen denk ik.Ik heb onderweg weer foutmeldingen gehad,maar ik weet niet goed meer wat ik heb gedaan waardoor ik die foutmelding kreeg.Het was in elk geval een klein scherm waarop hetvolgende stond...
Install Shield.
1152:Error exacting
'C:\WINDOWS\TEMP\_is6212\Setup.INI'
to the temporary location

Het meest geschikte stuurprogramma voor dit apparaat is al geïnstalleerd.

En ook nog steeds.....
Smart Camera Ver 2.1
Error 1722

Ik weet het gewoon echt niet meer en ik denk dat ik er gewoon iemand bij moet halen....
Ik kom er gewoon niet uit...

Ik weet niet of je nog iets met deze info kan,maar ik wil je in elk geval enorm bedanken voor wat je voor me hebt gedaan!!!
Groetjes van mij.....,

geel uitroepteken

Dat gele uitroepteken staat er ook nog steeds.Ik heb na de installatie van de stuurprogramma's e.d.de cd-rom opnieuw geïnstalleerd,want hij was eraf.Nu staat er nog steeds dat gele uitroepteken....

Ik weet het echt niet meer hoor!!!

groetjes,

Monique,

Haal eerste de driver weg van de camera, via apparaatbeheer, daar waar dat uitroepteken staat.

Leeg ook je tempmap via de verkenner. Defragmenteer ook de harde schijf. Start je PC daarna opnieuw op en probeer opnieuw de installatie met die nieuwe drivers.

Ja, dit zijn vervelende en frusterende dingen. Maar soms is geduld een schone zaak ...:)

Nog een vraagje: welke versie van Internet Explorer heb je?

Als je er écht niet uitkomt, zou ik ermee teruggaan naar de winkel en de winkelier vragen om tekst en uitleg.

Groetjes,
Bennie

alles gedaan en nieuwe gegevens

Hoi Bennie,
Ik heb alles gedaan zoals je onschreven hebt.Ook de défragmentatie en opnieuw geïnstalleerd.Nu heb ik wel andere dingen.Misschien dat je daar iets wijs uit kan komen...
Als ik kijk bij configuratiescherm en dan bij scanners en camera's ,dan bij SmartCam CIF en eigenschappen.....dan staat daar o.a. Apparaat gereed.
Dat lijkt me dus goed...
Als ik vervolgens klik op Camera of scanner testen,dan krijg ik een schermpje met
DE TEST IS GELUKT
Diagnostische test voor scanner of camera is succesvol.
Lijkt me ook niet slecht...
Bij systeem en apparaatbeheer staat overigens nog steeds dat gele uitroepteken!

Maar nu andere gegevens.....Als ik ga naar START en PROGRAMMA'S...dan staat in die hele rij ook SmartCam CIF en daaruit komt weer een schermpje met ...
AMCap
Uninstall
VideoCap

Als ik klik op AMCap dan verschijnt.....
FOUT
Sorry,you have no video capture hardware

Als ik klik op VideoCap dan verschijnt........
VidCap
Vastlegapparaat niet gevonden

Kan je hier misschien iets mee,want ik denk dat daar mogelijk de fout kan zitten.....maar hoe los ik die weer op?

Dank je wel!!!
Groetjes,

Monique, dat gele uitroepteken is NIET goed. Dat wijst er nog steeds op dat de driver niet goed is geïnstalleerd ("Vastlegapparaat niet gevonden" wijst daar ook op). Ik zou ALLE software deïnstalleren die bij die webcam hoort. Verwijder daarna wederom (zucht ...) de driver van de webcam. Ontkoppel dan de camera van je PC. Start PC opnieuw en installeer dan opnieuw de software.

Ik zou ook zeker contact opnemen met de support van Sweex:
http://www.sweex.nl/content.asp?dataID=706

Groetjes,
Bennie

andere oplossing

Hoi Bennie,
Ik heb een andere oplossing gevonden voor mijn probleem.....
Ik heb mijn webcam naar de winkel terug gebracht en mijn geld terug gekregen.Ze hebben de webcam daar ook nog getest en wat blijkt......daar deed ie het ook niet!!! Ik was al bang dat ik echt blond was...niets verkeerds over blonde mensen,maar slechts over het gezegde daarover.... Ik ben naar Dixons gegaan en heb daar een hele andere webcam gekocht.Wel duurder,maar dat had ik er wel voor over,want zoals blijkt......goedkoop is duurkoop.....
Ik wil je ontzettend bedanken voor al je hulp en moeite dat het je heeft gekost om mij te helpen..BEDANKT Bennie!!!!
groetjes van mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan