zelf hosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankgbosman

Verenigingslid
Lid geworden
20 jul 2002
bedankt allemaal voor de hulp met apache, hij draait.

maar nu heb ik nog een vraagje. ik master een aantal websites. die wil ik er een van graag op mijn pc hosten. hoe doe ik dat. (graag langzame uitleg want ik ben niet zo snel :)

o ja, dat helpt echt, meneer het blaataap: 'zet 'm in je root en dan naar je ip laten gaan', dat helpt echt, nu is alles duidelijk.:p

kan de oplossing iets gedetaileerder worden verteld?

right.. je hebt nodig:

een webserver zoals apache, iss, xitami of simpleserver:WWW. (die laatste vooral als je het simpel wil houden)...

Dan heb je je IP adres nodig; bij adsl heb je meestal een vast IP, bij kabel lang niet altijd.

je start je server en je stuurt je bezoekers naar http://123jouwipdus/

Zodra er een pagina in de "root" (de hoofdmap van je server) staat die index.htm(l) heet krijg je die nu te zien..

t.

Zo dat is duidelijker, bedankt teacher!

Nog twee vragen: wat te doen als ik geen vast ip heb?

Ten tweede als ik een domein heb geregistreerd bij de VIP, hoe kan ik dan die geregistreerde domein-naam koppelen aan mijn pc/server

als je geen vast ip hebt kan je gebruik maken van een dns-service zoals www.dyndns.com (er zijn er meer hoor).

Als je al een domeinnaam hebt zul je aan de beheerder van die domeinnaam moeten vragen of die de dns records aan wil passen zodat de naam naar jouw IP adres verwijst. Anders kan je bijvoorbeeld op www.zoneedit.com eea zelf beheren. (die hebben trouwens ook een dynamics dns service)

Waar je wel rekening mee moet houden; lang niet alle providers staan toe dat je zelf host. Verder is de upload beperkt; je site zal niet echt snel zijn daardoor. Ook gaat dat dataverkeer ten koste van jouw bandbreedte en een evt datalimiet van je provider.
En, je PC moet dus dag en nacht aanstaan...

t.

Bedankt teacher, zo kan ik er mee uit de voeten.

Je site-tips zijn goed: ik kwam er mee weg.

Ook kan ik iedereen de SimpleServer: WWW aanbevelen. Met Apache was ik dagen bezig, met deze nog geen minuut.

Geplaatst door frankgbosman
Bedankt teacher, zo kan ik er mee uit de voeten.

Je site-tips zijn goed: ik kwam er mee weg.

Ook kan ik iedereen de SimpleServer: WWW aanbevelen. Met Apache was ik dagen bezig, met deze nog geen minuut.

Ja, ok, maar er is ook wel een verschil tussen de mogelijkheden van simpleserver en apache. (alhoewel simpleserver wel met ssi kan werken). Maar het is idd een reteklein en snel programma... :)

t.

simpleserver is leuk om mee te beginnen: het geeft je moed om aan het zwaardere (lees: apache) werk te kunnen gaan.

ik heb trouwens nog een klein vraagje: als ik meerdere domeinen wil hosten, hoe doe ik dat dan?

dan kom je dus idd terecht bij bijv apache> virtual hosts.

t.

dat dacht ik al en apache draait inmiddels goed. heb je ergens een tutorial virtual hosts bij apache?

dat had ik kunnen bedenken, maar deze aanwijzingen zijn me toch iets te technisch, heb je misschien een makkelijkere tutorial?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan