Irritant beeld(scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fred1

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2001
Ik heb de laatste dagen last van een irritante storing van mijn beeld(scherm) (Philips 109B). Het lijkt een soort atmosferische storing alsof het signaal van het draadloze toetsenbord of muis het beeld stoort. Het beeld staat zowel aan de boven en onderkant niet stil en met name aan de onderkant lopen er allerlei dunne zwarte lijntjes door het beeld.(Tjonge wat een kromme omschrijving).

Ik heb al de refreshrate aangepast, nieuwe drivers geïnstallleerd, bekabeling bekeken etc, niets helpt. Daarnaast zijn de kleuren goed, alleen het beeld wil niet stil staan.

Heb je de Herz van het beeldscherm niet te hoog staan? Zet em es als test op 60Hz, is et beeld nu wel trillingsvrij?
Staan er geen boxen naast de monitor?

hoi,

beweeg terwijl je scherm opstaat de kabel achteraan eens ( niet de stroomkabel )
bij mij hielp dit.

ik "gok" op de videonoise en / of clockwaarde die niet goed (meer) staat.

Kijk op je onscreenmenu en "surf" naar deze optie. Noteer de waardes even en ga vervolgens deze eens wat ophogen dan wel verlagen.

Gebruik desnoods het bij de monitor geleverde Philipsprogje om de videonoise en clocktest uit te voeren voor de juiste instellingen.

Excuus voor de late reactië:

Ik heb de refreshrate al een aantal malen aangepast zonder succes. Ik heb wel boxen en de receivers van het toetsenbord en muis naast de monitor staan, maar op ruime afstand. Dat kan het volgens mij niet zijn en heb ook nog even de kabel heen en weer bewogen.....helaas.

Het is ook niet zo dat ie permanent stoort. nu bv even niet maar zeker wel weer straks.

Pasja: Ik ben op zoek gegaan naar je opties maar kan ze niet vinden in het OSmenu of in de handleiding.

In het hoofdmenu van het os zitten ze bij mijn monitor onder :

"Image optimization"

(mijn monitor is de Brilliance 180P)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan