Modemactiviteit na uitschakelen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

nandaloe

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2002
Hallo
Ik heb sinds kort een nieuwe pc met een P4 2.66 op een Asus P4S8X-X mobo met lan onboard.
Nu is het zo , als ik mijn pc uitschakel , het kabelmodem continu up en download activiteit laat zien.
De up en download ledjes blijven knipperen totdat ik bv de stroom van de pc afhaal.
In het bios heb ik de wake-up functie op disabled staan en als ik de pc uitdoe , is ie ook echt uit.
Wat kan er de oorzaak van zijn dat het modem steeds maar een soort van verbinding blijft behouden?
bvd

groetjes
nanda

Is de PC rechtstreeks aangesloten op de modem, of zit er nog iets tussen?

Hoi Steve
De pc is inderdaad rechtstreeks aangesloten.
Bij mijn oude pc , met een realtek netwerkkaartje , was alles ook echt uit als ik de pc uitzette.

groetjes
nanda

Die wake-up functie, bedoel je daarmee WOL (Wake-On-LAN)?

Ja die bedoel ik , omdat ik dacht dat die er iets mee te maken had.

Als je de netwerkkabel uit de PC haalt branden de lichtjes ook niet meer veronderstel ik?

Het ligt dus duidelijk op het niveau van netwerkkaart/moedebord.

Zie je nog andere gelijkaardige opties in je BIOS? En wat gebeurt er als je ACPI uitschakelt (in het Power Menu)?

De ACPI stond al op disabled , maar heb hem net even op enabled gehad en dit maakte geen verschil.
En echt veel andere opties betreffende LAN kom ik niet tegen , behalve dan dat wake-up gebeuren.

Oja, klopt het dat er geen mails meer komen als er op een berichtje gereageerd is?

Laatst bewerkt:
Normaal gezien krijg je mail.. Je zal waarschijnlijk per ongeluk op iets geklikt hebben.

Wat betreft je probleem; Op de supportsite van Asus heb ik niets gevonden, dus ik stel voor dat je hen eens een mailtje stuurt.. www.asus.com

Hoi Steve
Ja dat ga ik maar eens proberen.
In ieder geval bedankt voor je reacties en hulp.

groetjes
nanda

p.s. de mails komen nu wel weer door

Ik heb m'n oude realtek netwerkkaartje weer geplaatst
en het probleem(?) is opgelost.
Bedankt voor het meedenken.

groetjes nanda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan