Melding Windows-Registerherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

R.v.d.Weijden

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2003
Hoi ik heb regelmatig last van een melding als ik Windows XP-Pro opstart, als ik geluk heb dan kan ik doorwerken en anders verdwijnen mijn pictogrammen van het bureaublad, en er valt niks meer op te starten.
Ook bij een herstart alleen maar het bureaublad zonder de pictogrammen.
Als ik dan ctrl-alt-del indruk kan ik via taakbeheer nog wel b.v wincommander opstarten en een paar programma's, maar ik krijg wat ik ook doe niks meer terug, zelfs systeemherstel weigert dan, ook norton systemworks start niet op, en ben dan genoodzaakt om de schijf te formatteren.
Ik heb een Compaq comp. 500 Mhz pentium 3 met 512 intern geheugen een videokaart Nvidea Gforce MX 400 met 64 mb geheugen 3D onderstuening 2 harde schijven 30 en 40 gig.
De melding die ik krijg is :

Windows-Registerherstel X

Het systeem heeft een van de bestanden met de registergegevens van het systeem moeten herstellen door middel van een logboek of een vervangende kopie.
Het herstellen is gelukt.
OK
Waarschijnlijk is het een melding doordat windows iets niet goed afgesloten heeft maar ik zou niet weten wat daar ik de compo. normaal laat uitwerken tot hij vanzelf afsluit.
Dat ik alles opnieuw moest installeren hierdoor is nu in een 4 tal maanden al 5 keer gebeurd.
Weet iemand hier raad mee?
B.v.d. René.........

Hoi welkom op Helpmij.:)

Kan je mischien de exacte foutmelding geven waardoor windows het register wil herstellen?

Re windows-Registerherstel

Dit is de enige melding die hij aangeeft als Windows wordt gestart.
Verder geen teken van leven meer in de pc.
Dus ik weet ook niet waar de melding vandaan komt, anders kon ik äls het een programma was die de fout veroorzaakte"dit programma erafhalen en of aanpassen.
Vandaar mijn vraag.
Dit scherm met de melding krijg ik als windows wordt opgestart, het is dus het eerste wat ik krijg op mijn scherm.
Ik heb Norton anyivirus 2003 / systemworks 2003 / en internet firewall 2003 erop staan. (was ik nog vergeten te vermelden).
Maar verder geen melding (ik kan ook niks terugvinden want ik heb zeer beperkte mogelijkheden omdat er niks meer opstart).
Groeten René.......

Ga eens naar;
Deze copmuter>eigenschappen>geavanceerd>Opstart- en herstelinstellingen.
Kijk of je hier een vinkje hebt staan bij "Automatisch opnieuw opstarten".
Zo ja, ff weghalen mischien dat er nu een foutmelding te voorschijn komt.

Re windows-Registerherstel

Helaas is dit niet van toepassing omdat je meteen na dit bericht nergens meer op kan komen (ook niet na een herstart ) je krijgt na de tweede keer geen bericht meer en kan je computer al meteen niet meer verder opstarten ook niet in de veilige modus.
De computer is dan geheel dood alleen maar een mooi bureaublad.

hallo rene

hoe heb jij dit probleem opgelost want ik heb precies hetzelfde

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan