Genieten van bandbreedte

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred2003

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
HEE, goedeavond luitjes.

Ik heb thuis een netwerkié op 100 mbps.
Als ik nu een bestand kopieer van één pc naar een andere dan, zo zie ik in taakbeheer, wordt er nooit meer als 75 procent van de verbinding gebruikt! als ik het netwerk overzet op 10 MBPS dan blijft die zelfde +/- 75 % bestaan. Weet iemand hoe dat ken komen en of er een middel is om gewoon lekker de volle 100% van je netwerk bandbreedte ter beschikking te hebben?

Mazzeltov

Dat komt doordat de bandbreedte-reservering in netwerken, die veroorzaakt worden door het QoS (Quality of Service).

Er zijn tooltjes om dit uit te schakelen, ik heb dit gedaan met XP antispy

Groeten Oossie

Ik heb even snel wat research gedaan naar QoS en ben er in ieder geval achter gekomen dat deze service uit staat tenzij je hem configureerd. Hier kan het dus nie aan leggen. nog andere suggesties?

Geplaatst door fred2003
HEE, goedeavond luitjes.

Ik heb thuis een netwerkié op 100 mbps.
Als ik nu een bestand kopieer van één pc naar een andere dan, zo zie ik in taakbeheer, wordt er nooit meer als 75 procent van de verbinding gebruikt! als ik het netwerk overzet op 10 MBPS dan blijft die zelfde +/- 75 % bestaan. Weet iemand hoe dat ken komen en of er een middel is om gewoon lekker de volle 100% van je netwerk bandbreedte ter beschikking te hebben?

Mazzeltov

Vind het allemaal maar raar ik maak meestal tussen de 1% en 4% gebruik inplaats van 75% maar ben op het moment toch met kazaa met 75 kb/s aan het downloaden , dan vraag ik me af als ik 100% van mijn bandbreedte gebruikt hoe snel kan ik dan wel niet downen ???

Ik schrijf toch duidelijk dat ik het over NETWERK heb. Daarmee bedoel ik dus LAN

Geplaatst door fred2003
Ik schrijf toch duidelijk dat ik het over NETWERK heb. Daarmee bedoel ik dus LAN

Ah neemt u me niet kwalijk :D

Maar hier nog een tweak voor het versnellen van file sharing in het netwerk met XP.

Start/Run/Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Explorer\RemoteComputer\NameSpace. Delete the key called {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} and reboot.

bedankt man. heb je mischien de pagina waar je deze tweak van hebt gedownload. Ik heb de gewoonte om min of meer te begrijpen wat ik doe :)

Geplaatst door fred2003
bedankt man. heb je mischien de pagina waar je deze tweak van hebt gedownload. Ik heb de gewoonte om min of meer te begrijpen wat ik doe :)

Ja hij komt van deze je kunt hem vinden onder de kop van : System & System Performance Edits for Windows XP
dan ff klikken op : Speed up Share Viewing .

Staat alleen weinig info bij ,maar ik heb me laten vertellen dat het gaat om het feit dat ie niet eerst naar randapperatuur gaat zoeken in je netwerk en dat ie daarom sneller draaid het werkt bij mijn perfect ,kan net zo snel door mijn netwerk dan dat ik door de verkenner ga of bestanden verplaats .

router aanwezig ?

check daarvan eens de mtu waarde.

gaat vaak via telnet.

de default van routers is niet altijd de 1500 die xp gebruikt wat resulteert in fragmentatie van data.

zorg ook voor de nieuwste drivers voor de netwerkkaarten.

check daarna of alles wel op half duplex staat.

pe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan