Waar zijn al mijn GBs?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1234

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Hallo,

Als ik bij Windows XP Profesional naar Deze Computer ga en dan naar de eigenschappen van mijn C:-schijf kijk zie ik dat ik nog 8,02GB vrij heb van de 19,5. Dus zou 19,5-8,02=11,48 GB gebruikt moeten zijn. Wanneer ik echter alle mappen selecteer en dan eigenschappen doe heb ik maar 5,08GB gebruikt. Dit is een verschil van 6gb!!!

Mijn harde schijf is een WD 80GB, 8MB cache schijf. Deze is verdeeld in 3 parties.

Mzzls,
Pascal

zoek eens op temp files, bekijk ze en leeg wat je kwijt wilt. mogelijk doe je veel met audio en videobestanden?

Vink eerst ff aan dat je verborgen bestanden en mappen kan zien .
Ga dan naar dit pad : C:\Documents and Settings\Jou user naam\Local Settings\Temporary Internet Files.

Klik deze map met rechts aan en kijk eens bij de eigenschappen , ik heb wel eens gehad dat de map leeg was en toch 3 gb aangaf ?

Et wisselbestand gebruikt ook ruimte evenals Systeemherstel.

En de prullenbak?
Standaard staat die op 10% van iedere partitie!

Wat betreft tempbestanden vind ie niet veel, iets van 30mb.

De temporary internetmap is iets van 20mb.

Die bestanden van wisselbestand en systeemherstel, zijn die niet zichtbaar?

Want dat systeembestand zou bestwel eens heel groot kunnen zijn, aangezien ik die op maximaal heb staan.

Ik vind het wel heel erg vreemd....

edit: Op een andere PC met Win98 heb ik dit ook al eens gehad, een schijfcontrole hielp hierbij, geldt dit ook voor WinXP? (heb alleen de standaard controle gedaan en dat hielp niet, misschien de extra controle?)

Mzzls,
Pascal

Je kunt ook schijfopruiming doen , maak eerst goed herstelpunt aan ,ga naar schijfopruiming> opties en dan de derde optie alle herstelpunten opruimen behalve de laatste .

Roby super erg bedankt voor je tip! Dit was het probleem.

Nadat ik de actie heb uitgevoerd die je aanraadde heb ik 5gb "teruggekregen" Die andere GB zal dan het virtueel geheugen zijn.

Iedereen bedankt voor zijn of haar hulp!

Mzzls,
Pascal

Nu heb ik nog een klein vraagje:
Is het mogelijk om de herstelbestanden op een andere schijf te zetten? Ik heb namelijk speciaal een schijf van 15gb voor backup en dergelijke....

Mzzls,
Pascal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan