Nieuw lek in Windows gevonden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Nieuw lek in Windows gevonden...

Microsoft heeft een nieuwe waarschuwing laten uitgaan voor een pas gevonden beveiligingslek in de Windowsversies NT 4, 2000 en XP. Dankzij een stukje ongecontroleerd geheugen in de kernel van deze bedrijfssystemen kan een eventuele hacker zichzelf toegang tot alle getroffen computers verschaffen.

Verder lezen+links: http://www.breekpunt.net/nieuwsbericht.asp?id=6626

Bedankt, we zijn weer up to date

Groeten Oossie

Kernel-patch kan rem zijn op snelheid Windows XP.

Deze week nog berichtte Breekpunt dat Microsoft een nieuwe patch voor Windows XP had klaarstaan. Deze patch dichtte een beveiligingslek in de kernel van Windows XP. Al vrij snel na het verschijnen van deze patch doken de eerste berichten op dat na het installeren van de patch voor Windows XP programma's beduidend trager opstartten.

Verder lezen: http://www.breekpunt.net/artikel.asp?Artikel=6644

Geplaatst door virtually
wanneer zou er een topic komen, "Geen lekken gevonden in Windows". ;-)

1 april 2004 ? :D

Als er mensen zijn die problemen hebben met deze update kun je hem gewoon weer de-installeren in Configuratiescherm > Software

Groetjes,

Pieter

1+1=2

Hoi Pieter en andere helpmijers.
Na dat ik mijn systeem met 256 MB intern geheugen had opgewaardeerd dacht ik van het probleem af te zijn.
Maar dit was maar van korte duur:(
Diverse keren gebeurde dat als ik een programma opende deze bleef "hangen" of duidelijk merkbaar traag werd geopend. Vaker zelf zo erg dat de enige uitweg was Ctrl>Alt>Delete. En zelf dit duurde lang. Uiteraard dit niet ten koste van extra geprikt geheugen. Dit blijft goed merkbaar. Ben tot de conclusie gekomen na wat info op het net o.a om Q811493 te verwijderen. Na dat ik dit verwijdert heb geen problemen meer!! Ga nou als een speer door de programmas heen.
Nadat ik de pc had reboot en Explorer starte kreeg ik niet mijn eigen startpagina van @home, maar van ome Bill vol met Windows Updates:evil:

Laatst bewerkt:
dit komt door RT virusscanners, igg dat claimen ze op MS site, als je die uitzet zou het wel goed moeten werken, zelf heb ik dit niet getest. Ik heb gewoon maar voorlopig de update er weer af gegooit Ik wacht wel tot ze nieuwe goede uitbrengen.

Ja saldos het moet wel aan die patch hebben gelegen, dat lijkt mij wel erg duidelijk. Tot heden werkt Xp bij mij weer als vanouds. En als je de verhalen leest en hoort van mensen met hetzelfde probleem ligt het er toch dik bovenop. Zal ook eens contact opnemen met de helpdesk van microsoft, maar of dit helpt betwijfel ik!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan