Packard bell & winxp pro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BiGWXXL

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Goedemoederdag membres,
Een kennis van mij is bezig met het installeren van winxp pro op een packard bell puter.
Alles gaat goed, partitioneren, formatteren, ja; zelfs installeren gaat goed.
Maaar dan komen de problemen,
1 hij woont 80 km hiervandaan dus ik kan niet ff snel langswippen.
2 zijn muis en toetsenbord reageren niet, en dat is dan nix nada niente.
Hij is geswitched van usb naar serial poorten, andersom, één voor één veranderd, maar niets helpt.
Is er iets in het bios dat veranderd kan/ moet worden?
is het een bekend probleem (behalve dan dat het een hackard hell machine is)
Hij is zo goed als á technisch, het enige dat ik weet is dat hij een logitech muis en (waarschijnlijk) ook een logitech toetsenbord heeft.
verdere gegevens,
amd? (1)700 mhz ??
mobo; onbekend
Pb machine 1700 series

Kortom errug weinig, maar wie weet wat er uitkomt,
ik sta open voor alle suggesties

BiGWXXL

hij moet kijken of er geen uitroeptekens staan, bij muis en toetsenbord, je kan ook niet in veilige modus opstarten, om te kijken of de muis en toetsenbord het dan wel doet. in de bios moeten je poorten op enabled staan.

Ook de veilige modus doet nix, helaas,,,,,
maar welke poorten bedoel je de seriële?? of alle ?

waar het toetsenbord en muis op aangesloten zijn.
staan er geen uitroeptekens ofzo bij muis en toetsenbord, bij hardware?

de bios moeten je poorten op enabled staan.

welke poorten bedoel je hierboven??

enneh hij kan dus niets doen om te kijken of er uitroeptekens staan, omdat...juist; de muis het niet doet.

trouwens fijn dat je er bent
BiGWXXL

Okay ik kijk ze wel ff door,
wie weet?
bedankt so far seeburg
BiGWXXL

heeft hij de cordless en optical versie van muis en toetsenbord of zitten er kabeltjes aan?

In het eerste geval (heb ik ook) is een oplossing om de batterijen even te verwijderen, uit muis en toetsenbord, de pc uit te zetten, daarna weer aanzetten, batterijen erin en dan op zowel de zender als het toetsenbord het "zend"knopje even in te drukken. Er wordt een nieuw "kanaal" aan de apparaten toegewezen en het spul gaat werken.

As ze beide een "staart" hebben, jammer, dan werkt het bovenstaande niet :(

Helaas pasja, ze zijn idd voorzien v e staart en wat mij betreft mogen ze ook pootjes krijgen :D

Bedankt

BIGWXXL

ps is dit typisch een voorbeeld vana packard hell of zijn er ook andere machines met deze comptatibiliteitskuren???
BiGW

Misschien een dom antwoord, maar hij is geswitched van usb naar seriel poorten, gebruik hij usb ook niet meer voor zijn toetsenbord en muis??

Als dt zo is zal hij hoogst waarschijnlijk ook in zijn bios die aanpassing moeten doen. En het is inderdaad heel lastig om met de computer te werken die niet reageerd op muis of toetsenbord (heb zelf ook dit probleem een keer gehad)

[edit]
overigens als hij deze wijzigingen wil doorvoeren zal hij eerst even toetsenbord in usb moeten doen, dan wijzigingen in bios doorvoeren, opnieuw opstarten alleen nu met toetsenbord niet meer in usb.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Staan er uitroeptekens zoals seeburg100 al eens gevraagt heefd? Start>Configuratiescherm>Systeem>Hardware>Apparaatbeheer.

Geplaatst door l.slaats.
Staan er uitroeptekens zoals seeburg100 al eens gevraagt heefd? Start>Configuratiescherm>Systeem>Hardware>Apparaatbeheer.
dit gaat een beetje moeilijk als het toetsenbord en de muis het niet doet:D

tsssj, jongens wat een respons,
weet wel dat ik in almere zit en hij in den haag... hmmm ik kan dus niets uitvoeren en alleen vanavond via de telefoon iets uitleggen aan iemand die niet echt veel van puters weet.
Dus allemaal heel erg bedankt en ik zal 't ' m allemaal voorleggen.
Alleen die bios upgrade zie ik niet zitten en:
dan kan je de voorste USB poorten in de BIOS uitzetten
ik weet dus niet of er voorste en of achterste usb poorten opzitten.

stigter; dat zou misschien kunnen werken, maar waar zit de muis in de bios>???

maar ik leg dit allemaal voor
thnxz ook namens denhaag
BiGWXXL

Geef ff exact aan welk type mobo erin zit.
Het antwoord wat je kreeg voor een BIOS update is inderdaad de enige optie om alles weer aan de praat te krijgen.

Greetz Patrick

dit euvel heb ik bij een kennis ook meegemaakt,dit is verholpen door,een ander toetsenbord en muis op de ps2 poorten aan te sluiten,misschien ook een optie voor je.
succes.

Geplaatst door peter38
dit euvel heb ik bij een kennis ook meegemaakt,dit is verholpen door,een ander toetsenbord en muis op de ps2 poorten aan te sluiten,misschien ook een optie voor je.
succes.

Wel een dure optie. lolzzz

Greetz Patrick

@bigwxxl

In mijn ogen is dat de enige oplossing.
Volgens mij is er in de bios aangegeven dat het toetsenbord en muis via usb worden aangestuurd. Als je dan de ps/2 gebruikt worden ze niet herkend.

Het toetsenbord dus weer terug op usb zetten, dan opstarten, naar bios gaan.. (dan moet het toetsenbord dus wél werken, anders kan het niet) Daar aangeven (gewoon even zoeken, staat bij de recente biossen duidelijk vermeld) dat je muis en toetsenbord via ps/2 gaan.
Saven en opnieuw opstarten. Dan moet hij het gewoon doen.

Een ander toetsenbord en muis kopen is onzin, als alles het gewoon heeft gedaan moet hij het nu ook doen.
Heeft je maatje uberhaupt in zijn bios gezeten? Zonee, dan hoef je nu ook niet in je bios te zijn.
Dus vraag eerst maar eens even wat hij allemaal veranderd heeft, voordat je in de bios gaat zitten rommelen.

@Patrickt
Overigens heb ik ook packard bell gehad en geen enkele moeite om vanaf win98 naar xp te gaan. (zelfs niet met upgrate mobo en cpu) Dus ik vraag me af waarom een bios update de enige mogelijkheid is om dit probleem op te lossen.

Nou ja; zo héél erg duur is dat natuurlijk ook niet en hij heeft tenslotte ook xp gekocht en om dat dan maar in de kast te laten staan.....
Maar het was wél mijn eeerste vraag aan hem zo van " heb je geen oude muis liggen"
maar helaas........
BiGWXXL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan